خدمات حمایتی صندوق نوآوری برای راه‌اندازی خط تولید در خارج/ایجاد پایگاه صادراتی ایران در بوسنی

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از حمایت این بنیاد از شرکت های دانش بنیان برای راه اندازی خطوط تولید در کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش اینترنشنال نیوز سیاوش ملکی فر در کارگاه آموزشی توسعه صادرات بوسنی و هرزگوین با موضوع تجهیزات پزشکی که امروز چهارشنبه 12 آبان ماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با محوریت حمایت صندوق نوآوری از احداث خطوط مونتاژ برگزار شد. بسته بندی شرکت های دانش بنیان خارج از کشور کشور از راه اندازی پایگاه ویژه صادرات در بوسنی برای عرضه محصولات شرکت های دانش بنیان خبر داد.

وی با بیان اینکه برای ورود به این پایگاه صادراتی نیاز به عقد قرارداد است، تصریح کرد: صندوق نوآوری به شرکت های دانش بنیان امکان ایجاد خطوط جمع آوری، بسته بندی و «فینیشن» در خارج از کشور را می دهد.

بازار صادراتی ایران که به چشم نمی آید

در این وبینار، افشین کلاهی، رئیس انجمن تشکل های ایرانی، جزئیات آمار بوسنی و هرزگوین و این کشور را مبنای خوبی برای صادرات ایران دانست. و 600 هزار دلار.»

او ادامه داد. صادرات بوسنی در بخش های دارویی، تجهیزات پزشکی، خودرو و فناوری اطلاعات رشد کرده است. علاوه بر این، با بررسی عناصری مانند شاخص پیچیدگی اقتصادی، تولید ناخالص داخلی و همچنین قانون توافقنامه تجارت ترجیحی ایران و بوسنی که تاکنون کاربرد زیادی نداشته است، متوجه می‌شویم که می‌توان از این ویژگی‌ها بهره برد. شرکت های دانش بنیان ایرانی.

کلاهی در تشریح پایگاه صادراتی ایران در بوسنی گفت: فعالیت در حوزه هایی مانند پزشکی و تجهیزات پزشکی، کشاورزی، پتروشیمی، فناوری اطلاعات و صنعت ساختمان می تواند منافع قابل توجهی برای کشور به همراه داشته باشد.

چشم انداز جهانی برای توسعه صادرات مبتنی بر دانش

رضا شرکتی، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی نیز گفت: صادرات تجهیزات پزشکی محدود است، در مقایسه با سایر بخش‌ها مانند صنایع غذایی زیاد نیست، اما به دلیل اینکه مربوط به بیماران است، بسیار ارزشمند است. زندگی می کند.

وی با تأکید بر اینکه ایران می تواند با ایجاد خط تولید در خارج از کشور، مواد اولیه «فناوری بالا» را به صنعت تجهیزات پزشکی عرضه کند. بوسنی پایگاه خوبی برای صادرات ایران است، اما باید نکات را در نظر بگیریم. و داشتن چشم انداز جهانی و کار بر اساس کار تولید محور.

لزوم بهره گیری شرکت های ایرانی از شرایط اقتصادی بوسنی

بوسنی اقتصادی جابر واسیک، مشاور اقتصادی سفارت ایران در هرزگوین گفت: بوسنی در وضعیت اقتصادی خوبی قرار دارد و باید از آن بهره برد. او گفت.

در این دیدار، شرکت‌ها دغدغه‌های خود را در زمینه تراکنش‌های بانکی، مالیات، کشتیرانی، صادرات دریایی، تحریم‌ها علیه مسلمانان ایران و روابط سیاسی مؤثر بر حوزه‌های اقتصادی و تجاری مطرح کردند. و این موضوعات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل