عمومیکسب و کار جدید

درآمد هر درخت گردو چقدر است؟

درآمد هر درخت گردو برای کشاورزان و باغدارانی که در این زمینه فعالیت دارند، بسیار حائز اهمیت است. گردو به عنوان یک مغز پرخاصیت و مفید همواره در سبد غذایی خانواده های ایرانی جایگاه ویژه ای داشته است. از این رو، اکثر باغداران و کشاورزان، به کاشت گردو روی آورده و از این طریق سود خوبی به دست می آورند. در اینجا قصد داریم به درآمد باغ گردو، نگاهی بیندازیم و سود حاصل از آن را بررسی کنیم.

تعداد درخت گردو در هکتار | درامد باغ گردو نی نی سایت | درامد باغ گلابی

درآمد باغ گردو چقدر است؟

گردو یکی از محصولات پرطرفدار و محبوب در بین ایرانیان است که اغلب افراد برای تامین مواد مغذی روزانه خود از آن استفاده می کنند. کشاورزان و باغداران نیز با شناخت تقاضای بازار، به کاشت این محصول سودآور روی آورده اند. یک باغ گردو که تمامی اقدامات لازم برای آن انجام شده باشد، می تواند سود خوبی را به همراه بیاورد.

برخی کارشناسان معتقدند درآمد باغ گردو، پس از تکمیل دوران بلوغ نهال گردو، تا ۳ میلیارد تومان در هکتار نیز می رسد. در واقع هر درخت در زمان باردهی می تواند تا ۷۰ کیلوگرم بار خشک گردو داشته باشد و این میزان باردهی نیز می تواند سودآوری خوبی را به ارمغان بیاورد. اما لازم به ذکر است، تمامی باغ های گردو به چنین درآمدی نمی رسند؛ بلکه تنها باغ هایی به درآمد و سودآوری قابل توجه می رسند که پیش شرط های لازم را رعایت کرده باشند.

شرایط مهم در کسب سود و درآمد بالا از باغ گردو

برای اینکه درآمد باغ گردوی بالایی داشته باشید، باید در ابتدا برخی از شرایط مهم را فراهم کنید. مهم ترین و تأثیرگذارترین شرایط در افزایش درآمد حاصل از باغ گردو، شامل موارد زیر می باشند:

  • آب و هوای منطقه
  • کاشت نهال مرغوب
  • آبیاری به موقع
  • کوددهی مناسب
  • دفع آفات
  • سمپاشی دوره ای

رسیدگی و توجه به هر یک از این عوامل می تواند در نتیجه نهایی تاثیر مثبتی داشته باشد. در ادامه به بررسی این شرایط می پردازیم.

تأثیر آب و هوای مناسب بر درآمد گردو

قبل از هر گونه اقدامی، باید شرایط آب و هوایی منطقه ای که باغ گردو در آن قرار دارد را به طور کامل بررسی کرد. شرایطی مانند آب و هوای کلی منطقه، میزان رطوبت، بارش سالانه، میزان سرما و گرما، و حتی ارتفاع از سطح دریا جزء مواردی هستند که بر درآمد باغ گردو تاثیرگذار می باشند.

در صورتیکه موقعیت زمین و شرایط آب و هوایی برای احداث باغ گردو مناسب باشد، باردهی گردو به حداکثر میزان خود می رسد. برخی مناطق برای رشد و نمو درخت گردو مناسب نیستند و در نهایت بر میزان باردهی آن نیز اثر منفی دارند. بنابراین، قبل از کاشت نهال باید آب و هوا و حتی نوع خاک منطقه را به دقت بررسی کنید.

تأثیر کاشت نهال مناسب بر درآمد باغ

برای افزایش درآمد حاصل از باغ گردو، باید در ابتدا نهال گردوی مناسب برای باغ خریداری کرد. گونه های مختلفی از گردو وجود دارند که هر یک از نظر میزان باردهی و زمان باردهی، تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در نتیجه، نهال گردو می تواند بر میزان درآمد و سودآوری باغ گردو تأثیر مستقیم داشته باشد. شما می توانید جهت مشاهده لیست انواع خرید نهال گردو ، به منوی سایت مراجعه نمایید.

نهال گردوی فرنور و نهال چندلر جزء نهال های بسیار پربار هستند که در مدت زمان کوتاه تری شروع به باردهی می کنند. نهال هایی که به صورت اصلاح شده در نهالستان ها ارائه می شوند معمولاً در نهایت، باردهی بیشتری نسبت به نهال های معمولی دارند.

تأثیر آبیاری صحیح بر درآمد گردو

دومین عامل موثر بر افزایش باردهی و درآمد باغ گردو، آبیاری صحیح و به اندازه است. درخت گردو در صورتی که به اندازه آبیاری نشود، گردوهایی سیاه، کوچک، چروکیده با طعم نامطلوب حاصل می شود. با این حال، آبیاری اصولی درخت نقش مهمی در افزایش باروری و کیفیت گردو خواهد داشت.

نهال های گردو که به تازگی کاشته شده اند، نیاز به آبیاری روزانه دارند. اگر روش آبیاری از نوع غرقابی است، باید در تابستان هفته ای یکبار آبیاری شوند. در روش آبیاری قطره ای نیز میزان خروجی آب از هر قطره چکان در ساعت، باید حدود ۴ لیتر باشد تا درخت گردو به خوبی سیراب شود.

تأثیر کوددهی بر افزایش باردهی و سودآوری باغ گردو

یکی از راه های تقویت درخت که می تواند منجر به افزایش باردهی و درآمد باغ گردو شود، کوددهی مناسب و به اندازه درختان است. برای کوددهی موثر به درخت گردو، می توان از کودهای حیوانی و شیمیایی استفاده کرد.

کودهای حیوانی مورد استفاده برای درخت گردو

در زیر لیستی از مناسب ترین کودهای حیوانی برای درخت گردو و تأثیر آن ها بر باردهی و تقویت درخت، آورده شده است:

  1. کود مرغی: این کود سرشار از پتاسیم، منیزیم، فسفر و نیتروژن است و تأثیر بسیار بالایی در افزایش باردهی گردو و تقویت درخت دارد.
  2. کود کبوتر: این کود نیز سرشار از پتاسیم، منیزیم، فسفر و نیتروژن است و تأثیر مثبتی بر باردهی گردو و افزایش سودآوری باغ گردو دارد. با این حال، دسترسی به این کود معمولا دشوار است.
  3. کود گوسفندی: حاوی مقدار مناسبی از پتاسیم، منیزیم، فسفر و نیتروژن است و در تقویت درختان و افزایش باردهی گردو موثر است.

با استفاده از این کودهای حیوانی، می توان درختان گردو را تقویت کرده و باردهی آن ها را افزایش داد.

کودهای شیمیایی موثر در افزایش باردهی گردو

در زیر لیستی از کودهای شیمیایی موثر بر افزایش باردهی و درآمد باغ گردو ارائه شده است:

  1. نیتروژن: کودهای حاوی نیتروژن می توانند در افزایش رشد و باردهی گردو مؤثر باشند.
  2. پتاسیم: حضور پتاسیم در کودها، بهبود کیفیت میوه ها و افزایش باردهی درختان گردو را تسهیل می کند.
  3. فسفر: کودهای حاوی فسفر، رشد ریشه ها و باروری خاک را تقویت کرده و در باردهی درخت گردو مؤثر هستند.
  4. منگنز، روی، مس، بور و آهن: این عناصر کمیاب معدنی می توانند در سلامتی درختان و افزایش باردهی آنها تأثیرگذار باشند.

تأثیر سمپاشی به موقع و دفع آفات بر درآمد باغ گردو

علی رغم اینکه درخت گردو جزء درختان مقاوم در برابر آفات است، با این حال آفاتی وجود دارند که می توانند به این درخت آسیب وارد کنند. در صورتی که سمپاشی و دفع آفات به موقع انجام نشود، می تواند کیفیت گردو و میزان باردهی را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد.

درخت گردو ممکن است تحت تأثیر آفات و بیماری های مختلف قرار گیرد. در زیر به مهم ترین آفات و بیماری های درخت گردو و سموم شیمیایی مورد استفاده برای مبارزه با آن ها اشاره می کنیم:

  • کرم گردو
  • مگس پوست خوار
  • شته
  • کنه قرمز و زرد
  • کچلی گردو

برای مبارزه با این آفات از سموم شیمیایی که مخصوص از بین بردن کنه، قارچ و آفت ابریشم باف هستند، استفاده  می شوند. به خاطر داشته باشید، فصل مناسب برای انجام سمپاشی درخت گردو، اواخر زمستان است.

هر نوع اهمال و کم توجهی به هر یک از عوامل موثر بر رشد و باردهی گردو، می تواند تاثیر مستقیمی بر محصول و کیفیت آن داشته باشد. هر چه کیفیت محصول افت کند، میزان سودآوری و درآمد باغ گردو کاهش پیدا می کند. بنابراین، ضروری است که به طور مداوم به تمامی عوامل موثر بر افزایش باردهی گردو توجه شود تا درآمد حاصل از باغ گردو افزایش یابد.

سودآوری باغ گردو از چه سالی آغاز می شود؟

علی رغم اینکه برخی از ارقام نهال گردو از همان سال های اولیه شروع به باردهی می کنند، اما باید گفت درختان گردو وقتی ۱۰ تا ۱۵ ساله شوند، به درآمد حداکثری می رسند. در نتیجه، باردهی تجاری درختان گردو از سال دهم به بعد آغاز می شود. از این رو برای افزایش درآمد باغ گردو، باید علاوه بر رعایت نکات ذکر شده، چند سال صبر کرد تا درخت به طور کامل رشد کند و به بلوغ برسد.

نتیجه گیری کلی در رابطه با درآمد باغهای گردو

در این مقاله با درآمد باغ گردو و عوامل موثر بر افزایش باردهی و درآمد آشنا شدیم. با رعایت کلیه موارد فوق می توان میزان باردهی درختان و سود باغ گردو را به طور قابل توجهی افزایش داد. در صورت کم توجهی به موارد ذکر شده، شاهد بیماری درخت و افت کیفیت محصول خواهید بود که مستقیماً بر باردهی و درآمد حاآیا درآمد میلیاردی از باغ گردو درست است؟

باغات گردو به باغات طلای سبز یا گوهر سبز معروف هستند که دلیل این نام گذاری سود و درآمد بالای باغات گردو است.

برای رسیدن به سود و درآمد بالای باغ گردو باید نهال گردو مناسب را برای کاشت انتخاب کنید. به طور کلی باغ گردو بسیار سودآور و پردرآمد است، اما کاشت تنها یک نوع نهال گردو کافی نیست و برای رشد بهتر و بیشتر نهال گردو باید یک سری اقدامات و رسیدگی ها انجام شود.

اگر بتوانیم نهال گردو را با بهترین کیفیت پرورش دهیم و تمام مراحل لازم را به خوبی در نظر بگیریم، قطعاً می توانیم یک میلیارد و حتی بیشتر از باغ گردو سود ببریم. ارقام نهال گردو چندلر، نهال گردو فرنور و…. که از ارقام عالی در باردهی محسوب می شوند، اگر خوب کاشته شوند و رسیدگی شوند، شاهد میوه های بسیار خوبی از باغ خود خواهیم دید.

به عنوان مثال هر درخت گردو تقریباً 75 تا 80 کیلوگرم بار گردو می دهد حال اگر تعداد درختان گردو در باغ طبق اصول کاشت 120 عدد در نظر گرفته شود می توان 9000 کیلوگرم خشکبار برداشت کرد. حالا 9000 کیلو گردو را با 120 تا 150 هزار تومان حساب کنید.این تفاوت قیمت به کیفیت و مرغوبیت گردوها بستگی دارد.

از چه زمانی به سود و درآمد میلیاردی از باغ گردو می رسیم؟

درختان گردو مانند هر تجارت دیگری نیاز به زمان و تلاش دارد. هر نهال گردویی که در سال های اولیه کاشته شده باشد نمی تواند سود زیادی از آن ببرد و به درآمد زیادی برسد. بیشترین سود از سال 10 به بعد است، وقتی درختان گردو 15 تا 20 ساله می شوند، می توانید محصول فوق العاده ای از نهال گردو بگیرید و حداکثر بهره را ببرید.

عوامل مهم در سود و درآمد میلیاردی باغ گردو:

وقتی می گوییم با کاشت نهال گردو می توانید سودهای کلان و درآمد میلیاردی داشته باشید، باید همه جوانب کاشت نهال گردو را در نظر بگیرید.

در ابتدا احداث باغ گردو نیاز به صبر و حوصله دارد، به این معنی که باید 10 سال صبر کنید تا کسب و کار به ثمر برسد.

حال چگونه پس از این مدت تبدیل به باردهی تجاری می شود و آیا می توان باردهی اقتصادی را از درخت گردو داشته باشیم؟

اینکه تنها یک مکانی را برای احداث باغ گردو در نظر بگیرید و تعدادی نهال گردو را بکارید کافی نیست در ابتدا باید یکسری بررسی ها و مشاوره برای احداث باغ گردو صورت بگیرد.

در ابتدا سعی کنید بهترین نهال گردو را برای کاشت انتخاب کنید تا شاهد عملکرد بالا و کیفیت خوب درخت گردو باشید.برای افزایش بهره وری باید تدابیری اتخاذ کرد، از کودهای مناسب استفاده کرد و سعی کرد مراقب آبیاری و هرس درخت گردو خود باشد.

درآمد میلیاردی باغ گردو:

برای کسب سود میلیاردی از باغ گردو، باید به نهال های گردو که انتخاب می کنید توجه کنید.

بهترین نهال گردو با بازدهی بالا:

نهال گردو چندلر:

نهال گردو چندلر از ارقام نهال گردو است که باردهی تجاری دارد و در آب و هوای معتدل به خوبی رشد می کند و بهترین محصول را می توان از آن برداشت کرد.

از هر درخت گردو چندلر 70 تا 80 کیلوگرم گردو می توان برداشت کرد که این رقم را به افرادی که می خواهند درختان گردو از نظر اقتصادی پربار باشد توصیه می کنیم.

نهال گردو فرنور:

شاید بگویید در منطقه سردسیری زندگی می کنید و در صورت کاشت نهال گردو در این مناطق، محصول دچار سرمازدگی می شود، اما نهال گردو فرنور از جمله ارقام مقاوم به سرما است که شرایط آب و هوایی سرد را به خوبی تحمل می کند.