علمی و پزشکیکسب و کار جدید

درمان اوتیسم در طب اسلامی

اوتیسم نوعی اختلال رشد است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیر طبیعی مشخص می شود. متاسفانه اوتیسم یک چالش همیشگی و بی پایان برای فرد و خانواده است. در قدم اول باید بدانیم که حساب عقب ماندگی ذهنی و ناتوانی ذهنی از اوتیسم صد در صد جداست و دو مقوله متفاوت از هم می باشند. لباس گروه شب نقاب سبز می تواند به عنوان یک ابزار برای انتقال پیام های مثبت به کودکان مورد استفاده قرار گیرد . برای اثبات این ادعا می توان به این خبر اشاره کرد که شماری از دانشمندان دانشگاه های کمبریج و آکسفورد گمان می برند که ممکن است انیشتین و نیوتن ممکن است مبتلا به بیماری اوتیسم بوده باشند.

درمان اوتیسم در طب اسلامی

بعضی از کودکان مبتلا به این بیماری با وجود همه محدودیت ها در مدارس معمولی و کنار بچه های نرمال و یا حتی مدارس خاص درس می خوانند و دبیرستان را با موفقیت تمام می کنند. برخی از آنها وارد دانشگاه می شوند و استاد دانشگاه می شوند و یا هنرمند، تکنیسین، کارگر، کارمند، نویسنده و به این ترتیب زندگی اجتماعی خودشان را ادامه می دهند. یعنی اینکه اوتیسم پایان راه نیست. علائم اوتیسم چیست؟ علائم بیماری اوتیسم تا پیش از سه سالگی بروز پیدا می کند اما علت اصلی آن ناشناخته است. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارتهای ارتباطی تاثیر می گذارد. و به وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و تحصیلات والدین هیچ ارتباطی ندارد.

اوتیستیک ها در ارتباطات کلامی و غیر کلامی و فعالیتهای مربوط به بازی مشکل دارند، ارتباط با دیگران و دنیای خارج برای آنها دشوار است. این افراد ممکن است حرکات تکراری مانند دست زدن یا پریدن انجام دهند یا پاسخ های غیر معمول به سوالات اطرافیان بدهند. دلبستگی به اشیاء یا مقاومت در مقابل تغییر در بیماران اوتیسم دیده می شود. اوتیسم در چه گروهی شایع تر است؟ اوتیسم در بین پسران چهار برابر بیشتر از دختران مشاهده می شود. علت ایجاد اوتیسم چیست؟ برخی مطالعات علمی نشان می دهد عواملی مانند سن بالای پدر یا مادر و دیابت یا چاقی مادر احتمال ابتلای نوزاد به اوتیسم را بالا می برد. متاسفانه این بیماری در جامعه امروز روند رو به رشدی دارد و هنوز کاملا علت آن مشخص نشده است.

همه اوتیستیک ها شبیه هم نیستند، یک سوم از این کودکان نمی توانند حرف بزنند حتی یک کلمه، در حالی که قدرت شنوایی دارند. برخی از آنها مشکلات یادگیری شدیدی دارند که گاهی حتی باعث می شود در سنین بزرگسالی هم نتوانند نظافت شخصی خودشان را به تنهایی و بدون کمک دیگران انجام دهند. البته یک فرد مبتلا به اوتیسم که یک کلمه هم نمی تواند بگوید، ناتوان ذهنی شمرده نمی شود و کسی نمی تواند ادعا کند که الزاما او هوش پایینی دارد، اگرچه از محدودیت های بسیاری رنج می برد. مشکل مشترک و اساسی همه مبتلایان به این بیماری یک چیز است، ضعف در ایجاد رابطه با دیگران و درک قواعد و الگوهای اجتماعی.

جالب است بدانید که یک پسر 17 ساله اوتیستیکی که کوچکترین کلمه ای را نمی تواند ادا کند، یک وبلاگ نویس است که می تواند درونیات خود را از طریق نوشتن بازگو کند. ایدو در سرزمین اوتیسم نام وبلاگ اوست که یک جهان متفاوت را در اختیارش می گذارد. “دورا” و “آلوین و سنجاب ها” یکی دیگر از شخصیت کارتونی پسرانه هستند که با ماجراجویی های خود کودکان را سرگرم می کنند . اوتیسم یا درخودماندگی یک بیماری رشدی عصبی است که هنگام ارتباطات اجتماعی نمایان می گردد. انواع اختلال در این بیماری اختلال فکری، زبان، عصبی، کاتاتونیا (حالت خلسه ای) و مرتب با یک بیماری زمینه ای که فرد مبتلاء ممکن است یک یا چند نشانه از آن را داشته باشد و به صورت مشکلاتی نمایان گردد.

از جمله این مشکلات می تواند مسائل ارتباطی و عاطفی، مشکل در ارتباطات غیر کلامی، حرکات تکراری، پایبندی محکم به قواعد و روال های خاص افزایش یا کاهش واکنش به مسائل محیطی خود و داشتن دغدغه های ثابت باشند. عوامل به وجود آورنده اوتیسم ژنتیک، مبتلاء بودن اعضای درجه یک، سندرم ایکس شکننده، وزن کم زمان تولد، عدم تعادل متابولیک، تاثیر مواد شیمیایی و فلزات سنگین، عفونت ویروسی قرار گرفتن جنین تحت تاثیر برخی داروهای مشکل آور می باشند. درمانهای طبیعی اتیسم(اوتیسم)به جای استفاده از داروهای معمولی از خوراکی های طبیعی ،مکمل های گیاهی، و تکنیک های درمانی جامع استفاده می کند.

درمان طبیعی بطور مشخص بر روی کمبود های ویتامینی ،حساسیت های غذایی وکاهش علائم و نشانه های اتیسممتمرکز است.در اینجا کاهش علائم مربوط به علائمی است که دراثر و در نتیجه عدم قبول برخی خوراکی ها  یا نواقص ویتامینی یا مسمومیت های محیطی به وجود می آید. بسیاری متخصصان درمانهای طبیعی معتقدند که استفاده نمودن از عوامل سمی درمانهای پزشکی قدیمی میتواند به شخص با اضافه بار سمیت بدن و نواقص خوراکی های مهم اسیب برساند.فنون های درمان طبیعی تکنیک ری کی یا آروماتراپی(آروماتراپی یا رایحه درمانی روشی است که سعی می کند رایحه گیاهان، گل ها و حتی دانه های مختلف را برای بهبود سلامتی انسان ها به کار ببرد.

این روش به عنوان یک روش مکمل در کنار مصرف داروها و درمان های کلاسیک عمل می کند و نتایج مثبت زیادی به همراه دارد) میتواند همچنین به مشکلات سیستم و کاهش رفتارهای وسواسی و تکراری کمک کند. این تکنیک ها تحت نظر پزشک می توانند به سادگی با دیگر رویکردهای درمانی ترکیب گردند. توجه به طرح و الگوهای خلاقانه در لباس سوپرمن بچه گانه ، می تواند باعث تقویت خلاقیت و تفکر کودکان شود . انواع،علت ها و درمانها… را پیشنهاد می کنیم . خوانندگان گرامی، برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد درمانهای زیست پزشکی به سایت انستیتو تحقیقاتی اُتیسم مراجعه نمایید. نکته:همیشه برای شروع درمان جدید  از پزشک متخصص کودکتان مشاوره بگیرید.

در مواردی ممکن است شما قصد این را داشته باشید که درمانی را به صورت مکمل استفاده نمایید به همین دلیل لازم است یک متخصص در درجه نخست امن بودن مسیر انتخابی شما و در درجه دوم متناقض نبودن این رویکردها را تایید نماید.پس هیچگاه والدین ویا دیگر افرادی که تخصصی در امر درمان کودکان اُتیستیک ندارند نمی توانند درمانی را آغاز و درمانی را پایان بخشند.والدین نیز میبایستی به این مهم توجه نمایند که پیش از انتخاب و شروع درمانی برای کودک خود تا حد امکان در مورد آن بررسی و مطالعه نمایند.به خاطر داشته باشید در برخی موارد درمانهای آلتر ناتیو میتوانند برای کودکان بسیار خطر ناک باشند و موجب مشکلاتی مانند تشنج و….گردند.

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، درمان اوتیسم خفیف در طب سنتی و درمان اوتیسم در طب اسلامی و درمان اوتیسم با قران و درمان اوتیسم حکیم خیراندیش و درمان اوتیسم با طب اسلامی نی نی سایت و طب سنتی اوتیسم دکتر روازاده و بهترین زمان درمان اوتیسم و دعا برای درمان اوتیسم و درمان خانگی اوتیسم و بهترین کشور برای درمان اوتیسم در نم نمک. اوتیسم یا درخودماندگی یک بیماری رشدی عصبی است که هنگام ارتباطات اجتماعی نمایان می گردد. انواع اختلال در این بیماری اختلال فکری ، زبان ، عصبی ، کاتاتونیا(حالت خلسه ای) و مرتب با یک بیماری زمینه ای که فرد مبتلاء ممکن است یک یا چند نشانه از آن را داشته باشد و به صورت مشکلاتی نمایان گردد.