درچه صورتی گوش‌درد و گلودرد شدید نشانه کرونا ست؟

طبق این گزارش شفافاین متخصص گوش و حلق و بینی گفت: طبق مشاهدات بالینی ، علائم جدیدی در بیماران گلودرد و درد شدید یک طرفه در بیماری های قلبی عروقی مشاهده شده است.

دکتر کامران خداکارمی با اشاره به مشاهدات بالینی تعدادی از متخصص گوش و حلق و بینی گفت: “از ابتدای ماه مه ، طبق مشاهدات بالینی ، تعدادی از متخصص گوش و حلق و بینی به گروه های علمی معرفی شده اند ، که یک علامت جدید به صورت گلو درد و درد شدید است.” یک طرف در بیماران مشکوک به بیماری عروق کرونا ویروس مشاهده شد.

او اضافه کرد. وی ادامه داد: این علائم که گاه با سردردهای بسیار شدید یا سایر علائم تاج همراه است ، در صورت عدم وجود مشکلات در ریفلاکس اسید و زخم دهان مشاهده شده است. معاینه این افراد هیچ نشانه ای از قرمزی یا التهاب در گلو را نشان نداد ، یا کمی قرمزی روی ران وجود داشت که نمی تواند درد شدید را توجیه کند.

خداکارام ادامه داد. وی ادامه داد: بیش از نیمی از این بیماران برای Corona آزمایش مثبت کردند و برخی از این افراد علائم دیگری از تاج داشتند: درد بدن ، سردرد ، علائم دستگاه گوارش و علائم عصبی مانند نوسانات خلقی.

او اضافه کرد. وی ادامه داد: یکی دیگر از علائم بالینی که این روزها مشاهده می شود این است که برخی از افراد غده تیروئید (التهاب دردناک غده تیروئید) دارند. با توجه به اینکه غده تیروئید در این فصل شایع نیست و بیماران مورد بررسی از نظر سن و جنس مستعد ابتلا به تیروئیدیت نبودند ، غده تیروئید می تواند یکی از علائم احتمالی تاج باشد.

متخصص گوش ، بینی و گلو توضیح داد. “اگر فرد دچار گلودرد و درد گوش شود ، بیش از چهار یا پنج روز ادامه دارد و دلایل دیگر مانند بیماری ریفلاکس معده به دستگاه گوارش ، عفونت های ویروسی در گلو ، گلودرد یا زبان و درد وجود دارد.” و هیچ التهابی از دندانهای نهایی یا مفصل فک و غیره وجود نداشت. ممکن است در تاج شک کنید.

خداکارمی اظهار داشت: افرادی که درد گوش یک طرفه و شدید دارند و گلو درد دارند باید مراقبت بیشتری کنند.

خروج از نسخه موبایل