دومین اقتصاد بزرگ جهان در تله ریاضت اقتصادی

گلدمن ساکس و سیتی‌گروپ پیش‌بینی‌های خود را برای رشد اقتصادی چین به ۴.۷ درصد کاهش داده‌اند و این پس از آن بود که تولید صنعتی دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه آگوست به پایین‌ترین حد در ۵ ماه گذشته کاهش یافت.

به گزارش اینترنشنال نیوز، فعالیت ضعیف اقتصادی در ماه اگوست توجه را به بهبود کند اقتصاد چین جلب کرده و نیاز به اقدامات محرک بیشتر برای تقویت تقاضا را برجسته کرده است. رشد متزلزل این اقتصاد، این بانک های جهانی را بر آن داشته است تا پیش‌بینی‌های خود در سال ۲۰۲۴ را به زیر هدف دولت، یعنی حدود ۵ درصد کاهش دهند.

گلدمن ساکس پیش از این پیش‌بینی می‌کرد رشد کل سال برای اقتصاد ۴.۹ درصد باشد، در حالی که سیتی‌گروپ رشد ۴.۸ درصدی را پیش‌بینی کرده بود.

داده‌های اداره ملی آمار چین نشان داد که تولید صنعتی چین در ماه اگوست ۴.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که از سرعت ۵.۱ درصدی در جولای کاهش یافت و پایین‌ترین رشد را از ماه مارس نشان داد.

خرده‌فروشی در ماه آگوست ۲.۱ درصد افزایش یافت که از ۲.۷ درصد افزایش در جولای کاهش یافت. تحلیلگران انتظار داشتند فروش خرده فروشی ۲.۵ درصد رشد کند.

گلدمن ساکس در یادداشتی عنوان کرد که خطر اینکه چین هدف رشد تولید ناخالص داخلی سالانه حدود ۵ درصد را از دست بدهد، در حال افزایش است . با این حال، سیتی گروپ نیز پیش بینی پایان سال ۲۰۲۵ خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی چین از ۴.۵ درصد به ۴.۲ درصد کاهش داد که دلیل آن نبود عوامل اصلی برای تقاضای داخلی است.

طبق گزارش رویترز، اقتصاددانان در سیتی گروپ اعلام کردند که سیاست‌های مالی باید برای شکستن تله ریاضت اقتصادی و به‌موقع حمایت‌های رشد افزایش یابد.

انتهای پیام