راز انگشتر حدید برای افزایش رزق و روزی که به شما نمی‌گویند!

انگشتر و سنگ حدید صینی که گاهی با نام هماتیت نیز شناخته می‌شود را می‌توان یکی از ویژه ترین انگشترهای موجود بازار معرفی کرد. حدید صینی برخلاف قیمت بسیار اقتصادی و ارزان خود، خواصی بسیار شگرف و خاص دارد که جلوتر به بررسی آن خواهیم پرداخت. یکی از خواص محبوب آن که کمترجایی به آن اشاره شده است، افزایش رزق و روزی است. البته خواص حدید فقط محدود به رزق و روزی نشده و خواصی دیگر را هم دارد.

انگشتر | جواهر

انگشتر حدید چیست و چرا محبوب است؟

حدید صینی که با رنگ تیره و براق همراه است به واسطه خواص فراوانش، در میان علاقه‌مندان به سنگ های زینتی و دینی، جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده. برخلاف دیگر سنگ‌ها که نمونه چینی آن‌ها عموما مطلوب نیست، این نگین در چین به وفور یافت می‌شود و نمونه خوب آن چینی است. (بهترین نوع حدید، حدید چینی است = حدید صینی) و همین امر باعث شده تا این سنگ، قیمتی ارزان به خود گیرد. امامان، دانشمندان و بزرگان زیادی توصیه به استفاده از این سنگ کرده‌اند که در ادامه، این خواص به شکل اختصاصی بیان می‌شود. این محصول عموما در قالب انگشتر حدید و در دو شکل انگشتر حدید مردانه و انگشتر حدید زنانه در بازار عرضه می‌شود که این دو به نسبت دیگر محصولات بسیار محبوب می‌باشند.

رازهای نهفته در انگشتر حدید برای رزق و روزی

یکی از خواص خاصی که این انگشتر با خود به همراه دارد که اتفاقا کمترجایی به آن اشاره شده است، افزایش رزق و روزی است که بر اساس برخی منابع معتبر، همراه داشتن حدید باعث افزایش برکت و رزق و روزی می‌شود. این خاصیت شرایط و آدابی خاص دارد که در زمان حکاکی باید رعایت شوند. به طور خلاصه روایت شده است در جمعه اول ماه مبارک رمضان، ذکر شریف زیر را اگر بر روی حدید در دو سطر نوشته شود، افرایش رزق و روزی را به همراه دارد. (مکارم الاخلاق: ص93)

کعسلهون لا اهلا الا الاول بالله
لا الاء الا آلاؤک یا الله

دیگر خواص انگشتر حدید

خواص حدید صینی فقط به افزایش رزق و روزی محدود نمی‌شود بلکه خواص دیگری نیز دارد. به طوری که ائمه پیوسته توصیه به استفاده از این انگشتر می‌کردند. در بیان خواص انگشتر حدید صینی همین کافی‌است که امام صادق علیه‌السلام فرمودند دوست دارم هر مومن پنج انگشتر در دست داشته باشد که انگشتر حدید صینی در کنار انگشتر عقیق، فیروزه، یاقوت و در نجف یکی از این انگشترهاست.

  1. آسان شدن کارها
  2. حفظ جان از شر دشمنان و ایمنی از اذیت و آزار مردم
  3. تقویت عمل قلب
  4. فعال کردن گردش خون  و منظم کردن آن
  5. جلوگیری از خون‌ریزی‌های داخلی
  6. حرز برای دفع سحر و خنثی کردن اثر آن

تنها بخشی از خواص نگین و انگشتر حدید صینی است. بر روی انگشتر و نگین حدید، دیگر اذکاری مانند هفت جلاله و اعددت… نیز حکاکی می‌شود که این موارد نیز همچون ذکر جمعه اول ماه مبارک، خواص مخصوص خود را دارند. به عنوان مثال یکی از خواص ذکر هفت جلاله تاثیر مثبت برای آسان شدن وضع حمل زنان است. (اما استفاده همیشگی انگشتر حدید برای خانم باردار توصیه نمی‌شود)

نکته: دلیل اینکه گاهی بیان کرده‌ایم خواص نگین حدید و گاهی خواص انگشتر حدید این است که در روایات گاهی توصیه شده که برای خواص، نگین در قالب انگشتر و گاهی توصیه شده در قالب نگین تنها استفاده شود. (برای ذکر افزایش رزق و روزی تفاوتی در استفاده ندارد و می‌توانید انگشتر و نگین حدید را تهیه کنید.)

معرفی انواع حدید صینی و کلام آخر

به طور خلاصه حدید صینی با نام هماتیت نیز شناخته می‌شود. سنگی سیاه رنگ و مایل به خاکستری است که در احادیث، حدید صینی تعبیر شده است. حدید را سنگ خون و حجرالدم نیز نام‌گذاری کرده‌اند. منابع این سنگ عمده در چین، برزیل و ونزوئلاست که عموما چینی آن بیشتر در دسترس است. بر روی این سنگ در روز جمعه اول ماه مبارک رمضان ذکری دو خطی به نام کعسلهون حکاکی می‌کنند که بر اساس کتاب مکارم الاخلاق ص93، این ذکر برای افزایش رزق و روزی موثر است که اتفاقا تجربیات خوب و مثبتی نیز در این زمینه به دست آورده‌ایم. توصیه می‌کنیم در زمان خرید انگشتر حدید برای افزایش رزق و روزی از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. فروشگاهی که علاوه بر جنس مطلوب و خوب، آداب حکاکی این ذکر را رعایت کند. پس از بررسی های صورت گرفته و تجربیات مثبت مشتریان، فروشگاه انگشترآنلاین انتخاب خوبی برای خرید محصولات حدید صینی است.

خروج از نسخه موبایل