بین الملل

رایزنی الجزایر و آمریکا برای تصویب پیشنهاد بایدن درباره غزه در شورای امنیت

آنتونی بلینکن | وزیر خارجه الجزایر

وزرای خارجه الجزایر و آمریکا درجریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر به بررسی شروط لازم برای تصویب پیشنهاد جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده درخصوص غزه ازسوی شورای امنیت پرداختند.

به گزارش اینترنشنال نیوز، وزارت خارجه الجزایر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که احمد عطاف، وزیر خارجه این کشور تماس تلفنی از آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود دریافت کرد و ۲ طرف طی این تماس تلفنی به بررسی تحولات نوار غزه پرداختند.

براساس گزارش روسیا الیوم، وزرای خارجه الجزایر و آمریکا همچنین درخصوص رویکردها در قبال طرح پیشنهادی جو بایدن به بحث و تبادل‌نظر پرداختند؛ طرحی که هدف از آن توقف اقدامات خصمانه در نوار غزه؛ ورود بیشتر کمک‌های بشردوستانه و مقدمه‌چینی برای بازسازی این باریکه است.

احمد عطاف و آنتونی بلینکن طی این تماس تلفنی به بررسی شروط لازم برای تصویب پیشنهاد جو بایدن درخصوص غزه ازسوی شورای امنیت پرداختند.

وزیر خارجه الجزایر درجریان این گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم غنیمت شمردن فرصت‌های ارائه شده توسط این ابتکارعمل برای اطمینان از قرار گرفتن آن در چارچوب دستیابی به هدف حصول آتش‌بس دائمی و پایان دادن به درد و رنج‌های مردم فلسطین در غزه تاکید کرد که این امر گامی به سوی حل و فصل نهایی، عادلانه و پایدار برای درگیری از طریق تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی است. ‌

جمعه گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به حماس طرح سه‌مرحله‌ای جدیدی پیشنهاد کرده که در بردارنده نقشه راهی برای پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه و آزادی اسراست.

اولین مرحله شامل آتش‌بس کلی، خروج نظامیان رژیم اشغالگر از تمامی مناطق مسکونی و آزادی برخی اسرا در نزد حماس، از جمله سالخوردگان، مجروحان و زنان و آزادی زندانیان فلسطینی است.

مرحله دوم آن شامل متوقف شدن نامحدود درگیری‌ها در ازای آزادی بقیه اسرا است.

مرحله سوم نیز در بردارنده برنامه‌ای برای آغاز بازسازی غزه جنگ‌زده است که طبق گزارش سازمان ملل، ۶۰ درصد زیرساخت‌های حیاتی آن بر اثر حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی ویران شده است.

در جنگ تاکنون، بیش از ۳۶ هزار نفر از فلسطینیان بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.