رهبر انقلاب: مخاطب اول هر عرصه‌ جهادی و دعوت به خیر، روحانیت است

به گزارش خبرگزاری اینترنشنال نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار تجلیل از علما و روحانیون مجاهد و پیشکسوتان در امر خیر را اقدامی شایسته خواندند و گفتند: در دوران دفاع مقدس علاوه بر کارهای تبلیغی و دینی، طلاب جوان وارد خط مقدم جبهه شدند و بسیاری از آنان به شهادت رسیدند.

رهبر معظم انقلاب جهاد و شهادت را فرهنگی ریشه در حوزه های علمیه دانستند و با ذکر نمونه هایی از علمای شهید شیعه و سنی افزودند: شهید روحانی کسی است که با نفس برای خیر وارد میدان دعوت می شود و امروز باید این روحیه را در بین طلاب و طلاب جوان تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید:

وی امام بزرگوار را الگوی ممتاز علم و جهاد دانست و خاطرنشان کرد: همان گونه که او اولین مجاهد زمان خود و بسیاری از اعصار دیگر بود و در تاریخ شیعه جهادی بزرگتر از جهاد او با این نتایج نیست، در بالاترین سطح علمی نیز قرار داشت که نشان می دهد ورود به عرصه جهاد نیست. بر خلاف دانش، تحقیق است و آموزش نمی دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به انواع جهاد از جمله جهاد علمی، نظامی، سیاسی و اجتماعی افزودند: در هر عرصه جهادی که اولویت و نیاز کشور باشد، اولین مخاطبی که باید با احساس مسئولیت وارد میدان شود، طلاب و طلاب جوان هستند.

وی با ابراز امیدواری از تداوم روحیه غرورآفرین و فرهنگ جهادی در جامعه روحانیت، اعضای کنگره شهدای روحانی را به ادامه تبلیغ و ترویج نام، تصویر، وصیت نامه و زندگی نامه و جایگاه روحانیت با موافقت هیئت روحانی توصیه کرد. اهل اندیشه و فرهنگ از موقعیت معنوی آن بزرگواران استفاده کنید تا برای همه فراهم شود.

21217:

خروج از نسخه موبایل