روایتی از عوارض جبران‌ناپذیر لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی/ عرضه 40 برند تقلبی در حوزه دخانیات

اینترنشنال نیوز/ گلستان: معاون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قاچاق و لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی باعث بیماری های بسیاری شده است. در برخی موارد استفاده از این وسایل حتی منجر به نابینایی نیز شده است.

عبدالله هندیانی امروز سه شنبه نهم تیرماه در نشست خبری که به مناسبت دهه تولید و تجارت در شهرک صنعتی بندرگز برگزار شد، اظهار کرد: بیشتر رویکرد ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر، پیشگیرانه است و تا زمانی که شرایط لازم برای جلوگیری از شکل گیری قاچاق فراهم شود، میزان برخورد کاهش می یابد و به همین دلیل همیشه پیشگیری بر درمان اولویت دارد.

وی گفت: اگر زیرساخت های سیستم خود را برای مبارزه با قاچاق و تسهیل در روند تجارت قانونی مهیا نکنیم، همیشه با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد. بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، مسئولیت سامانه جامع تجارت بر عهده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه سامانه جامع تجارت در حال استفاده است و تمامی سامانه های کشور به این سامانه متصل می شوند، اظهار کرد: در حال حاضر از سامانه جامع تجارت استفاده می شود. سیستم های کشور نیز بیش از 64 درصد پیشرفت داشته اند و امیدوارم تا پایان 6 ماهه امسال این میزان به میزان قابل توجهی برسد.

وی گفت: بین کالاهای تقلبی و قاچاق تفاوت اساسی وجود دارد. هر کالایی که در سطح عرضه وجود دارد خارج از سه حالت نیست، در حالت اول توسط تولید کننده واقعی تولید می شود و در حالت دوم کالای عرضه شده کالای قاچاق است که با وجود برند اصلی به صورت غیرقانونی وارد می شود و نیست. روشن است که استانداردهای لازم برای حمل و نگهداری آن باید رعایت شود و در حالت سوم کالای ارائه شده تقلبی یا با سوء استفاده از برند دیگری باشد.

نام و برند نشانه اصالت پوشاک نیست/ ایران هفتمین مصرف کننده لوازم آرایش در جهان است:

وی تاکید کرد: امروزه پیدا کردن لنت خودرو برای مصرف کنندگان سخت است و مشخص نیست این محصول که با برندهای مختلف عرضه می شود واقعی است یا غیر واقعی و متاسفانه امروزه 40 برند تنباکو تقلبی وجود دارد که به صورت قانونی وارد نشده اند. مردم باید روشنگری کنند تا مشکلی برای سلامتی آنها پیش نیاید، اگرچه ما دخانیات را خوب و مفید نمی دانیم، اما کسانی که از آن استفاده می کنند باید یک کانال مشخص و مطمئن ارائه کنند.

معاون تولید لباس گفت: امروزه لباس هایی با برندهای مختلف وجود دارد و در حالی که نام و برند نشانه اصالت لباس نیست، اما مصرف کننده به برند ارائه شده متکی است، در حوزه پوشاک نیز دستورالعمل هایی داریم. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اقدامات پیشگیرانه و متقابل، فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داده ایم تا مردم بدانند هر چیزی که در فضای مجازی تبلیغ می شود، لزوما اصالت ندارد.

هندیانی به حوزه آرایشی و بهداشتی یا سلامت محور اشاره کرد و گفت: ایران رتبه هفتم جهان و رتبه دوم خاورمیانه در استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی را دارد و حجم تقاضا برای لوازم آرایشی در کشور ما زیاد است و قطعا هر آنچه در بازار عرضه می شود قابل استفاده نیست، مشکلات و ناراحتی های پوستی فراوانی دارد. محصولات ایجاد شده به دلیل استفاده از لوازم آرایشی تقلبی و یا قاچاق است، بنابراین در حوزه کالاهای سلامت محور نظر ما این است که افراد در هنگام خرید لوازم آرایشی با ارسال کد مورد نظر از طریق تلفن همراه خود، اصالت را بررسی کنند.

وی گفت: متأسفانه لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی باعث بیماری های بسیاری شده است. در برخی گزارش های ما، استفاده از لوازم آرایشی تقلبی یا قاچاق منجر به از بین رفتن دید مصرف کننده شده است.

معاون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به هیچ وجه قصد تعرض به اصناف را نداریم، اما فروشندگان نیز مانند تولیدکنندگان باید بدانند که اگر کالایی سلامت مردم را به خطر می اندازد، از عرضه آن خودداری کنند. دفتر مرکزی. : همه کالاها مربوط به قاچاق نیست و بیشتر آنها در فرآیند تقلبی هستند، اگر مردم اقلام تقلبی و قاچاق را خریداری نکنند برای متخلفان این حوزه سودی نخواهد داشت.

وی گفت: ما با سازماندهی کولبران به دنبال بهبود کنترل و مراقبت مرزها هستیم. سیستم گارانتی. برای 10 لوازم خانگی اصلی فعال است و افراد می توانند با گوشی موبایل خود اصالت کالا را بررسی کنند و پس از خرید هر شخصی می تواند گارانتی آن را فعال کند و نیازی به آنلاین گارانتی نیست.

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل