زمین گیر شدن ۳۰ آمبولانس علوم پزشکی یاسوج

آمبولانس | زمین | علوم پزشکی

اینترنشنال نیوز/کهجیلویه و بویراحمد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: لازم است با نگاهی دقیق به محوطه پارکینگ دانشگاه علوم پزشکی متوجه شوید که نزدیک به 30 دستگاه آمبولانس روی زمین گیر کرده اند و تعمیر آنها نیز هزینه زیادی دارد.

محمد غلام نژاد به خبرنگار افزود. در سفر رئیس اورژانس کیشور به استان، وی را به دیدن این آمبولانس بزرگ در پارکینگ دانشگاه بردم و از وی خواستم که این مطالبه را فراموش کرده و به مردم و کمک منابع وزارتی جدی بگیرد. کمک در ساخت و تجهیز آمبولانس ها گفت: وزارت بهداشت در دو سال گذشته هیچ آمبولانسی خریداری نکرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ناوگان اورژانس این دانشگاه در وضعیت بسیار بدی به سر می برد و اکثر آمبولانس های شهرستان های استان امکان اعزام بیماران به استان های همجوار را ندارند و برخی نیز فقط برای حمل و نقل شهری استفاده می شوند.

غلامنژاد تصريح كرد: علیرغم اعزام بالای روزانه بیماران در استان کهگیلویه و بویر احمد، کمبود تجهیزات پزشکی و نبود ناوگان مجهز برای اعزام، از همگان به ویژه سازمان های مردم نهاد، رسانه ها و خیرین دعوت می کنیم تا ما را در بهبود وضعیت یاری کنند. سلامتی.

وی از رسانه ها خواست؛ منعکس کننده نیازهای مردم استان کهگیلوی و بویراحمد در حوزه بهداشت و درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد. بسیاری از موضوعات مانند راه اندازی رادیوتراپی، پزشکی هسته ای و ساخت، تجهیز و خرید ناوگان اورژانس، پروژه های عمرانی در تعطیلات یا نیمه تعطیلات، راه اندازی بخش های تخصصی و غیره. استفاده از نیروی انسانی غیرمتخصص و مانند بانک به کار گرفته می شود و اصلاح این فرآیند زمان بر است.

گلام نژاد کرد: بزرگترین آسیبی که وارد شدن نیروهای غیرمتخصص به حوزه بهداشت و درمان می شود، مثلاً خرابی سیستم های سرمایشی و گرمایشی بیمارستان ها بعد از دو سه سال افتتاح، چیزی است که اکنون خسارت مالی زیادی دارد و این فقط یک نمونه است.

او تاکید کرد. استان چهارمحال و بختیاری دو دستگاه رادیوتراپی در همین حوالی دارد و شهر کوچکی مثل دزفول رادیو تراپی دارد، اما یک استان چنین دستگاهی برای جلوگیری از آواره شدن بیماران به استان های همجوار ندارد!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بدهی تنها یک بیمارستان در استان کهگیلویه بالغ بر 80 میلیارد تومان است. تمام بیمارستان های این استان در این حد بدهکار هستند و از همه به ویژه مسئولان تقاضا دارم با دانشگاه همکاری کنند.

Гламаннезад раслата данстанных илиом медиционный ра тамини саламат мердунный растанный. برای ترمیم و احیای این مهم از همه سیاسیون، نهادها و مسئولان کمک می خواهم.

او بیان کرد. با پیگیری و رایزنی با وزارت بهداشت، دو دستگاه آمبولانس جدید برای شهرستان های گچساران و بهمایی به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل شد که می تواند بخشی از مشکلات سیستم اورژانس بیمارستان ها را برطرف کند.

پیام پایانی