ساعت کارکرد دیزل ژنراتور

لطفاً از تمام دستورالعمل ها و توصیه های موجود در این راهنما برای عمر طولانی دیزل ژنراتور و خدمات آن استفاده کنید. در صورت کارکرد کم موتور توصیه می شود حداقل هفته ای یکبار موتور را به مدت 15 دقیقه روشن کنید و به خرابی های احتمالی توجه کنید. توصیه می کنیم در مورد دیزل ژنراتورهای صفر تا صد و نحوه کار آنها بیشتر بخوانید.

بازرسی لازم است

قبل از روشن کردن موتور هر روز چک کنید

سطح روغن موتور را بررسی کنید

بررسی سطح مایع خنک کننده (مخلوط آب و ضد یخ)

ظاهر رادیاتور و رادیاتور را بررسی کرده و آن را تمیز کنید تا دریچه ها و سوراخ های آن کاملا تمیز و باز شده باشد.

نشانگر فیلتر هوا را بررسی کنید (اگر وضعیت فیلتر پس از خاموش کردن موتور قرمز باقی ماند، فیلتر هوا را تعویض کنید)

در حین کار مداوم ماشین، هر هشت ساعت یکبار از روغن بازدید کنید.

جایی که گذاشتید نحوه نصب موتور و فن است

دیزل ژنراتور باید در یک اتاق مناسب، مجهز به یک سیستم تهویه برای ورود هوای تازه و همچنین یک شیر دمنده مناسب برای خارج کردن هوای گرم از رادیاتور و خارج از اتاق باشد. در فصل تابستان تلفات رگولاتور ولتاژ بسیار زیاد است

تعمیر و نگهداری و استفاده از دیزل ژنراتور در زمستان و فصول گرم سال.

آب بندی موتور

در 10 ساعت اول پس از راه اندازی موتور دیزل، موارد زیر را رعایت کنید:

موتور را به طور منظم روشن کنید، موتور را به طور منظم روشن کنید و از استفاده از موتور با حداکثر قدرت خودداری کنید.

در طول آب بندی، موتور ممکن است بیش از حد معمول روغن مصرف کند (بین 100 تا 200 ساعت اول)، بنابراین روغن موتور را بیشتر از حد معمول بررسی کنید.

از کارکردن موتور بدون بار خودداری کنید زیرا باعث نشت روغن از پمپ انژکتور به داخل انژکتورها می شود که تنها زمانی اتفاق می افتد که موتور تحت بار باشد و اورینگ های توربوشارژر سنگین باشند.

هرگز از مخازن سوخت گالوانیزه یا لوله های گالوانیزه برای ذخیره یا انتقال سوخت موتور دیزل استفاده نکنید.

هنگام تعویض باتری، هر از گاهی کابل های مثبت و منفی و همچنین سر باتری را تمیز و آب بندی کنید.

هرگز از سر باتری به عنوان یک مدار کمکی استفاده نکنید، زیرا باعث آسیب یا سوختن کنترلر یا EDC می شود.

برنامه نگهداری ماشین آلات

دستورالعمل تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور

هر 50 ساعت

آب فیلتر جداکننده آب را از سوخت دیزل سازنده فیلتر کنید

آب باطری را چک کنید، کابل را به خوبی به سر باتری وصل کنید و سطح روغن را چک کنید (نباید زیاد روغن داخل باند بریزید، در غیر این صورت به اورینگ سر میل لنگ آسیب جدی وارد می کند. روغن سر نشت می کند)

هر 6 ماه

تعویض فیلتر مایع خنک کننده (بدون نیاز به تعویض فیلتر هنگام تعویض مایع خنک کننده)

هر 100 تا 150 ساعت کار می کند

تعویض روغن موتور دیزل ژنراتور و فیلتر روغن هر 6 ماه یکبار برای موتورهایی که در حال استفاده نیستند یا ساعت کارکرد آنها 150 ساعت یا بیشتر است الزامی است.

زمان تعویض روغن دیزل ژنراتور فرا رسیده است

بسته به نوع سوخت در ایران (با 1% تا 5% گوگرد) و بازار ایران، فیلتر روغن باید هر 100 تا 150 ساعت کارکرد تعویض شود. در مورد موتورهای روغن دیزل ژنراتور بیشتر بخوانید.

نوع روغن مصرفی ترجیحاً باید استاندارد 15W-40W از شرکت شل یا بهران توربو دیزل باشد و از اصل بودن روغن خریداری شده مطمئن شوید. برای اطلاعات از

در مورد روغن های غیر استاندارد و آنهایی که در ظرف اصلی عرضه نمی شوند، هنگام بارگیری روغن دقت لازم را به عمل آورید و از روغن های مختلف استفاده نکنید، زیرا باعث می شود قطعات به راحتی در دیزل ژنراتور آسیب ببینند، مانند: شیر. ساقه و سایر اجزای …

فیلترهای روغن نیز هر بار نیاز به تعویض دارند.

روغن موتور اصلی و فیلترهای آن باید پس از 100-150 ساعت کارکرد تعویض شوند.

هر 600 ساعت

بازرسی خنک کننده رادیاتور دیزل ژنراتور

سوپاپ های رادیاتور و اینترکولر را چک کنید و مطمئن شوید که مسدود یا بیش از حد گرد و غبار یا گرد و غبار نیستند، در غیر این صورت دمای موتور را افزایش می دهد.

تعویض فیلتر داخلی (آب را از گازوئیل جدا می کند – اگر روی موتور باشد)

شلنگ هوا و آب را از نظر نشتی بررسی کنید

هر 2400 ساعت

420-720 بازرسی سیستم تزریق سوخت موتور (انژکتورها).

از توربو شارژ دیدن کنید

نمای کلی موتور دیزل ژنراتور و تجهیزات کمکی

هر 300 ساعت

تنظیم و بازرسی اولیه تسمه های پروانه و دیزل ژنراتورها

تمیز کردن مخازن سوخت با آب و گازوئیل

حتما از محلول 50 درصد آب بدون نمک و 50 درصد ضدیخ با کیفیت بالا استفاده کنید

پره های رادیاتور و اینترکولر را هر از چند گاهی چک کنید و اگر پر از کثیفی هستند با هوای فشرده تمیز کنید.

هر 2 سال

محلول آب و ضد یخ باید کاملاً تخلیه شود و با ضدیخ دیزلی (برای موتورهای دیزلی) جایگزین شود.

هر 1200 ساعت

شیرهای کنترل و پر کردن

هر 2000 ساعت

کولر هوا را تمیز کنید. در صورت قرار گرفتن در مناطق کویری با گرد و غبار زیاد محیط، این کار باید هر 1000 ساعت انجام شود.

هر 5000 ساعت یا 2 سال

تعویض محلول آب و ضد یخ دیزل ژنراتور (در صورتی که سیستم خنک کننده مجهز به فیلتر باشد هر 1000 ساعت آن را تعویض کنید).

یک دیزل ژنراتور با یک ژنراتور الکتریکی برای تولید برق کار می کند. این یک مورد خاص از موتور ژنراتور است. موتور دیزل تراکمی، به عنوان یک قاعده، برای کار بر روی روغن سوخت طراحی شده است، و برخی از مدل ها نیز برای کار بر روی سوخت مایع یا گاز طبیعی سازگار هستند.

ژنراتورها به دلیل دوام (یعنی اندازه گیری طول عمر محصول)، قابلیت اطمینان (یعنی محصول در طول زمان خراب نمی شود) و استحکام (یعنی دوام محصول) نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند. علاوه بر این، به دلیل هزینه سوخت پایین تر در مقایسه با سایر انواع سوخت مانند بنزین و پروپان، کارکرد آنها ارزان تر است.

ژنراتور دیزلی

هر کسب و کاری به یک دیزل ژنراتور نیاز دارد که برای تامین نیروی پشتیبان آماده باشد و یک ژنراتور که کل بخش را تامین کند. آنها همچنین به گونه ای طراحی شده اند که بارهای سنگین را برای مدت طولانی تحمل کنند و در عرض چند دقیقه شروع به گرم شدن با بار کامل می کنند و باید به طور منظم نگهداری شوند تا اطمینان حاصل شود که انرژی خوبی در طول عمر خود ارائه می دهند.

بهترین روش تعمیر و نگهداری دیزل

بهترین راه برای اطمینان از طول عمر ژنراتور خود پیروی از برنامه تعمیر و نگهداری ارائه شده توسط سازنده ژنراتور برای اطمینان از حداکثر عمر ژنراتور و عملکرد مناسب در هنگام نیاز به برق است.

موتور جزء اصلی ژنراتور است. اگر می خواهید ژنراتور شما بدون هیچ گونه مشکل مکانیکی و الکتریکی به خوبی کار کند، باید تعمیر و نگهداری دقیق ژنراتورها را انجام دهید.

هنگام راه‌اندازی دیزل ژنراتور، سیستم اگزوز، سیستم سوخت، سیستم الکتریکی DC و موتور باید به دقت کنترل شوند تا نشت‌هایی که می‌توانند باعث تصادف جدی شوند بررسی شوند.

یکی از مهم ترین بخش های نگهداری موتور، سیستم احتراق داخلی است. وجود ژنراتور پشتیبان در صنعت ضروری است و نگهداری صحیح از دیزل ژنراتورها نیز مهم است، بنابراین به این مراحل توجه کنید.

8 گام مهم برای نگهداری صحیح از دیزل ژنراتورها

در این قسمت 8 مرحله برای نگهداری صحیح و ضروری دیزل ژنراتور را شرح می دهیم. نکات مهم در راه اندازی و تعمیر دیزل ژنراتور را بیشتر بخوانید.

فاز اول: خدمات روانکاری

روغن موتور را باید در فواصل زمانی معین و در حالی که ژنراتور خاموش است با یک میله اندازه گیری چک کرد. اجازه دهید روغن به داخل میل لنگ در بالای موتور تخلیه شود و توصیه های سازنده موتور را برای طبقه بندی روغن API و ویسکوزیته روغن دنبال کنید.

با افزودن همان نوع روغن، سطح روغن را تا حد امکان به علامت کامل روی میله اندازه گیری کنید. روغن و فیلتر نیز باید به صورت دوره ای تعویض شوند. همیشه برچسب روغن سازنده موتور و دستورالعمل های تعویض فیلتر روغن را بررسی کنید و آنها را به درستی دور بریزید تا از آسیب یا مسئولیت محیطی جلوگیری کنید.

مرحله دوم: سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور

سطح مایع خنک کننده را در فواصل منظم بررسی کنید. باید به نکات زیر توجه کنید: “بعد از گرم کردن موتور، درپوش رادیاتور را بردارید و در صورت لزوم مایع خنک کننده را اضافه کنید تا به سطح حدود 3/4 برسد” که برای پخش چیز مهمتری لازم است تعادل رادیاتور را حفظ کنید. موتور مخلوط متعادلی از مایعات، مانند ضد یخ و مواد افزودنی.

بیرون رادیاتور را از نظر انسداد بررسی کنید و هرگونه کثیفی یا مواد خارجی را با برس یا پارچه نرم پاک کنید و مراقب باشید به باله ها آسیب نرسانید. در صورت وجود، از مقدار کمی هوای فشرده یا جریان آب در جهت مخالف جریان هوا برای تمیز کردن رادیاتور استفاده کنید.

توجه: بخاری را کم فشار نکنید. قبل از برداشتن درپوش فشار، صبر کنید تا دمای مایع خنک کننده به زیر 120 درجه فارنهایت (50 درجه سانتیگراد) برسد. به دلیل دمای بالا یا بخار می تواند باعث آسیب شود.

مرحله سوم: سیستم سوخت نیرو را تامین می کند

این یک گام مهم در تعمیر و نگهداری موتور دیزل است. گازوئیل به مدت یک سال در معرض خوردگی و تخریب قرار می گیرد، بنابراین توصیه می شود قبل از خراب شدن، مجموعه ژنراتور را به طور منظم تمرین دهید تا سوخت ذخیره شده مصرف شود. به دلیل تجمع و متراکم شدن بخار آب در باک سوخت، فیلترهای سوخت باید در فواصل زمانی معین تخلیه شوند.

اگر سوخت طی سه تا شش ماه استفاده نشود و تعویض نشود، ممکن است لازم باشد به طور منظم سوخت مصرف شده را بررسی کرده و هزینه آن را بپردازید.

مرحله چهارم: تست باتری

یکی از شایع ترین دلایل خرابی سیستم برق در حالت آماده به کار رسیدن شارژ باتری به حد نهایی است. آزمایش و بازرسی منظم برای اطلاع از وضعیت فعلی باتری، برای جلوگیری از سطح پایین باتری، باتری باید به طور کامل نگهداری شود و بین 40٪ تا 100٪ به خوبی حفظ شود.

مرحله 5: تمرین حرکتی روتین

ورزش منظم قطعات موتور را روغن کاری می کند و اکسیداسیون اتصالات الکتریکی را خنثی می کند. قبل از خراب شدن سوخت مصرف می کند و به حفظ دیزل ژنراتور برای راه اندازی مطمئن موتور کمک می کند.

تمرین حرکتی هر 15 روز یک بار یا حداقل هر 25 روز یک بار به مدت 30 دقیقه توصیه می شود.

مرحله 6: دیزل ژنراتور خود را تمیز کنید

موتور خود را همیشه تمیز و تمیز نگه دارید زیرا از نشت روغن و سایر مسائل مراقبت می کند. شیلنگ ها و تسمه ها را هر روز چک کنید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید. بازرسی های مکرر می تواند شرایط بهتری را برای تعمیر و نگهداری دیزل ایجاد کند و از عواملی که باعث خرابی تجهیزات شما می شود جلوگیری کند.

افرادی که از ژنراتور استفاده می کنند معتقدند که ژنراتور وسیله ای است که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد و نیاز به نگهداری زیادی ندارد. بنابراین، از چنین افکاری اجتناب کنید و تعمیر و نگهداری منظم دیزل ژنراتورها را طبق دستورالعمل سازنده انجام دهید.

مرحله هفتم: سیستم اگزوز را بررسی کنید

اگر نشتی در امتداد دودکش وجود دارد که معمولاً در اتصالات و لوله‌های جوش داده شده رخ می‌دهد، محل نشتی را پیدا کرده و فوراً توسط یک تکنسین آن را تعمیر کنید.

چوب پنبه هشتم: بررسی های عملیاتی

هنگامی که دیزل ژنراتور کار می کند، این دستورالعمل ها باید در حین بررسی سرویس بررسی شوند. استانداردهای بازرسی سازنده برای دیزل ژنراتورها به شرح زیر است:

باتری ژنراتور را جدا کنید.

روغن را تخلیه کرده و فیلتر روغن را تعویض کنید.

مایع خنک کننده را تخلیه کرده و فیلتر مایع خنک کننده را تعویض کنید.

فیلتر هوا را تعویض کنید.

تمام دهانه های ورودی و خروجی را بپوشانید.

تمام اتصالات برق ژنراتور را قطع می کند.

نکات بسیار مهم در نگهداری دیزل ژنراتور

برای تولید برق، یک دیزل ژنراتور یک موتور دیزل را با یک ژنراتور الکتریکی (معمولا یک دینام) ترکیب می کند. این نمونه ای از موتور ژنراتور است. موتورهای دیزل جرقه زنی تراکمی اغلب برای کارکردن با نفت کوره طراحی می شوند، اما انواع دیگر برای سایر سوخت های مایع یا گاز طبیعی مناسب هستند.

ژنراتورها می توانند بارهای سنگین را در مدت زمان طولانی تحمل کنند. و می تواند در عرض چند دقیقه شروع به تامین برق کامل کند اما آنها باید به طور مرتب سرویس شوند تا اطمینان حاصل شود که در طول عمر خود به تولید برق عالی ادامه می دهند.

واضح است که دیزل ژنراتورها برای افزایش طول عمر و اطمینان از استفاده طولانی مدت نیاز به مراقبت و نگهداری منظم دارند. در این راستا باید اقدامات احتیاطی برای دستیابی به بالاترین بازده دستگاه در طول عمر طولانی آن انجام شود.

از جمله این اقدامات می توان به نکات زیر اشاره کرد:

استفاده از سیم و کابل مناسب با راندمان بالا.

در حین کار به دیزل ژنراتور بار زیادی وارد نکنید.

آزادسازی خودکار سوخت دیزل در صورت توقف بار.

فراموش نکنید که هنگام افزایش فشار آن را به طور خودکار خاموش کنید (و برای جلوگیری از آسیب رساندن به موتور یا ژنراتور).

تعادل دمای موتور را حفظ کنید.

دمای بالا باعث می شود ژنراتور خاموش شود یا در صورت گرم شدن بیش از حد از کار بیفتد.

فشار نامناسب روغن در موتور ژنراتور باعث عملکرد ضعیف دیزل ژنراتور می شود.

برای جلوگیری از خاموش شدن غیرمنتظره می توان از دستورات خاموش کردن استفاده کرد. کیت های خاموش کننده ژنراتور را از خرابی محافظت می کند و مکانیسم آن را کنترل می کند.

انجام تعمیر و نگهداری منظم موتورهای دیزل ژنراتور، به ویژه برنامه تعویض روغن و فیلتر بسیار مهم است.

می توان از زمان برای افزایش عمر ژنراتور استفاده کرد.

تایمر مدت زمان مصرف را تعیین می کند.

دانش قطعات الکترونیکی و مکانیکی و آگاهی از مسائل ایمنی در هر ماشینی.

همچنین استفاده از تکنسین یا تکنسین حرفه ای هنگام تعمیر ژنراتور برای ایمنی شخصی ضروری است.

برخی از ملاحظات برای جلوگیری از آتش سوزی در هنگام افزایش دمای ژنراتور بعد از خرید دیزل ژنراتور باید در نظر گرفته شود:

برای جلوگیری از خطر آتش سوزی از ریختن روغن روی زمین خودداری کنید.

نصب ژنراتورها باید دور از منازل مسکونی (برای کاهش آلودگی صوتی و هوای مناطق مسکونی) باشد.

خروج از نسخه موبایل