عمومیکسب و کار جدید

ساندویچ پانل خانه های پیش ساخته

سازه‌های پیش ساخته یکی از جدیدترین روش‌های ساخت و ساز امروزی است که به دلیل داشتن مزایای زیادی مانند کاهش زمان تحویل پروژه، برگشت‌پذیری سرمایه‌گذاران، افزایش تقاضا به یکی از بهترین روش‌های ساخت و ساز شناخته شده است.

ساختمان پیش ساخته چیست؟

ساختمان‌های پیش ساخته، ساختمان‌هایی هستند که معمولاً اجزای آن‌ها در خارج از کارخانه ساخته و سپس به محل مورد نظر برده و سرهم می‌شوند. ساختمان‌های پیش ساخته عمدتاً به‌منظور صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه‌های پروژه‌، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع ساختمان‌های پیش ساخته

ساختمان‌های پیش ساخته در دو نوع قابل حمل و غیرقابل‌حمل طبقه‌بندی می‌شوند. نوع قابل حمل این سازه‌ها را می‌توان به مکان‌های دیگر جابه‌جا نمود؛ اما مدل دیگری از آن‌ها وجود دارد که جابه‌جایی آن‌ها امکان‌پذیر نبوده و به‌صورت ثابت ساخته شده‌اند که به سازه پیش ساخته غیرقابل حمل معروف‌اند. در ادامه به چند مورد از سازه‌های پیش ساخته پانلی قابل حمل و غیر قابل حمل اشاره می‌کنیم.

  • خانه پیش ساخته سرایداری
  • ویلای پیش ساخته
  • ساختمان‌های خوابگاهی
  • ساختمان‌های مسکونی
  • ساختمان اداری
  • سوله‌های پیش ساخته
  • انواع کانکس

ساندویچ پانل چیست؟

برای ساخت ساختمان‌های پیش ساخته از متریالی نوین استفاده می‌شود که ساختاری متفاوت با سایر مصالح ساختمانی دارد. این نوع مصالح پیش ساخته، ها هستند که ساختاری مشابه به ساندویچ داشته و از سه‌لایه تشکیل شده‌اند. برای ساخت این نوع پانل‌ها از دو لایه ورق فلزی به‌عنوان پوشش خارجی و یک لایه فوم برای قسمت مرکزی استفاده می‌شود.
پنل‌های ساندویچی دارای دو مدل سقفی و دیواری هستند که با عنوان و سقفی نام‌گذاری می‌شوند. پنل دیواری به‌منظور پوشش‌دهی دیوار و جهت پوشاندن سقف سازه‌هایی مانند سوله، کارخانه و سایر مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش‌های ساخت ساختمان پیش ساخته با ساندویچ پانل

ساختمان‌های پیش ساخته با استفاده از روش‌های متفاوتی قابل تولید هستند. در برخی از موارد قطعات ویلای پیش ساخته در کارخانه تولید شده و به مکان مورد نظر منتقل می‌شود. اما در برخی از موارد قطعات مربوط به ساختمان پیش ساخته به مکان مورد نظر منتقل شده و مونتاژ آن‌ها در مکان مورد نظر صورت می‌گیرد. هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات مخصوص به خود را داشته و قابل ‌مقایسه با یکدیگر نیستند.

ساخت سازه پیش ساخته با استفاده از ساندویچ پانل در محل

در این روش به دلیل فراهم نبودن شرایط برای جابه‌جایی سازه، تمامی اجزا و قطعات سازه به محل مورد نظر انتقال پیدا کرده و فرآیند مونتاژ قطعات صورت می‌گیرد. در این روش امکان جابه‌جایی سازه مورد نظر وجود ندارد؛ اما ساخت خانه‌هایی با متراژ و طبقات بالا امکان پذیر است.

ساخت خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل در کارخانه

در این روش تمامی مراحل ساخت ویلای پیش ساخته در کارخانه انجام ‌شده و سازه به محل مورد نظر منتقل می‌شود. یکی از مزایای این روش می‌توان به ساخت سازه پیش ساخته در کمترین زمان ممکن اشاره کرد. لازم به ذکر است که امکان ساخت سازه در متراژهای بالا وجود در این روش وجود نخواهد داشت.

مزایای خانه‌های پیش ساخته با ساندویچ پانل

  • سازه‌های پیش ساخته‌ای که با استفاده از پانل ساندویچی ساخته می‌شوند، به دلیل وزن بسیار سبک به‌راحتی قابل‌جابه‌جایی بوده که این یکی از مزایای این سازه‌های پیش ساخته است.
  • علاوه بر سهولت بالا در ساخت و ساز به روش نوین، مصالح پیش ساخته، کیفیت و دوام مطلوبی دارند.
  • ویلاهای پیش ساخته‌ای که برای ساخت آن‌ها ساندویچ پنل به‌کار رفته است، نسبت به ساختمان‌های سنتی مقاومت بالاتری در برابر زلزله دارند. به‌این‌ترتیب، در صورت بروز حوادثی مانند زلزله، آسیب مالی و جانی کمتری به بار خواهد آمد.
  • پانل‌ها عایق بسیار خوبی در برابر سرما و گرما هستند و به طرز چشمگیری از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند.
  • ساندویچ پانل از مصالح سنتی ارزان‌تر بوده و این امر هزینه‌های ساخت و ساز و زیرسازی را کاهش می‌دهد.
  • از آنجایی‌که ساندویچ پانل‌ها، مصالحی آماده و پیش ساخته هستند اجرای آن‌ها به‌سرعت صورت می‌گیرد و درصورتی‌که قرار باشد برای ساخت ساختمان‌های پیش ساخته از مصالحی مانند ساندویچ پانل استفاده شود نیازمند نیروی انسانی کمتری خواهیم بود.
  • برگشت سرمایه یکی از مسائلی است که برای افراد فعال در ساختمان سازی دارای اهمیت زیادی است. ساخت ویلاهای پیش ساخته با استفاده از ساندویچ پانل برگشت سرمایه را در کمترین زمان ممکن برای مصرف‌کننده فراهم می‌کند.
  • ساخت دیوار پیش ساخته با استفاده از این مصالح به دلیل ضخامت کمتری که دارد، فضای بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند.

ساخت خانه با ساندویچ پانل | ساختمان پیش ساخته ویلایی | قیمت خانه پیش ساخته 50 متری

سخن پایانی

یکی از نکات حائز اهمیت در ساخت خانه‌های پیش ساخته، این است که برای نصب این سازه‌ها نیازمند نصابان متخصص هستید در غیر این صورت ساختمان پیش ساخته شما از نظر ظاهری و کیفی، کیفیت مطلوب را نخواهد داشت.
انواع سازه پیش ساخته ماموت با استفاده از بهترین متریال و دستگاه‌های روز دنیا تولید و توسط نصاب خانه پیش ساخته نصب و اجرا می‌شوند. علاقه‌مندان به دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند، از طریق شماره‌ تماس‌های درج شده درون سایت با کارشناسان ماموت در ارتباط باساختمان پیش ساخته ساندویچ پانل

ساندویچ‌پانل ، معمولا به لایه عایقی از جنس پشم شیشه ، پلی استایرن یا پلی اورتان اتلاق می شود که توسط دو لایه فلزی (معمولا ورق الوزینگ یا همان روی و آلومینیم ) احاطه شده است . این ساندویچ که مواد تشکیل دهنده آن فلزات سخت و سبک و عایقی مقاوم در برابر صدا و دما می باشد ، کاربرد زیادی در ساخت دارند ، از این روی در ساختمان پیش ساخته ، ساندویچ پانل به عنوان ماده اصلی دیوار ها و سقف بکار می رود . این محصول بدون هیچ محدودیتی قابل استفاده در تمامی ساختمان های مسکونی و اداری ، سوله های ورزشی و استخرها ، بیمارستان ها ، مدارس ، کارخانجات ، انبارها و حتی خودروهای دارای یخچال و سردخانه می شود که این گستردگی کاربرد را مرهون قیمت مناسب ، وزن سبک ، طراحی – ابعاد متنوع و بازدهی بالای خود می باشد . از دیگر مزایای ساندویچ پانل در می توان به ضد آب بودن آن ( ضد زنگی و مقاومت در برابر بارش برف ، باران و شست و شوی ) ، نصب سریع و آسان ، مقاومت بالا در برابر چالش های طبیعی و مواد شیمیایی اشاره کرد .

از مهمترین ساندویچ پانل های موجود در می توان به ساندویچ پانل پلی یورتان ( عایق صدا ، دما ، رطوبت با وزنی سبک ) ، ساندویچ پانل پلی استایرن (که از یونولیت به عنوان عایق آن استفاده شده و از نوع قبلی خود سبکتر و ارزان تر می باشد ) و ساندویچ پانل پشم سنگ ( که به دلیل ویژگی ضد حریق بودن خود ، مناسب برای اماکنیست که احتمال آتش سوزی در آن بیشتر باشد ) . قابل ذکر است که ساندویچ پانل مورد استفاده در ساختمان های پیش ساخته قابل سفارش می باشند ، از این روی طرح ، رنگ ، ابعاد و کاربرد آن قابل تعریف بوده و حتی با اعمال تغییراتی ( مانند حذف و اضافه کردن صفحات ساندویچ ، گام های آن و ضخامت های موجود) ، با توجه به نیاز خود تغییری قابل توجه در قیمت تمام شده آن به وجود آورد .

ساندویچ پانل در بناهای پیش ساخته به 2 صورت سقفی و دیواری کاربرد دارند . تولید ساندویچ پانل سقفی با ابعاد حدودی 1 متر مربعی با ضخامتی متغیر رایج است . ساندویچ های سقفی علاوه بر اینکه عایق صدا و حرارت هستند ، در برابر حشرات موذی و تهدید های میکروسکوپی همانند قارچ ها نیز مقاوم بوده و به هیچ عنوان پوسیده نمی شوند . لازم به یادآوریست که وزن این ساندویچ ها باید سبک باشد تا ستون ها و دیوار ها بار اضافه ای روی دوش خود حمل نکنند . از سوی دیگر ساندویچ پانل دیواری با داشتن ویژگی های فوق ، قابلیت عبور کابل های برق-تلفن و لوله های آب-گاز رااز میان خود داشته و به دلیل ارتباط بیشتر و نزدیکتر با افراد ، دارای ظرافت و زیبایی بیشتری می باشند .

جهت مشاهده انواع کولرگازی تکنوپنل به همراه مشخصات و قیمت اینجا کلیک کنید

قیمت ساندویچ پنل با توجه به مدل و ظرفیت دستگاه متفاوت است. جهت خرید ساندویچ پانل می‌توانید در وب سایت ما اقدام کنید.