علمی و پزشکی

سفرهای خارجی و داخلی ایرانی‌ها چقدر کم شد؟

رئیس انجمن خدمات سفر هوایی و گردشگری می گوید: در تعطیلات نوروز ، سفرهای خارجی ایرانیان در مقایسه با مدت مشابه سال 1998 حدود 85 درصد کاهش یافته است. سفرهای داخلی نیز حدود 70 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش اینترنشنال نیوز ، معاون وزیر گردشگری ولی تیموری براساس آمار اسکان در مراکز رسمی کشور گفت مقاصد نوروزی در مقایسه با نوروز سال 98 96 درصد کاهش یافته است. وی معتقد است با توجه به محدودیت ها و ممنوعیت سفرهای نوروز 99 ، باید آمارها را با سال 1998 مقایسه کرد.

به گفته معاون وزیر گردشگری ، از 19 مارس 1999 تا 13 آوریل 1400 ، 2 میلیون و 557 هزار و 841 نفر یک شبه در مراکز تحت کنترل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی ثبت شده اند. وی همچنین محاسبه کرد که اگر میانگین اقامت دو شب را در نظر بگیریم ، امسال یک میلیون نفر به نوروز سفر کرده اند. در این محاسبات ، معاون وزیر گردشگری ، بدون در نظر گرفتن اسکان مسافران در مراکز غیررسمی ، خانه های اجاره ای و خانه های شخصی ، تنها از آمار اسکان در مراکز رسمی رضایت دارد ، در حالی که طبق گزارش بهار آماری. در سال 1998 ، از 102 میلیون سفر ، حدود 54٪ یک شبه و 46٪ یک شبه بوده و حدود 60٪ سفرهای شبانه به دلیل دوستان ، اقوام و ماندن در خانه بوده است.

با این حال ، طبق گفته حرمت الله رفیعی ، رئیس هیئت مدیره انجمن خدمات سفر هوایی و جهانگردی ، مقاصد داخلی نوروز براساس فروش بلیط ، قطارها ، تورها و محل های اقامت حدود 70 درصد کاهش یافت. با این حال ، به گفته وی ، در برخی مناطق مانند کیش ، میزان اشغال به 70٪ و در شهرهایی مانند مشهد ، بیشتر هتل ها بسته شده و میزان اشغال هتل ها در این شهر متوسط ​​است. از 20٪

رافین همچنین در مورد کاهش مقاصد خارجی به اینترنشنال نیوز گفت. “وضعیت اقتصادی ، افزایش قیمت مردم – پروازهای خارجی ، و از طرف دیگر ، تناقض سفر و بازپرداخت هزینه ها در صورت لغو پروازهای کمتر ، ما فکر می کنیم که تا 85 کاهش خواهد داشت ٪ در مقصد خارجی. ” در مقایسه با سال 1998 ، ما تجربه داریم. در نوروز 99 ، وقتی مرزها بسته شد ، پروازها به حالت تعلیق درآمد ، هیچ پروازی انجام نشد ، بنابراین این معیار خوبی نیست.

او افزود. “قدرت اقتصادی مردم کاهش یافته است ، از طرف دیگر نرخ ارز افزایش یافته است. اگر چند سال پیش مردم با پنج یا شش میلیون درام به ترکیه می رفتند ، اکنون باید برای هر نفر 25 میلیون درام پرداخت کنند. «

او افزود. “در نوروز 1400 ، پذیرش تورهای خارجی بسیار کم بود ، بنابراین بیشتر پروازها مانند ترکیه نیمه خالی بود.” هفته ای 200 پرواز برای ترکیه انجام می شود كه معمولاً توسط هر دو كشور برای 100 تا 200 پرواز دیگر در تعطیلات نوروز انجام می شود ، اما امسال نه تنها آن مجوزهای اضافی صادر نشده است ، بلكه تعداد پروازهای روزانه از 28 تا 5. اعتقادات: آژانس های مسافرتی هنوز رنج می برند.

رافین گفت او! “یک ماه قبل از تعطیلات نوروز ، نامه ای از معاون وزیر گردشگری منتشر شد مبنی بر اینکه هزینه” تورهای داخلی “خارجی به دلیل شرایط عروسی بازپرداخت نمی شود ، که بعدا آنها انکار کردند و گفتند که آنها خریداری می کنند خدمات مسافرتی تا سه ماه این جنجال باعث بی اعتمادی مسافران شد که در کاهش سفر بی تأثیر نبود.

انتقاد از مدیریت سفرهای نوروزی

وی افزود: او مدیریت مقاصد نوروزی را نوعی آسان “پاره پاره” دانست. “قبل از تعطیلات ، او سخنان ضد و نقیض مردم را اشتباه گرفت.” مدیریت سفر نیز بسیار ضعیف بود. در تعطیلات ، آنها مرتباً به آنها می گفتند كه مسافرت نروند و هر روز تغییر رنگ چندین شهر را اعلام می كنند و به آنها 72 ساعت فرصت می دهند تا بلافاصله منطقه را ترك كنند. قانونی در ستاد ملی کرونا تصویب شد و سپس نقض شد. در پایان تعطیلات ، افراد مقصر شناخته شدند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه دفاتر خدمات سفر هوایی و خدمات گردشگری با اشاره به اتهامات وارده به بخش گردشگری به دلیل وخامت اوضاع تاج در کشور ، گفت: وزارت بهداشت آلوده به تاج است ، باید گزارش دهد. تمام سوابق بهداشتی در مناطق گردشگری نگهداری می شود ، در غیر این صورت وزارت بهداشت باید آنها را نشان دهد ، مانند رستوران ها یا مراکز دیگر. برای وزارت بهداشت بهتر است مراکز درمانی را در لبه ایمنی نگه دارد ، جایی که مردم از مراجعه به آنها برای بازگشت به کارهای پزشکی می ترسند.

او افزود. “اگر وزیر بهداشت نگران انتقال ویروس جهش یافته از ترکیه به ایران است ، باید آمار دقیقی از تعداد افراد آلوده از ترکیه ارائه دهد.” چرا با افراد با اسناد و منطق صحبت نمی کنید؟ متأسفانه ، ما فقط نحوه جمع آوری آمار را می دانیم ، به عنوان مثال ، در زمان محمد شریف ملك زاده در سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی ، كه 80 میلیون نفر جمعیت داشت ، 50٪ از این جمعیت اصلا مسافرت نداشتند ، آنها تخمین زدند كه ما در نوروز 120 میلیون گردشگر داشتیم. اکنون که ویروس تاج است ، به یک بوم تبدیل شده است و تخمین زده می شود یک میلیون نفر سفر کرده باشند. آن آمار کجا ثبت شده است که حتی ما به عنوان متصدیان گردشگری به آن دسترسی نداریم ، اما آیا مقررات نظارتی به این آمار دسترسی دارند؟ ما را ترغیب کنید ، اسناد را ارسال کنید و در مورد تنظیمات صحبت نکنید.

انتهای پیام: