سفر رئیس‌جمهور چه تاثیری بر بخش آب شرب البرز دارد؟

اینترنشنال نیوز/البرز مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز با اشاره به اختصاص ۲۵ میلیون مترمکعب آب به غرب استان البرز، گفت: برای رساندن این آب به نظرآباد و اشتهارد خط انتقالی ایجاد شده که فردا همزمان با سفر رئیس جمهور به البرز به بهره برداری می رسد.

داوود نجفیان در گفت‌وگو با اینترنشنال نیوز با بیان اینکه تامین و توزیع آب شرب یکی از چالش‌های جدی و قدیمی در استان البرز است، اظهار کرد: متاسفانه البرز با عقب ماندگی چند دهه‌ای برای تامین زیرساخت‌های این بخش مواجه بود که طی چند سال اخیر با تلاش مسئولان گام‌هایی برای حل این مشکل برداشته‌اند.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات افزایش دو برابری حق آبه البرز است که با این اتفاق  سهم استان از آب سد کرج و طالقان ۵۵ میلیون متر مکعب بیشتر شد.

وی توضیح داد: با این افزایش، حق آبه البرز از ۵۵ میلیون متر مکعب به ۱۱۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

این مسئول اضافه کرد: برای اینکه این آب به خانه‌های مردم برسد نیاز به زیرساخت‌های برای انتقال داشتیم که در این راستا عملیات اجرای رینگ سراسری آب البرز اجرایی شد.

نجفیان خاطر نشان کرد: بدون شک تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های آب استان از جمله رینگ سراسری از منابع استانی امکان پذیر نبود به همین دلیل پیگیر جذب اعتبارات ملی شدیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: با توجه به اینکه ۲۵ میلیون متر مکعب از حق آبه جدید البرز به غرب استان یعنی شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد تعلق گرفته سه پروژه در این خصوص تعریف شد.

وی ابراز کرد: برای رساندن آب به نظرآباد و اشتهارد خط انتقالی ایجاد شده که فردا همزمان با سفر رئیس جمهور به البرز به بهره برداری می رسد.

نجفیان تصریح کرد: علاوه براین، فاز اول تصفیه خانه هشتگرد هم چند ماه گذشته به بهره برداری رسید و با این اقدام مشکل آلودگی زیست محیطی و تخلیه فاضلاب خام در اراضی شهرستان ساوجبلاغ پس از دو دهه پایان یافت.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل