سلیمی: اصلاح قانون می تواند نقش تعاون در اقتصاد را تقویت کند

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نقش ضعیف تعاونی ها در اقتصاد کشور ، گفت: اصلاحات قانون تعاونی ها می تواند به رفع برخی از خلأها در این زمینه کمک کند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در مصاحبه با اینترنشنال نیوز اظهار داشت: “همکاری می تواند در حرکت چرخ عظیم اقتصاد کشور بسیار مثر باشد. نادیده گرفتن همکاری به این معنی است که ما چرخ کشور را سوراخ می کنیم ، روشن است که ماشین اقتصاد با چرخ اقتصاد نمی تواند به حرکت خود ادامه دهد.

او اضافه کرد. “متأسفانه ، با وجود شعارهای ملموس در مورد همکاری ، وزن همکاری در روند تصمیم گیری کلان بسیار ضعیف شده است. امروزه ، تصمیم گیرندگان و تصمیم گیرندگان در بخش اقتصاد کلان همکاری را جدی نگرفته اند. این دو منبع بسیاری از کاستی ها در زمینه همکاری در کشور است.

این عضو هیئت مدیره فراکسیون تعاون نام برد. علاوه بر این ، مسئله موانع ذهنی وجود دارد که در این صورت بحث یک نگاه منطقی برخی از افراد نسبت به تعاونی نیست. به نظر ما ، قانون همکاری باید اصلاح شود. امروزه کاستی های بسیاری در قانون وجود دارد که می تواند تا حدی در ایجاد تغییرات موثر باشد.

سلیم ادامه داد. “از طرف دیگر ، کسانی که بخشهای مختلف اقتصادی را رهبری می کنند باید دید خود را در مورد همکاری تغییر دهند و این مسئله را جدی بگیرند.” از یک طرف ما در برخی پروژه ها نیاز به سرمایه گذاری کلان داریم و از طرف دیگر در برخی پروژه ها توانایی مالی کافی نیست که حتی برخی شرکت های بزرگ بتوانند آن را مدیریت کنند ، در حالی که اگر همکاری را جدی بگیریم قطعاً این شکاف برطرف خواهد شد ، شاهد این گسست خواهیم بود شمردن: ما حوزه های اجرایی-عملیاتی اقتصاد نیستیم.

او اضافه کرد. “بسیاری از پروژه های ما به دلیل تأمین اعتبار زمین باقی مانده است ، چرا همکاری نمی کنیم؟” نقش همکاری در زمینه سرمایه در گردش برخی از پروژه های بزرگ در حال حاضر بسیار کم است ، دلیل آن غفلت از آن است. البته ما در فراکسیون تعاون مجلس تصمیم گرفتیم در این مدت با همکاری مقامات مربوطه در ارگان های مختلف قانون را تغییر دهیم تا بتوانیم حرکتی در این زمینه ایجاد کنیم.

نماینده جمعیت جامعه در مجلس گفت. “ما باید با برخی از وزارتخانه هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در زمینه همکاری همکاری می کنند کار کنیم ، واقعیت این است که آنها 100٪ کار نکرده اند.” این واقعیت که امروزه قسمت کوچکی از تعاونی موجود قابل قبول نیست باید اصلاح شود.

در پایان سلیمی با بیان اینکه اصلاحیه قانون همکاری می تواند خلا gapهایی را پر کند ، افزود: این موضوع باید بررسی شود ، در کمیته مربوط تنظیم شود و سپس برای نظرات نمایندگان آماده شود تا انشا Godالله بتوانیم نظرات نمایندگان قانون را جمع بندی کنیم. برای تغییر بهینه.

به گزارش اینترنشنال نیوز ، بر اساس لایحه اصلاحیه قانون تعاونی ها که در دستور کار مجلس قرار دارد ، برای انعطاف پذیری بیشتر تعاونی ها و اطمینان از مشارکت بیشتر تعاونی ها در مدیریت اقتصاد ، تغییراتی در ساختار تعاونی ها در نظر گرفته شده است. وی گفت که با به روزرسانی ، تلفیق و اصلاح قوانین قبلی ، باید یک قانون جامع تدوین شود که به طور موثر از اعمال نظرات و تصمیمات سلیقه ای در بخش تعاون جلوگیری کند.

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل