شلیک اروپا به فروش نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه

اتحادیه اروپا علاوه بر پیشنهاد ممنوعیت واردات تدریجی نفت روسیه، قصد دارد با ممنوعیت بیمه، فروش نفت و فرآورده های نفتی روسیه را در هر نقطه از جهان مسدود کند.

به گزارش اینترنشنال نیوز، به گفته مقامات اروپایی و سند مشاهده شده توسط بلومبرگ، اتحادیه اروپا در بسته ششم تحریم ها علیه مسکو، ارائه خدمات از جمله بیمه مربوط به حمل و نقل نفت روسیه به شرکت ها و کشتی های اروپایی را ممنوع کرده است.

روز چهارشنبه، سفرای اتحادیه اروپا برنامه هایی را برای اجرای ممنوعیت شش ماهه نفت و سوخت های پالایش شده روسیه تا پایان سال بررسی خواهند کرد. مجارستان و اسلواکی که به شدت به انرژی روسیه وابسته هستند و با ممنوعیت یکباره نفت روسیه مخالفت کرده اند، مهلت طولانی تری (تا پایان سال 2023) برای اجرای تحریم ها دریافت خواهند کرد. همه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا باید این بسته را تصویب کنند.

بیمه حمل و نقل برای حمل و نقل کالا در سراسر جهان ضروری است. در صورت عدم ارائه بیمه برای محموله ها، می توان تجارت آنها را متوقف کرد. بیمه یکی از اصلی ترین اقدامات آمریکا و اروپا برای محدود کردن صادرات نفت ایران بود.

بر اساس این پیشنهادات، حمل نفت، از جمله حمل و نقل از کشتی به کشتی به کشورهای ثالث نفت و فرآورده های نفتی که منشأ یا صادر شده از روسیه است، توسط کشتی هایی که در پرواز هستند یا متعلق به پرچم یکی از اعضای اتحادیه اروپا هستند، یا تحت کنترل آنها یا هر شخص حقوقی است. ، نهاد یا سازمان تحت پوشش قوانین کشور عضو ممنوع خواهد بود. با این حال، این پیشنهادات ممکن است تغییر کند.

این ممنوعیت شامل ارائه کمک های فنی مستقیم یا غیرمستقیم، خدمات واسطه گری، کمک های مالی یا مالی یا سایر خدمات مرتبط با حمل و نقل، از جمله انتقال نفت و فرآورده های نفتی از روسیه از کشتی به کشتی به کشورهای ثالث است. .

دو مقام اروپایی که نخواستند نامشان فاش شود به بلومبرگ گفتند: این محدودیت ها شامل بیمه نیز می شود.

به گزارش بلومبرگ، اورسولا فون در لین، رئیس کمیسیون اروپا، روز چهارشنبه به پارلمان اروپا گفت که اتحادیه اروپا همچنین پیشنهاد می کند دسترسی Sberbank و سایر وام دهندگان به سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت را قطع کند. این اقدام باعث افزایش زیان های اقتصادی مسکو می شود زیرا اتحادیه اروپا بزرگترین مصرف کننده نفت و فرآورده های نفتی است. در سال 2019، حدود دو سوم واردات نفت اتحادیه اروپا از روسیه بود.

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل