شمارش معکوس آبرسانی به گرگان / تسریع در تکمیل حفر ۷۶ حلقه چاه عمیق

اینترنشنال نیوز/گلستان: رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل آب منطقه گلستان گفت: با اتمام عملیات حفر 76 حلقه چاه عمیق در آینده نزدیک، پروژه آبرسانی اضطراری شهر گرگان به اتمام می رسد و اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت آغاز می شود.

سید محسن حسینی بعد از ظهر امروز و در بازدید خبرنگاران از پروژه های اضطراری و کوتاه مدت آبرسانی شهرستان گرگان گفت. آبرسانی عمومی به مرکز استان گلستان با اجرای طرح های مختلف به سه صورت اضطراری، کوتاه مدت و بلندمدت در حال اجراست که در صورت تکمیل، مشکلات این حوزه برطرف می شود.

مدیر منطقه آبی گلستان در ادامه گفت: برنامه های اضطراری باید در سال 1394 تکمیل شود. در این راستا حفر 76 حلقه چاه، احداث مخزن 120 هزار مترمکعبی و لوله گذاری به طول 185 کیلومتر ضروری بود که متاسفانه تاکنون تکمیل نشده است.

وی تاکید کرد: تا ابتدای سال 1400 از 76 مخزن آب در مجموع 66 مخزن آب حفر شده است. از این تعداد چاه حفر شده، 62 حلقه چاه تجهیز و به بهره برداری رسیده است.

حسینی تصریح کرد: تا 10 اسفند 1401 پنج حلقه دیگر وارد عرصه بهره برداری می شود. تا سال 1400 بیش از 47 هزار مترمکعب آب به مدار آورده شده و این رقم به 69 هزار مترمکعب رسیده است.

وی افزود: 4 هزار میلیارد ریال برای کل استان گلستان در سال 1401 پیش بینی می شود که 2 هزار میلیارد ریال آن از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و 2 هزار میلیارد ریال از اعتبارات استانی است. از این مبلغ معادل 360 میلیارد ریال سهم شهرستان گرگان است.

رئیس هیئت آب منطقه گلستان یادآور شد: هزینه حفر هر چاله بین 50 میلیارد ریال تا 70 میلیارد ریال متغیر است. انواع چاه های حفر شده از نوع عمیق است که عمق آنها بین 30 تا 250 متر است و در صورت تکمیل، اهداف تامین آب اضطراری شهر گرگان را محقق می کند.

وی تصریح کرد: در اهداف کوتاه مدت بهره برداری از آب های سطحی با استفاده از سدهای قدرتمند و در اهداف بلندمدت اجرای طرح شیرین سازی آب دریا مد نظر است. بیش از 90 درصد آب شهر از آب های زیرزمینی تامین می شود که جمعیتی در حدود 450 تا 500 هزار نفر را آبیاری می کند.

این مسئول در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد و افزود: خوشبختانه کمبود برق باعث شد که آب از مدار خارج نشود و خوشبختانه نسبت به سال گذشته میزان آب کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش ما، خبرنگاران حاضر از تمامی پروژه های تکمیل شده یا در دست اجرا شرکت آب منطقه گلستان از جمله مخزن آب گرم، سد، عملیات حفر کانال تقاطع نومل و … بازدید کردند. رودخانه بوده و با توضیحات کارشناسان این شرکت در جریان پیشرفت این پروژه ها قرار گرفت.

پیام پایانی

خروج از نسخه موبایل