استان ها

شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان

اینترنشنال نیوز/لرستان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: تاکنون ۳۰۵۴ کودک بین ۶ تا ۵۹ ماهه مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان شناسایی شده‌اند. این شناسایی‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مراکز بهداشتی رشد کودکان براساس اندازه‌گیری از طریق آزمون وسع بوده است.

فریبا ولی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اینترنشنال نیوز اظهار کرد: پس از رصد کودکان، اگر اختلال‌هایی مانند لاغری، کوتاهی قد و کم وزنی داشته باشند و این شرایط نتیجه سوء تغذیه باشد و نه بیماری، وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی لیست این افراد را در اختیار وزارت کار قرار می‌دهد تا از آنها حمایت شود.

وی با بیان اینکه امسال روند شناسایی این کودکان از طریق مجموعه مراکز بهداشتی استان ادامه دارد، گفت: براساس این قانون کودکان بین ۶ تا ۵۹ ماهه از دهک‌های یک تا هفت حمایت می‌شوند که برای دهک یک تا پنج، ماهانه یک میلیون تومان و برای دهک‌های شش و هفت ماهانه ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

ولی‌پور ادامه داد: به مادرانی که کودک کمتر از پنج ساله دارند و از اختلال لاغری، کم وزنی و کوتاهی قد ناشی از سوءتغذیه رنج می‌برند توصیه می‌شود به مراکز بهداشتی محل زندگی خود مراجعه تا پس از گذراندن مراحل آزمون وسع، آنها را به اداره کار برای حمایت معرفی کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان افزود: مادران باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال نیز به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند تا پس از مشخص شدن دهک آنها وضعیت حمایت از آنها بررسی شود.

انتهای پیام