شکایات مشترکان مخابرات ایران رسیدگی شد

مخابرات ایران

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شش جلسه کمیته عالی حفاظت از حقوق مصرف‌کننده، به شکایات ثبت شده ۲۰ استان کشور در سامانه ۱۹۵ رسیدگی و در مورد آنها تصمیم‌گیری شد.

به گزارش اینترنشنال نیوز، کمیته عالی حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در جلساتی مجزا، ۱۲۷ شکایت ثبت شده مشترکین شرکت مخابرات ایران در استان‌های زنجان، گیلان، قزوین، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، تهران، کرمان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، مازندران، سیستان و بلوچستان، همدان، کرمانشاه، کردستان و ایلام در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) که در فرآیند تعیین شده این سامانه بی‌پاسخ مانده بود را بررسی و رسیدگی کرد.

از مجموع ۱۲۷ شکایتی که در این جلسات بررسی شد، مشکل مربوط به ۵۳ شکایت حل و این شکایات مختومه اعلام شدند. براساس آمارهای موجود، استان‌های‌ فارس با ۲۰ شکایت، گیلان با ۱۶ شکایت و آذربایجان شرقی با ۱۳ شکایت بیشترین آمار شکایات باز را به خود اختصاص داده‌ بودند.

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، عدم رعایت تعرفه مکالمه، قطع ارتباط، عدم تامین کابل سرقت شده، عدم واگذاری خط تلفن ثابت، مغایرت در محاسبه هزینه‌های قبض، عدم پاسخگویی مناسب و ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب، هزینه نصب و راه‌اندازی سرویس و عدم واگذاری سرویس، تاخیر در نصب و راه‌اندازی سرویس، قطع سرویس تلفن ثابت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، عدم خروج از PCM، سلب امتیاز خط مشترک و تغییر شماره در کابل برگردان بیشترین حجم شکایات ثبت شده توسط مشترکین این مناطق در سامانه ۱۹۵ را داشته‌اند.

این جلسات با حضور مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، نمایندگان روابط ‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز بازرسی و دفتر رسیدگی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات، مدیران کل مناطق ۹ گانه رگولاتوری، مدیران مناطق مخابراتی استان‌ها و نماینده شرکت مخابرات ایران برگزار شد.

انتهای پیام