اقتصادی

صادرات غیرنفتی گمرکات مازندران به کشورهای عضو اکو از مرز ۳۳میلیون دلار گذشت

اینترنشنال نیوز/مازندران سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: صادرات غیر نفتی گمرکات استان مازندران طی ۶ ماهه نخست سال جاری به کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو از مرز ۳۳ میلیون و ۳۷۲ هزار دلار گذشت.

به نقل از روابط عمومی گمرکات مازندران، امیر جمشیدی سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با اعلام این خبر گفت: در۶ ماهه نخست سال جاری صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای عضو اکو به ۱۴۶ هزار تن رسید که سهم وزنی ۲۰ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران داشته است .

جمشیدی اظهار کرد: همچنین در این مدت صادرات غیر نفتی ایران به کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو از نظر ارزشی سهم ۲۴ درصدی از کل صادرات استان را نشان می‌دهد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران در خصوص آمار واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ افزود: در این مدت میزان واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو به ۳۹۷ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است. وی تصریح کرد: همچنین واردات گمرکات مازندران از اکو در مدت یاد شده به ۵۰۹ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد رشد داشت.

به گفته جمشیدی، عمده کشورهای خریدار کالاهای مازندران در میان کشورهای عضو سازمان اکو طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به ترتیب از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، پاکستان، ازبکستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان و قرقیزستان بود.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران، افزود: عمده واردات گمرکات مازندران از کشورهای سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو در مدت یاد شده به ترتیب به کشورهای ترکیه، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان و افغانستان اختصاص داشته است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و دانش فنی وسیع هستم که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و رویکردهای تحلیلی، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با قدرت تفکر و تحلیل بالا ارائه دهم. هدفم این است که شما را در درک بهتر مسائل اقتصادی یاری دهم و به شما اطمینان دهم که از بهترین منابع و تحلیل‌ها استفاده می‌کنید.