بین الملل

صهیونیست‌ها ۲ بیمارستان دیگر غزه را محاصره کردند

صهیونیست‌ها ۲ بیمارستان دیگر غزه را محاصره کردند

هلال احمر فلسطین می‌گوید که به غیر از بیمارستان الشفاء، ارتش رژیم صهیونیستی دو بیمارستان دیگر در جنوب غزه را تحت محاصره قرار داده است.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رژیم صهیونیستی از زمان شروع جنگ در غزه در اکتبر ۲۰۲۳ چندین بار به مراکز درمانی حمله کرده و نیرو‌های نظامی این رژیم با این بهانه که نیرو‌های حماس از درون این مراکز عملیات می‌کنند وارد بیمارستان‌ها شده‌اند.

اکنون هلال احمر فلسطین می‌گویند که خودرو‌های نظامی اسرائیل به بیمارستان الامل و بیمارستان ناصر در شهر خان یونس در جنوب غزه نزدیک شده و همزمان صدای بمباران و تیراندازی در منطقه شنیده می‌شود.

گفته می‌شود که به دنبال تیراندازی نظامیان اسرائیلی یک نیروی داوطلب آن در بیمارستان کشته شده است.

ارتش اسرائیل در پاسخ به سوال خبرگزاری «فرانس پرس» درباره اظهارات هلال احمر فلسطین، مدعی شد که نیروهایش در منطقه الامل عملیات می‌کنند و در حال حاضر در بیمارستان‌ها اقدامی انجام نداده‌اند؛ اما مقامات درمانی فلسطین می‌گویند که هیچ یک از کارکنان این بیمارستان‌ها نمی‌توانند جابجا شوند و در خطر بسیار شدید قرار دارند.

نیرو‌های اسرائیلی عملیات بزرگی را از اوایل دوشنبه گذشته علیه بیمارستان الشفاء آغاز کردند که هنوز ادامه دارد. اسرائیل مدعی است که نیرو‌های حماس را در داخل و اطراف بیمارستان الشفا، بزرگترین بیمارستان غزه هدف قرار می‌دهد.

براساس گزارش‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی در ششمین روز حمله به بیمارستان الشفاء، بخش‌های حیاتی مهم این بیمارستان را به آتش کشید و به اعدام دست‌کم ۱۷۰ فلسطینی و اسارت ۸۰۰ نفر در این مرکز درمانی و پزشکی طی این مدت اعتراف کرد. از سوی دیگر مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی در غزه اسماعیل الثوابته نیز تایید کرد که اشغالگران بیش از ۱۰۰ نفر را در داخل بیمارستان الشفاء به شهادت رسانده‌اند و حتی برخی از اعضای کادر پزشکی را اعدام کرده‌اند. وی با فاجعه‌بار خواندن وضعیت در داخل بیمارستان الشفاء افزود که امروز ۴ بیمار دیگر به دلیل ممانعت ارتش اسرائیل از درمانشان، به شهادت رسیدند.

 

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.