عمومیکسب و کار جدید

طبیعت دومینیکا در چهار فصل چگونه است؟

آب و هوای دومینیکا

دومینیکا کجاست و موقعیت دومینیکا در دریای کارائیب به این معنی است که دمای آن در تمام طول سال گرم است، اگرچه این کشور جزیره‌ای آتشفشانی است که انتظار می‌رود باران‌های زیادی در آن رخ دهد؛ اما این بارش‌ها فقط در فصل‌های بارندگی اتفاق می‌افتد. جالب است بدانید که طوفان ماریا در سال 2017 مرگبارترین طوفان در سال‌های اخیر بوده که خیلی زود توانست به حالت قبلی خود برگردد.

راهنمای سفر به دومینیکا؛ بهترین زمان سفر

فصل اوج گردشگری: بین فوریه و ژوئن، زمانی که جزیره در خشک‌ترین حالت خود قرار دارد، بهترین زمان سفر به دومینیکا هستند. در این فصل اغلب افراد ترجیح می‌دهند به جای سفر هوایی در فرودگاه کوچک این جزیره کشت‌های کروز را انتخاب کنند. در این زمان اما انتظار شلوغی و قیمت‌های گران را داشته باشید.

سفر خارج از فصل گردشگری: از جولای تا اکتبر خارج از فصل گردشگری است. هوا خنک‌تر و گردشگران هم به ندرت دیده می‌شوند. سفر به دومینیکا در اوایل جولای بهتر است اما فصل طوفان‌ها در اواخر آگوست تا سپتامبر بدتر خواهد شد.

زمان فستیوال‌ها برای برنامه‌ریزی: فوریه، ماه کارناوال در دومینیکا است، در حالی که اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر، فرهنگ کریول و روز و جشن‌های استقلال برگزار می‌شود.

آنچه در دومینیکا باید دید؟

شاید انتظار دارید که دومینیکا را به صورت جزئی توصیف کنیم؛ اما به نظر من این جزیره در طبیعت خلاصه می‌شود و با شناخت این بهترین جاهای دومینیکا می‌توانید این جزیره‌ اسرارآمیز را بهتر بشناسید. پیاده‌روی، ورزش‌های آبی و لذت بردن از سرعت پایین‌تر زندگی، اساس سفر به دومینیکا هستند، اما راه‌های دیگری نیز برای سرگرم کردن خود وجود دارد. راه‌هایی مثل:

 بیایید با بهترین تفریحات دومینیکا شروع کنیم و غرق در طبیعت بکر و شگفت‌انگیز این جزیره شویم:

 شروع پیاده روی از یک پارکینگ کوچک نه چندان دور از تنگه تی تو است و رسیدن به آبشار یک ساعت زمان می‌برد. مانند بسیاری از مسیرهای پیاده‌روی در دومینیکا، مسیر در برخی نقاط کمی ناهموار است، اما در کل زیاد سخت نیست و به منظره آخرش می‌ارزد. راستیف اگر شنا کردن در آب سرد را دوست دارید؛ لباس شنا یادتان نرود!

 یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این جزیره، استخر زمرد است که در بین گردشگران محبوبیت خیلی زیادی دارد. سنگ‌های کف این دریاچه با رنگ‌های متنوعی که دارند نمای خیلی قشنگی را بوجود آورده‌اند. احتمالا به همین خاطر نامش را استخر زمد گذاشته‌اند. شنا کردن در این استخر را هرگز نباید از دست داد.

 این دریاچه از جاهای محبوب مردم محلی برای شنا و آبتنی است. حتی مناظر خیره‌کننده‌ای هم دارد که به خاطر قرارگیری در بالاترین ارتفاع جزیره است. البته خیلی بیشتر از شنا کردن این کایاک سواری است که هیجان و خوشی زیادی به همراه دارد. در سفر به دومینیکا حتما به دیدن این دریاچه زیبا بروید.

 یکی از سخت‌ترین پیاده‌روی‌های جزیره را باید برای رسیدن به دریاچه جوشان دومین دریاچه جوشان در دنیا سپری کنید. این دریاچه جواهری در قلب آتشفشان و کوهستان دومینیکا است که آب گرم و حباب‌های آن را فقط و فقط در نیوزلند می‌توانید پید کنید. پس فرصت را از دست ندهید. اصلا این گونه بگوییم بیشتر گردشگران برای دیدن دریاچه جوشان به این جزیره سفر می‌کنند. خودتان را برای پیاده روی 4 تا 8 ساعته آماده کنید.

 پارک یونسکو دومینیکا، مهمترین این شگفتی‌های طبیعی را در خود جای داده است. لازم است بدانید که برای بازدید از پارک‌های جزیره به یک «گذرنامه پارک‌های ملی» نیاز دارید تا محیط بانان آن ها را بررسی کنند. به هر حال در اینجا در دل طبیعت غرق خواهید شد.

 پربازدیدترین و معروف‌ترین آبشار دومینیکا، آبشار ترافالگار است. دیدن این آبشارهای دوقلو شما را برای مدتی حیرت زده نگه می‌دارد. این دو آبشار کنار هم قرار گرفته‌اند و پس از اتمام نگاه کردن، در کنار کافه ریور راک در انتهای جاده تاب بخورید و غذاهای خوشمزه‌ای در خانه‌های کریول را نوش جان نمایید.

 زیبایی‌های این جزیره هنوز تمام نشده و ما قصد دارد شما را در راهنمای سفر به دومینیکا با برخی از جاذبه‌های جنگل‌های بارانی این کشور آشنا کنیم.

 ر میان این جنگل‌های چشمه‌های آب گرم زیادی پیدا می‌شود که گردشگران اغلب چشمه‌ها دست‌ساز را ترجیح می‌دهند تا خستگی و کوفتگی را از بدنشان بیرون کنند. البته یک جایگزین طبیعی وجود دارد و آن هم بازدید از استخرهای گوگرد اسپرینگ است.

 پارک ملی کابریتس، شبه جزیره‌ای در نزدیکی پورتسموث، محل تالاب‌ها، جنگل‌های انبوه و صخره‌های مرجانی است. همچنین جایی است که Forty Shirly، یک قلعه دفاعی انگلیسی در انجا قرار دارد و در کل منظره‌های بکر از طبیعت را در جلوی چشمانتان قرار می‌دهد.

 این مسیر حماسی تمام مسیرهای پیاده‌روی در سراسر دومینیکا را به هم متصل می‌کند و حدود دو هفته طول می‌کشد، انتخاب آن یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن این کشور برای دوستداران طبیعت و ماجراجویی است.آبشارهای مختلف، جنگل‌های بارانی پر از طوطی، دره‌های باورنکردنی و طبیعت دست نخورده جدی را در این مسیر خواهید دید.

 اگر می‌خواهید تجربه‌تان را در تنگه‌های زیبای این جزیره بالا ببرید، ‌دره‌نوردی چه در سطح ساده‌تر و چه پیشرفته‌تر یکی از بهترین تجربه‌های ماجراجویی است که می‌توانید در سفر به دومینیکا انجام دهید.

امنیت کشور دومینیکا | تصاویر کشور دومینیکا | سفر به دومینیکا

فعالیتهای فرهنگی و هنری در دومینیکا

اگر می‌خواهید از پرتاب شدن به استخرهای با طراوت یا پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی استراحت کنید، در راهنمای سفر به دومینیکا، چند پیشنهاد فرهنگی برای شما داریم:

 در پورتسموث، دومین شهر دومینیکا، می‌توانید روی یک قایق چوبی کوچک سوار شوید، بر روی رودخانه هند سفری آرام همراه با زیباترین صحنه‌های طبیعت را تجربه کنید. این مکان در واقع به دلیل اینکه یکی از اولین مکان‌هایی بود که کالیناگو در آن مستقر شدند، نامگذاری شد، همچنین محل فیلمبرداری دزدان دریایی کارائیب بود.

به نقل از narakielsinn.com یکی از بهترین راه ها برای آشنایی با ساکنان اصلی دومینیکا (کالیناگو)، بازدید از دهکده کنار دریا، بارانا اوت است. در اینجا با یک تور به تماشای شیوه زندگی مردم محلی می‌روید و غرق دنیای زیبای آنها همراه با بافندگی، رقص و نوشیدنی خواهید شد.

 اگر می‌خواهید نه تنها غذاهای دومینیکا را امتحان کنید، بلکه نحوه پختن غذا را نیز یاد بگیرید، با داریا در کلاس آشپزی در دومینیکا شرکت کنید. مدرسه آشپزی داریا از سال 2016 شروع به کار کرده است و شخصیت  دوستانه او باعث می‌شود که عاشق غذا پختن شوید.

 بازارهای روزو جایی هستند که می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات تازه دومینیکا این دنیای رنگارنگ را ببینید و طعم خوشمزه و تازه آنها را امتحان کنید. از آووکادوهای خیلی بزرگ گرفته تا انبه‌های تازه، همه آن ها را اینجا در میان غرفه‌های رنگارنگ، خنده‌های تند و داستان‌های عجیب و غریب فروشنده‌ها پیدا خواهید کرد. اگر کمی به زبان انگلیسی مسلط باشید؛ نگران هم صحبتی با این مردم نخواهید بود؛ چراکه زبان رایج این کشور است.

 موزه کوچک دومینیکا در روزو، درست روبروی بندر کروز مرکز شهر واقع شده است. بد نیست در بین برنامه‌های خود و سفر به دومینیکا بازدید از آن را قرار دهید.

سواحل چشمگیر و منحصربفرد دومینیکا

دومینیکا را نمی‌توان با سواحل ماسه سفید کارت‌های پستال مقایسه کرد. چون ماسه‌های به رنگ نقره‌ای و سیاه هستند. برخی علت آن را فعالیت‌های آتشفشانی می‌دانند. علتش هر چه که باشد ارزش دیدن را دارد.

 این ساحل در واقع خصوصی است، بنابراین برای لذت بردن از آن باید چند دلار خرج کنید، اما ساحلی با حاشیه نخل، پوشش گیاهی سرسبز و فضای مملو از آرامش بهترین تجربه از استراحت و حمام آفتاب گرفتن را به شما ارائه خواهد کرد.

 یکی از محبوب‌ترین سواحل در راهنمای سفر به دومینیکا، ساحل مرو است. در امتداد آن شن و ماسه‌های نقره‌ای، چند بار و رستوران وجود دارد که می‌توانید یک نوشیدنی سرد محلی بنوشید یا از خوردن غذا لذت ببرید.

 سواحل اطراف پورتسموث از تاریک‌ترین ماسه‌های جزیره هستند و تماشای آنها از اصلی‌ترین کارهایی است که در طول سفر حتما باید انجام دهید.

 معروف به صخره شامپاین، جایی که آب‌های جوشان، از چشمه‌های آتشفشانی در بستر اقیانوس بیرون می‌آید. این یک نقطه محبوب برای غواصی و دیدن لاک پشت‌ها است.

فعالیتهای رویارویی با حیوانات در دومینیکا

اگر تا به اینجا برای سرگرم کردن شما کافی نبود، در سفر به دومینیکا با حیوانات زیادی روبرو می‌شوید و خوشبختانه هیچ شکارچی در جزیره وجود ندارد. چون اهمیت زیادی به حفاظت از محیط زیست داده می‌شود.

 کارائیب به دلیل غواصی در آب‌های گرم و شفاف، دید عالی و فراوانی حیات وحش و مرجان‌ها مشهور است. اینجا برای حرفه‌های و آماتورها بهشتی دیدنی است که هیچ وقت از ذهنتان بیرون نخواهد رفت.

 دومینیکا یکی از تنها کشورهای جهان با جمعیت نهنگ‌ها ساکن است، بنابراین مطمئناً یکی از آنها را خواهید دید.

قایق‌ها هر روز حرکت می‌کنند تا نهنگ‌ها را از فاصله‌ای امن (برای آنها، نه شما) مشاهده کنند و از رادیوهای سونار برای یافتن آنها استفاده کنند. شنا با نهنگ‌ها با مجوزهای محدود و گران قیمت در نظر گرفته شده است. احتمالا در این سفر کوتاه چند دلفین شاد و خندان را هم ببینید.

 در این جزیره بیشترین گونه جانوری به پرندگا اختصاص دارد. اگر خوش شانس باشید پرنده ملی دومینیکا یعنی طوطی امپراتوری معروف را خواهید دید. فقط کافی است پا در جنگل‌های بارانی بگذارید

منبع : en.wikipedia.org