طرز استفاده از روغن مورینگا برای صورت

امروز یکی از دغدغه‌های بیشتر افراد، محافظت از پوستشان در برابر آلودگی‌های محیطی می‌باشد. با قاطعیت می‌توان عنوان کرد این روغن یعنی مورینگا، هدیه طبیعت به شما می‌باشد. روغن مورینگا دارای تاثیرات درمانی، زیبایی و ضد پیری می‌باشد. همین موارد این روغن را به یک روغن پرطرفدار در صنعت زیبایی تبدیل کرده است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این روغن که آن را تبدیل به یک ترکیب محبوب و پرطرفدار در صنعت آرایشی می‌کند، داشتن ماده‌ای به نام سیتوکین می‌باشد. با توجه به قیمت روغن مورینگا دکتر بیز و داشتن سیتوکین که باعث رشد سلولی و ترمیم بافت‌های سلولی می‌شود و همین مورد می‌تواند روند پیری را به تاخیر میندازد به نظر میرسد که هر چه سریعتر این روغن را تهیه کنید بهتر است. در ادامه به خواص بیشتری از این روغن فوق العاده اشاره خواهیم کرد.

روغن مورینگا چیست؟

این روغن‌ و خواص بی‌نظیرش برای زیبایی و سلامتی، اگر چه به تازگی در دنیا مطرح شده است، اما پیشینه استفاده از آن به قرن‌ها پیش برمی‌گردد. روغن گیاهی مورینگا از دانه‌های درختی به همین نام moringa oleifera  که در کوه‌های هیمالیا رشد می‌کنند، استخراج می‌شود. هند نیز به عنوان یکی دیگر از خاستگاه‌های این روغن شناخته می‌شود. این روغن رنگ روشنی داشته و به راحتی جذب پوست می‌شود. تقویت کنندگی و آبرسانی دو قابلیت مهم روغنی است که از دانه‌های درخت مورینگا استخراج شده است.

روغن دانه های درخت مورینگا

مهم‌ترین عنصر موجود در این روغن طبیعی، اسید اولئیک است که هفتاد و سه درصد از حجم اسیدهای چرب تشکیل دهنده آن را به خود اختصاص داده است. این ماده تأثیر شگرفی بر سلامت و زیبایی پوست داشته و به نوعی آن را متحول می‌کند.

اسیدهای چرب امگا و آنتی اکسیدان‌ها بخش عمده‌ دیگری از مواد تشکیل دهنده روغن دانه‌های مورینگا و روغن ارگان خالص بیز را شامل می‌شوند. هر دوی این مواد از پوست در مقابل تنش‌های محیطی مراقبت کرده و التهابات را در آن تسکین می‌دهند.

به علاوه انواع دیگر مواد مغذی مانند پالمیتولئیک، اسیدهای لینولئیک و انواع ویتامین های A، E و C در روغن گرفته شده از دانه‌های مورینگا وجود دارد که آن را به یک محصول چند منظوره برای پوست تبدیل می‌کند.

این روغن کاربردهای گسترده‌ای در زیبایی و سلامت پوست دارد و می‌تواند به عنوان آبرسان، نرم‌کننده و پاک کننده پوست مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع استفاده از این روغن به معنای خنثی کردن اثراتی است که استفاده از مواد شوینده و آرایشی، اشعه‌های مضر آفتاب، آلودگی هوا و هر نوع آسیب محیطی دیگر بر روی پوست شما باقی می‌گذارد.

خواص روغن مورینگا برای پوست صورت

همانطور که در مورد آن گفتیم روغن مورینگا برای مو، پوست و حتی برای برخی دیگر از اعضای بدن بسیار مفید است. این روغن در بسیاری از لوازم آرایشی‌ و بهداشتی استفاده می‌شود. علاوه بر آن ، می‌توان از آن به‌عنوان روغن مو و پوست استفاده کرد و حتی امکان استفاده از آن برای سالاد و پخت و پز هم وجود دارد پس این روغن خواص خوراکی هم‌ دارد.

۱. مرطوب‌کننده‌ی عالی پوست

روغن مورینگا یکی از بهترین مرطوب‌‌کننده‌ها برای پوست است. و شیوه ی استفاده از آن این گونه است که باید به صورت ماساژی روی پوست مالیده شود و روغن مورینگا پوست را درخشان و به خوبی مرطوب می‌کند، اما باعث چرب شدن آن نمی‌شود. این روغن به دلیل این که به خوبی جذب پوست می شود به همین دلیل به عنوان، یک ترکیب مطلوب در بسیاری از محصولات آرایشی خانگی به ‌شمار می‌رود.

این ویژگی مرطوب ‌کنندگی روغن مورینگا، به دلیل مقدار زیاد اسیدهای چرب امگا ۹ (اسید اولئیک) موجود در آن است. این خاصیت در روغن آرگان دکتر بیز نیز موجود است. روغن مورینگا به دلیل داشتن اسید بنیک در داخل ساختار خود توانا‌یی‌ در لطیف کردن پوست و نرم کردن مو، در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شود‌‌. این روغن به راحتی روی پوست قرار می‌گیرد و به خوبی پخش می‌شود و جذب پوست می شود وباعث درخشان شدن و لطافت بالای پوست خواهد شد.

۲. ضد پیری

احتمالا تا الان شنیده باشید  که روغن مورینگا، دارای بهترین خواص ضد پیری است. این روغن مغذی، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی‌ است که فعالیت رادیکال‌های آزاد را مهار می‌کنند و در نتیجه فرآیند پیری را به تاخیر می اندازد این روغن به برطرف کردن چین و چروک، همچنین جلوگیری از افتادگی پوست صورت کمک می‌کندو با این روش روند پیری را به تاخیر مس اندازد .

۳. بهترین درخشان کننده ی فوری پوست

روغن مورینگا سرشار از بسیاری از ویتامین‌های مغذی نظیر ویتامین‌های A ،C و E است. این ویتامین‌ها به بهتر شدن خاصیت ارتجاعی پوست، کاهش تعداد خطوط ظریف و چین و چروک، و مبارزه با التهاب کمک می‌کنند. علاوه بر این، ویتامین C به طور ویژه در ترمیم سلول‌های پوستی آسیب ‌دیده، مفید است.

۴. متعادل کننده چربی پوست

روغن مورینگا ساختاری شبیه به چربی طبیعی پوست دارد و این مسئله باعث می شود بدون چرب کردن پوست به متعادل کردن چربی آن بپردازد.

۵. درمان بریدگی و سوختگی های پوست

این روغن به دلیل خواص ضدالتهاب و ضدعفونی کننده خود بسیار شناخته شده است . استفاده از روغن مورینگا برای درمان بریدگی های سطحی و خفیف، سوختگی ها بسیار مفید است. حتی می توان این روغن را برای بهبود گزش حشرات استفاده کرد و در بهبود آن‌ هم تاثیر خود‌ را دارد.

۶. رفع جوش

این روغن به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ضد میکروبی به رفع جوش ها کمک شایانی می کند. استفاده از روغن مورینگا باعث کنترل چربی پوست می شود و از مسدود شدن منافذ توسط باکتری ها و آلودگی ها جلوگیری می کند و این دلایل باعث می شود‌ که‌ در رفع جوش نقش مهمی داشته باشد .

۷. جلوگیری کننده از شوره سر

روغن مورینگا به دلیل داشتن اسید‌اولئیک  باعث می شود تا رطوبت پوست سر حفظ شود و از طرفی خواص ضدمیکروبی این روغن در جلوگیری از شوره و خشکی پوست سر بسیار مفید است.

۸.نرم کننده موها

اسید بنیک موجود در روغن مورینگا در بسیاری از ترکیبات رایج نرم کننده های مو به کار می رود. روغن مورینگا می تواند با پوشش موها مانند یک نرم کننده عالی عمل کند و نرمی و لطافت را به مو بازگرداند.

۹. ضد آفتاب و درمان لکه های خورشیدی

روغن مورینگا حاوی یک محافظ قوی در برابر اشعه ماوراء بنفش است که به جلوگیری از آسیب خورشید کمک می کند.

۱۰. پاکسازی بهترین خواص روغن مورینگا برای پوست

روغن مورینگا دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است. این  ویژگی ها به جلوگیری از مسدود شدن آلودگی و باکتری در منافذ کمک می کنند.

 دیگر خواص مورینگا برای سلامتی

البته پاسخ سوال مورینگا چیست فقط به پوست و مو محدود نشده و این گیاه می تواند به جز پوست و مو برای جنبه های دیگر سلامت بدن مفید باشد. در کشورهای غربی، مورینگا را به صورت کپسول های دارویی مورد استفاده قرار می دهند؛ البته باید متذکر شد که تاثیر کپسول مورینگا در مقایسه با استفاده از روغن مورینگا و یا مصرف خوراکی این گیاه بسیار کم تر است.

  1. درمان کبد چرب: مصرف مورینگا سبب می شود تا سطح تری گلیسیرید در بدن کاهش یافته و در نتیجه کبد چرب به مرور زمان درمان شود.
  2. جلوگیری از پوکی استخوان: موادی مانند کلسیم، منیزیم و فسفر اصلی ترکیبات مورد نیاز برای سلامت استخوان ها محسوب می شود که به مقدار فراوان در مورینگا وجود دارند. مورینگا علاوه بر این ترکیبات شامل اسید آمینه های ضروری بدن مانند لیزین می باشد که جذب کلسیم را نیز بهبود می بخشند. تولید سلول های استئوبلاستیک به عنوان سلول های تولید کننده استخوان های جدید توسط مورینگا نیز به این فرایند کمک شایانی خواهد کرد.
  3. موثر در درمان افسردگی: یکی از دلایل بروز افسردگی، کمبود مواد مغذی در بدن است. نحوه تاثیر مورینگا در این مورد چیست؟ در واقع این گیاه با تغذیه بدن می تواند افسردگی و خستگی های ناشی از آن را درمان کند.
  4. بهبود سریع زخم: یکی از خواص روغن مورینگا این است که می تواند جای زخم های قدیمی را به سرعت از بین ببرد.
  5. پیشگیری و درمان سرطان: وجود ماده موثری به نام نیازیمایسین در مورینگا می تواند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند. این گیاه تاثیر ویژه ای در درمان سرطان کبد و ریه خواهد گذاشت.
  6. درمان کم خونی: وجود آهن در کنار ترکیبات دیگری مانند ویتامین C سبب می شود تا مورینگا در بهبود جذب آهن تاثیر گذاشته و در نتیجه با افزایش سطح گلبول های قرمز در خون، کم خونی را درمان کند.
  7. درمان ورم: اگر از قدیمی ترها بپرسید مورینگا چیست حتما به این خاصیت گیاه هم اشاره می کنند. مورینگا می تواند ورم را که به دلیل تجمع آب در بافت های بدن ایجاد می شود، درمان کند.
  8. کاهش احتمال ابتلا به سنگ کلیه: مورینگا با کمک ترکیبات آنتی اکسیدانی می تواند سطح مسمومیت در کلیه ها را کاهش داده و در نتیجه سلامت این اندام ها را حفظ کند.
  9. بهبود بینایی: اما تاثیر مورینگا بر بینایی چیست؟ این گیاه می تواند با جلوگیری از انسداد رگ های شبکیه، بینایی را بهبود ببخشد. علاوه بر این وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی در بهبود بینایی تاثیرگذار خواهند بود.
  10. درمان معده: وجود خواص ضد باکتریایی و آنتی بیوتیکی در روغن مورینگا و خود این گیاه سبب می شود تا در درمان مشکلات یبوست، ورم معده و کولیت اولسراتیو در معده تاثیرگذار باشد. ویتامین B موجود در مورینگا کمک می کند تا غذا راحت تر هضم شود.
  11. درمان فشار خون: وجود موادی مانند ایزوتیوسیانات و نیازیمایسین در مورینگا کمک می کند تا از ضخیم شدن شریان ها جلوگیری شده و در نتیجه از ابتلا به فشار خون جلوگیری شده و یا در صورت بروز درمان شود.
  12. بهبود سلامت مغز: یکی از اصلی ترین خواص روغن مورینگا و همچنین خود این گیاه کاهش استرس اکسیداتیو است. استرس اکسیداتیو، اصلی ترین دلیل در زوال عقل است. با افزایش سن، در مغز پدیده ای به نام تراکم عصبی ایجاد می شود که مورینگا می تواند از آن جلوگیری کند. تراکم عصبی مسبب ایجاد اختلالات حافظه است.
  13. درمان بیماری های باکتریایی: مورینگا می تواند از بروز بیماری های ناشی از سالمونلا، ریزوپوس و ای کلای جلوگیری کند.
  14. درمان دیابت: آیا می دانید یکی دیگر از تاثیرات مهم مورینگا چیست؟ کاهش گلوکز خون و همچنین قند و پروتئین موجود در ادرار و در نتیجه درمان دیابت تاثیر اعجاب آور این گیاه است..
  15. بهبود آسم: مورینگا با کاهش اثرات ناشی از حملات برونشیت می تواند به مرور زمان در درمان آسم تاثیرگذار باشد.
خروج از نسخه موبایل