طرز تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت و چند نکته برای طعم بهتر

طرز تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت و چند نکته برای طعم بهتر

کوفته یکی از خاطره انگیزترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که از دوران کودکی تان خورده اید. کوفته ها به روش های مختلفی پخته و سرو می شوند که انواع سبزی، گوشت، مرغ و برش های ماهی از جمله محبوب ترین آنهاست. کوفته هایی که حتما اسم دارند. مواد اصلی کوتان تخم مرغ، سیب زمینی و پیاز است که به روش های مختلف با سایر مواد مخلوط و مخلوط می شود. این غذای خوش طعم و خوشمزه را می توانید با نان و برنج میل کنید.

مواد لازم برای تهیه کتلت با گوشت چرخ کرده برای ۴ نفر:
سیب زمینی متوسط ۴ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
روغن به میزان لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
زردچوبه ۱ قاشق چای خوری

 

طرز تهیه کتلت سیب زمینی خانگی

برای درست کردن کوفته های خوشمزه در خانه مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1 آماده سازی سیب زمینی و پیاز:

ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و خرد کنید. سپس پیاز را پوست بگیرید و به بشقاب دیگری منتقل کنید. آب آن را بگیرید و به سیب زمینی های رنده شده اضافه کنید.

اگر پیاز آبکی باشد کتلت های شما به هم نمی چسبد. پس مراقب این موضوع باشید. می توانید پیاز رنده شده را در آبکش یا آبکش بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا آب اضافی پیاز گرفته شود. اگر آبکش ندارید به اندازه یک پیاز در دست بگیرید و یک مشت بزنید. پیاز را تا حد امکان فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود

در مرحله دوم گوشت و تخم مرغ سرخ شده را اضافه کنید:

حالا گوشت چرخ کرده را به سیب زمینی های رنده شده اضافه کنید. تخم مرغ را به این مخلوط اضافه کنید.

مرحله سوم طعم ها را اضافه کنید:

نمک، فلفل و زردچوبه را به مخلوط اضافه کنید و همه مواد را با دست مخلوط کنید تا مخلوط شوند. مخلوط را حدود نیم ساعت در یخچال می گذاریم تا استراحت کند.

به خاطر داشته باشید که مقدار مخلوط کردن شما بر کیفیت و قوام نهایی کوبیده تاثیر زیادی دارد. مواد را با هم مخلوط کنید تا بافت یکنواختی به دست آید. استراحت دادن به مواد در یخچال نیز یکی از دلایلی است که اسکاچ به راحتی آب نمی شود و به راحتی سرخ نمی شود، پس حتما روی مواد را با باقی مانده در یخچال بپوشانید.

مرحله چهارم کتلت ها را سرخ کنید:

حالا تابه را روی آتش بگذارید و به اندازه کافی روغن در آن بریزید. اجازه دهید روغن آنقدر داغ شود تا کتلت ها به تابه نچسبند. مقدار کمی از مخلوط را بردارید و در کف دست بگذارید و به صورت دایره یا بیضی پهن کنید سپس در تابه قرار دهید تا سرخ شود.

برش ها را نازک برش دهید تا مرکز آن خام باقی نماند. برش ها را می توان با استفاده از قالب های آماده موجود در بازار نیز شکل داد. همه مواد را به همین ترتیب در تابه بریزید و حرارت را کم کنید و برش ها را روی حرارت ملایم تفت دهید.

وقتی یک طرف کوفته ها قرمز و طلایی شد، آنها را با چنگال برگردانید و طرف دیگر را نیز بپزید. توجه داشته باشید تا زمانی که طرف دیگر آن پخته نشود، کوفته ها را به تابه منتقل نکنید زیرا بافت و شکل کوفته ها را از دست می دهد. برای بررسی این مشکل به لبه های بیرونی کوفته ها که خوب پخته شد توجه کنید. کمی اطراف آن از سطح تابه دور می‌شود و قهوه‌ای طلایی و برشته می‌شود، در این مرحله می‌توان کوفته‌ها را به راحتی برگردانید تا طرف دیگر آن قرمز و طلایی شود.

برش خوشمزه گوشت شما به راحتی و با انجام مراحل بسیار ساده 4 آماده خوردن است. بعد از سرخ شدن، تکه ها را در ظرف مناسب بچینید و با گوجه فرنگی، ترشی، جعفری تازه، ترشی و زیتون تزئین کنید. برش های شما با گوشت چرخ کرده آماده خوردن است، می توانید نوش جان کنید. می توانید این غذا را برای شام درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

نکات مهم برای خوشمزه کردن کتلت گوشت و سیب زمینی :

می توانید به جای سیب زمینی خام از سیب زمینی آب پز استفاده کنید. سیب زمینی ها را بجوشانید و پوست بگیرید. بگذارید خنک شود تا جذب مواد شود و چربی کمتری مصرف شود. با پیاز، گوشت گاو و تخم مرغ مخلوط کنید. البته پختن سیب زمینی در زمانی که سیب زمینی خام است چربی کمتری مصرف می کند.

اگر احساس می کنید که امپانادای شما شل است و به اندازه کافی غلیظ نیست، می توانید از یک قاشق غذاخوری آرد سوخاری یا آرد نخودچی استفاده کنید.

اگر همبرگر شما شور است، سیب زمینی سرخ شده بدون نمک کنار آن بگذارید تا شوری همبرگر گرفته شود.

حواستون باشه حرارت زیر گاز کم باشه اگه حرارت زیاد باشه کوفته ها میسوزه ولی مغزش پخته نمیشه.

اگر هنگام پخت کتلت خوک از گوشت چرب استفاده کنید، کتلت خوک سرخ شده آب می شود و شکل خود را از دست می دهد. تا حد امکان از گوشت بدون چربی استفاده کنید.

برای تهیه کتلت می توانید از کمی پودر زیره استفاده کنید که عطر مطبوعی به کتلت های شما می دهد.

برای تهیه تکه های برش خورده، تکه ها را در کمی آرد نان بغلتانید و در حین سرخ شدن در روغن سرخ کنید.

در صورت تمایل می توانید مقداری زعفران آب شده به کتلت ها اضافه کنید تا در پایان پخت غذا خوش طعم و معطر شود.

بسته به ذائقه خود می توانید با تفت دادن یک یا دو حبه از عطر و طعم سیر لذت ببرید.

برای بهبود سلامت پس از سرخ شدن کتلت ها، یک دستمال را در بشقاب بگذارید و روی آن بگذارید تا دستمال ها روغن آن را بگیرند.

اگر گوشت دوست ندارید، می توانید نارگیل سیب زمینی درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

گاهی پیش می آید که کتلت سرخ می شود و از هم می پاشد. دلایل و روش هایی برای این منظور وجود دارد:

یکی از دلایل اصلی از هم پاشیدگی کتلت ها، مقدار آب پیاز است. آب پیاز را قبل از اضافه کردن به سوپ استخراج کنید یا از پیاز کمتر استفاده کنید. همچنین توصیه می شود پیاز را با رنده درشت خرد کنید. این نکات دیگر را در این صفحه بخوانید تا مشکل کوفته گم شده را حل کنید.

این کتلت گوشت خوشمزه را برای ناهار درست کنید و از آن لذت ببرید.

خروج از نسخه موبایل