عمومیکسب و کار جدید

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پاکشوما

یکی از مشکلات رایجی که می‌تواند حین کار با ماشین لباسشویی رخ دهد، تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی است. دلایل مختلفی می‌توانند در رخ دادن این مشکل سهیم باشند، که یک سری از آن‌ها توسط خود شما قابل بررسی و حل است ولی برای رفع سایر موارد می‌بایست از یک متخصص کمک بگیرید.

رایج ترین علل  تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

در ادامه به بررسی مشکل های احتمالی خواهیم پرداخت اما همواره توجه داشته باشید که وجود یک متخصص در این شرایط به نفع شما خواهد بود.

کم بودن ارتفاع و گرفتگی لوله تخلیه آب

یکی از دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی کم بودن ارتفاع لوله تخلیه آب است که می‌بایست در ارتفاعی بالاتر از نصف ارتفاع دستگاه نصب شود. گرفتگی این شیلنگ می تواند بدلیل تجمع پرز لباس‌ها و یا دکمه‌ها نیز می تو.اند موجب عدم خروج آب از دستگاه شود.

طول نامناسب شلنگ تخلیه

عدم تناسب لوله تخلیه آب دستگاه نیز می تواند مشکلی در تخلیه آب دستگاه ایجاد کند. بلند بودن این لوله موجب تا خوردن و کوتاه بودن آن باعث جدا شدن آن از دستگاه می‌شود.

گرفتی فیلتر دستگاه

این فیلتر که مانع ورود پرز و اجسام ریز به پمپ تخلیه آب می‌شود، باید به‌طور مرتب و حین شستن ماشین لباسشویی تمیز شود. گرفتگی تدریجی در این بخش می‌تواند کیفیت خروج آب را کم کرده و در صورت گرفتگی کامل، مانع خروج آب از دستگاه شود. این فیلترها معمولاً در قسمت پایین دستگاه قرار دارند و با چرخاندن گیره به‌سادگی باز و بسته می‌شوند.

۳ مورد گفته‌شده در بالا مواردی هستند که به‌سادگی و با صرف زمانی کم توسط خود شما قابل‌حل‌اند، اما چک کردن و بررسی موارد گفته‌شده در ادامه، نیاز به یک متخصص دارد. بنابراین اگر با موارد بالا تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پاکشوما حل نشد با متخصصین ما در ارتباط باشید.

مشکل در برد یا تایمر ماشین لباسشویی

در ماشین‌های لباسشویی جدید بردها فرماندهی و ترتیب امور را بر عهده دارند که در مدل‌های قدیمی این کار را تایمرها انجام می‌دادند. هرگونه مشکل کوچک در برد یا تایمر باعث می‌شود دستگاه دستور تخلیه آب را صادر نکند.

شکستگی و خرابی پمپ تخلیه آب

یکی از رایج‌ترین دلیل‌های موجود در تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی وجود مشکل در پمپ تخلیه آب می‌باشد، درصورتی‌که فیلتر قبل از پمپ، وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد، با عبور پرزها و یا دکمه لباس‌ها به درون پمپ، این وسایل ریز می‌توانند موجب شکستگی و یا حتی خرابی پمپ شوند.

گرفتگی مسیر خروجی آب زیر دیگ لباسشویی

بعضاً پیش‌آمده که تکه‌های ریز لباس‌ها از اطراف دیگ وارد مجاری تخلیه آب‌شده و پیش از رسیدن به فیلتر موجب گرفتگی می‌شوند. عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که برای لباسشویی ممکن است پیش آید. این که چرا ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمیکند دلایل متفاوتی میتواند داشته باشد که ما در این مطلب همه علت های تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را توضیح می دهیم

قبل از بررسی علت های تخلیه نکردن آب لباسشویی؛ گاها آب تمیز و بدون بو داخل ماشین لباسشویی جمع میگردد و حتی زمانی که دستگاه خاموش میباشد شروع به افزایش آب داخل دیگ میکند؛ که این ایراد صرفا به جهت خرابی شیر برقی آب ورودی ماشین لباسشویی می باشد به جهت رفع ایراد با شماره های مرکز ما تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت تا با ارسال تکنسین متخصص ایراد دستگاه تان رفع گردد.

شاید هم اکنون که دارید این مطلب را میخوانید، لباسشویی وسط کار گیر کرده و یا کار لباسشویی تمام شده اما آب داخل تخلیه نشده پس قبل از متوجه شدن و بررسی ایراد باید آب داخل را تخلیه کنید تا بتوانید لباسها را بیرون بکشید و سر فرصت علت تخلیه نشدن آب را بررسی کنید

 

برای تخلیه آب لباسشویی باید دریچه فیلتر را باز کنید تا آب خارج شود

پایین یک دریچه فیلتر طراحی

شده که با باز شدن آن آب داخل لباسشویی تخلیه می شود

توجه داشته باشید که اگر لباسشویی داخل آشپزخانه نصب شده باید فرش یا موکت داخل آشپزخانه را بردارید و از باز بودن کفشور آشپزخانه اطمینان حاصل کنید تا آب لباسشویی که به بیرون میریزد از این مسیر تخلیه شود.

در بعضی از مدل ها برای همچین وضعیت هایی یک شلنگ کنار دریچه فیلتر آب لباسشویی طراحی شده تا از ریختن آب به کف آشپزخانه و کثیف کاری جلوگیری شود به این صورت که بدون باز کردن فیلتر میتوانید این شلنگ باریک را از جای خود خارج کنید و درپوش آن را بیرون بکشید و شلنگ را داخل یک لگن بگذارید تا آب داخل لباسشویی داخل لگن تخلیه شود و دیگر کف آشپزخانه یا محل نصب لباسشویی آب نریزد.

علل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پاکشوما

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی

در ماشین لباسشویی یک پمپ تخلیه آب طراحی شده که در چندین زمان حین انجام یک برنامه آب داخل ماشین لباسشویی را تخلیه میکند، برای جلوگیری آسیب به پمپ و نظافت لباسشویی یک فیلتر قبل از پمپ نصب شده تا کرک های لباسشویی و اشیاء مانند سکه، زیپ، دکمه و یا سنجاق که از لباس جدا می شوند قبل از رسیدن به پمپ و آسیب رساندن به آن متوقف شوند.

اکر این فیلتر توسط همچین اشیاء ای مسدود شود دیگر پمپ لباسشویی قادر به تخلیه آب نیست . باید فیلتر را باز کنید و آن را کاملا تمیز کنید

اگر فیلتر تخلیه باز نشد به زور متوسل نشوید چرا که  احتمال آسیب به پمپ تخلیه و فیلتر هست و در صورت نیاز با  تماس حاصل فرمایید.

مسدود شدن شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه معمولا به مسیر تخلیه فاظلاب پشت لباسشویی و یا سیفون زیر سینک ظرفشویی نصب شده گرفتگی در مسیر فاضلاب و یا سیفون زیر دیگ میتواند از تخلیه آب ماشین لباسشویی جلوگیری کند.

خرابی پمپ تخلیه آب لباسشویی

در بعضی  مواقع که اشیاء خارج شده از لباس از فیلتر آب تخلیه عبور کرده و به پمپ رسیده اند و باعث شکستن پره های پمپ و آسیب جدی به پمپ تخلیه شده اند و یا خود پمپ در اثر کارکرد زیاد و فرسایش از کار افتاده که ممکن است بدون قرارگیری در محفظه پمپ کارکند اما در محفظه در مقابله با آب کار نکند اگر همچین مواردی پیش آید آب لباسشویی تخلیه نخواهد شد در چنین مواردی فقط باید پمپ تخلیه تعویض شود.

()

خرابی برد یا تایمر لباسشویی

تمام فرمان های اصلی ماشین لباسشویی توسط برد  یا تایمر ارسال میگردد. خرابی برد یا تایمر باعث اختلال در کارکرد لباسشویی ، تخلیه نکردن آب و غیره می شود .

استفاده از خدمات مرکز

اگر به هر دلیل لباسشویی شما نیاز به سرویس دارد میتوانید با ما تماس بگیرید، تا یکی از تکنسین های متخصص ما برای رفع ایراد مراجعه کند و در کمترین زمان و قیمت مناسب مشکل لباسشویی را بر طرف کند.

توجه داشته باشد که رفع بسیاری از مشکلات ماشین لباسشویی مانند عدم تخلیه آب نیاز به متخصص حرفه ای دارد، از این رو ما با داشتن متخصصان حرفه ای این کار را برای شما یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای هر ماشین لباسشویی پیش می‌آید؛ تخلیه نشدن و تجمع آب داخل دیگ لباسشویی است. تخلیه نکردن آب توسط ماشین لباسشویی، می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. برخی از این موارد می‌توانند توسط خود شما تعمیر شوند و بقیه آن ها به دلیل پیچیده و دشوار بودن، به تجربه و تخصص در تعمیر لوازم خانگی نیازمند هستند. تخلیه نشدن آب گاهی در ماشین لباسشویی پاکشوما نیز اتفاق می‌افتد. در این مطلب از به بررسی دلایل مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما می‌پردازیم.

تخلیه دستی آب ماشین لباسشویی پاکشوما

برای تخلیه کردن آب لباسشویی به‌صورت دستی، باید دریچه فیلتر را باز کنید تا آب خارج شود. در قسمت پایینی ماشین، یک دریچه فیلتر قرار گرفته که با باز کردن آن، آب داخل لباسشویی تخلیه می‌شود. دقت داشته باشید که اگر ماشین لباسشویی داخل آشپزخانه قرار دارد؛ باید فرش یا موکت داخل آشپزخانه را جمع کرده و کفشور آشپزخانه را باز کنید تا آب لباسشویی که تخلیه می‎شود، از کفشور خارج شود.

در برخی مدل های لباسشویی، برای چنین وضعیت‌هایی، یک شیلنگ کنار دریچه فیلتر آب لباسشویی طراحی شده تا از ریختن آب به کف آشپزخانه و کثیف کاری جلوگیری کند. با استفاده از این شیلنگ بدون باز کردن فیلتر، می‌توانید آن را از جای خود خارج کنید، درپوش آن را بیرون بکشید و شلنگ را داخل یک لگن بگذارید تا آب داخل لباسشویی داخل آن تخلیه شود و دیگر کف محلی که لباسشویی در آن قرار دارد، آب نریزد.

دلایل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما

قبل از بررسی علت های تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی، بهتر است بدانید که گاهی آب تمیز و بدون رنگ و بو داخل ماشین لباسشویی جمع می‌شود. در این حالت، حتی هنگامی که ماشین خاموش است، شروع به افزودن آب در داخل دیگ می‌کند؛ که این مساله، صرفا به‌خاطر خرابی شیر الکتریکی آب ورودی ماشین لباسشویی است. یکی از ایرادتی که برای بسیاری از ماشین های لباسشویی، صرف نظر از مدل آن ها اتفاق می‌افتد، تخلیه نشدن آب آن ها است. با این وجود، برای تعمیر این دستگاه، لازم است تا مدل و برند آن را در نظر داشته باشید تا روش درستی برای تعمیر آن به کار برود و مشکل کاملا برطرف شود. اما مهم ترین دلایلی که باعث می‌شوند آب در ماشین لباسشویی پاکشوما تخلیه نشود، به‌شرح زیر هستند.

قفل درب با قفل شدن درب ماشین لباسشویی ، دوتا موضوع کاملا جدا هستن. قفل با زبونه به داخل درب می‌لغزه و بسته میشه. اما قفل شدن درب از طریق جریان برق به کل دستگاه منتقل میشه.

خراب بودن دکمه تخلیه، اولین علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما

در لباسشویی های برند پاکشوما، دکمه‌ ویژه تخلیه شدن‌ آب با نام  Rinse، روی دستگاه قرار دارد. عملکرد این دکمه به این صورت است که بعد از پایان فرایند شستشوی لباس‌ها، باید آن را فشار دهید تا آب درون دستگاه به‌طور کامل تخلیه شود. در صورت خرابی این دکمه، آبی که داخل دستگاه جمع شده است خالی نمی‌شود. معیوب شدن این دکمه، به دلیل ارتباط مستقیم آن با فرایند تخلیه آب، احتمالا ساده ترین علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما به‌شمار می‌آید. چرا که نیازی به تعمیرات پیچیده‌تر وجود ندارد و تنها لازم است قطعات مربوط به دکمه تعمیر شوند.

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه‌ آب ماشین لباسشویی

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه نیز می‌تواند دلیلی بر تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما باشد. علاوه بر تخلیه نکردن آب پس از اتمام فرایند شستشو، صدای زیاد لباسشویی نیز می‌تواند نشانه بسته بودن فیلتر پمپ تخلیه‌ آب آن باشد. مسدود شدن فیلتر پمپ، می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. اگر لباسشویی قدیمی بوده و به‌مدت طولانی از آن استفاده شده باشد، تعویض فیلتر آن ایده‌ خوبی است. همچنین، در بسیاری از مواقع، محتویات درون جیب لباس ها نیز در هنگام شستشو از آن خارج شده و در این بخش گیر می‌کنند.

خرابی تایمر یا برد کنترل ماشین لباسشویی

تمام دستوراتی که شما در نمایشگر ماشین لباسشویی وارد می‌کنید، توسط برد یا تایمر این دستگاه دریافت شده و به بقیه قسمت های آن منتقل می‌شوند. در واقع این قطعه، مانند مغز برای لباسشویی عمل می‌کند و دستورات لازم برای شستشو را به تمامی بخش های دستگاه انتقال می‌دهد. از این رو، خراب بودن این قطعه می‌تواند تمامی فعالیت های لباسشویی را مختل کند.

خراب شدن شیر الکتریکی در ماشین لباسشویی

وظیفه‌ اصلی شیر الکتریکی در این دستگاه، بررسی مقدار آب وارد شده به آن است. بنابراین، در صورت مشاهده هر گونه مشکل در آبگیری یا تخلیه‌ آب در ماشین لباسشویی، باید درست کار کردن شیر الکتریکی را هم بررسی کرده و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کرد.

مسدود شدن شیلنگ تخلیه، دلیل دیگر تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی

شیلنگ تخلیه معمولا به مسیر تخلیه فاضلاب پشت لباسشویی و یا سیفون زیر سینک ظرفشویی متصل شده است. مسدودیت در مسیر فاضلاب و یا سیفون زیر دیگ، می‌تواند از تخلیه آب ماشین لباسشویی جلوگیری کند. معمولا می‌توان مسدود بودن شیلنگ را بدون نیاز به تعمیرکار، باز کرد. اما احتیاط در این روش، حرف اول را می‌زند تا به بقیه اجزا، آسیبی وارد نشود.

مسدودیت مسیر خروجی آب زیر دیگ

در مواردی مشاهده شده که تکه‌ای از لباس یا جوراب از لبه های دیگ لباسشویی وارد مجاری تخلیه قبل از فیلتر شده‌ و باعث مسدود شدن مسیر خروجی آب و عدم تخلیه آن شده است. برای خارج کردن این گونه موارد، حتما باید از یک تکنسین تعمیرات ماشین لباسشویی کمک بگیرید. زیرا احتمالا در این گونه مواقع برای خارج کردن چیزی که مسیر خروجی آب را مسدود کرده، احتیاج به باز کردن لباسشویی باشد.

خراب شدن میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی

به دلیل مسائل ایمنی، ماشین های لباسشویی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که فقط پس از بسته شدن کامل درب شروع به کار ‌کنند. به همین دلیل، خراب شدن میکروسوئیچ در و بسته نشدن صحیح آن، می‌تواند یکی دیگر از علل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما باشد. برای تعویض میکروسوئیچ حتما باید به تکنسین مراجعه کنید.

پمپ تخلیه لباسشویی پاکشوما | دکمه تخلیه آب ماشین لباسشویی پاکشوما | دکمه تخلیه آب ماشین لباسشویی دوقلو پاکشوما

رفع مشکل عدم تخلیه آب در لباسشویی پاکشوما با کمک حرفه‌ای ها

در این مطلب دلایل و راهکارهای مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما را بررسی کردیم. در نظر داشته باشید که تعمیر کردن لباسشویی به‌خاطر پیچیدگی ساختار و نحوه کار قطعات این دستگاه، کار بسیار دشواری است. حتی اگر خودتان علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را پیدا کردید، توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به برطرف کردن خودسرانه آن، با یک تعمیرکار حرفه‌ای مشورت کنید.

در برخی موارد، مشکل اصلی آن چیزی که به نظر می‌آید، نیست. معمولا برای پیدا کردن علت‌ اصلی مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی، باید از نظر یک تعمیرکار باتجربه و حرفه‌ای در زمینه استفاده کرد. برطرف نکردن مشکل ماشین لباسشویی به‌صورت کامل، می‌تواند در آینده باعث وارد شدن فشار به قطعات لباسشویی شده و مشکل و هزینه های ناشی از تعمیرات، چندین برابر شوند.