علت خنک نکردن کولر گازی اجنرال

در بسیار از موارد شاهد خنک نکردن اسپیلت های اُجنرال هستیم و این موضوع تا حد زیادی توجه همگان را به خودش جلب کرده است به خصوص در ایام تابستان که بسیار نقش پر رنگی را در خنک کردن فضای خانه، محیط کار و… ایفا می کند. بنابریان باید در حفظ و مراقبت از این وسیله بسیار کوشا باشید. در این راستا ما تصمیم گرفتیم تا مقاله ای درباره علت خنک نکردن کولر گازی اجنرال منتشر کنیم تا به تمامی سوال هایتان پاسخ بدهیم. به همین جهت توصیه می کنیم با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. بدون شک این محتوا می تواند به شما در خیلی از زمینه ها کمک فراوانی بکند.

تمام شدن گاز اسپیلت

تمام شدن گاز اسپیلت از مواردی است که می تواند منجر به تولید باد گرم توسط کولر گازی شود. مبرد یا گاز وظیفه انجام درست عملکرد سرمایشی را بر عهده دارد. جالب است بدانید که بسیاری از خانوار ها در ایام تابستان از کولرشان بهره می گیرند اما به صورت دوره ای آن را سرویس نمی کنند. یکی از عمده ترین تنظیمات و مواردی که باید در نظر داشته باشید گاز کولر گازیست.

نشت گاز که باعث ایجاد باد گرم توسط دستگاه می شود، باید هر چند وقت یکبار بررسی شود. موضوع حائز اهمیت در این باره این است که شما متوجه نشت گاز نمی شوید؛ به این معنا که این روند نمود فیزیکی ندارد.برای بررسی این مورد ابتدا مطمئن شوید که مشکل از تمام شدن گاز است و سپس در صدد پیدا کردن دلیل و محل نشتی آن برآیید.

نکته:اگر به فکر خرید کولر گازی هستید میتوانید از ادرس اینترنتی ما از اخرین قیمت اسپلیت ۲۴۰۰۰ جنرال مطلع شوید .

سیستم سرمایش کولرگازی چگونه عمل می کند؟

در ابتدای امر بررسی علت خنک نکردن کولر گازی، ابتدا بهتر است با فرآیند سرماسازی کولرگازی خود آشنایی پیدا کنید تا بتوانید راحت تر علت بروز این مشکل در دستگاه خود را بیابید. در ادامه به صورت کامل این عملیات را برای شما شرح داده ایم:

چرا کولر گازی سرد نمیکنه؟

کولرگازی یکی از سیستم های سرمایشی پرطرفدار میان کاربران است که ممکن است در برخی مواقع کارکرد درستی نداشته باشد. یکی از مشکلات رایج این دستگاه مربوط به خنک نکردن کولر گازی و خروج باد گرم از آن می باشد. به طور کلی کولرگازی مورد استفاده توسط کاربران ممکن است از نوع قدیمی، جدید و یا حتی مدل های پنجره ای باشد که علت سرما ندادن کولر گازی در هریک از این مدل ها می تواند متفاوت باشد. در برخی مواقع ممکن است کولرگازی قدیمی به دلیل عدم سرویس، خرابی کمپرسور، عمر زیاد دستگاه، کثیفی فیلترها و … عملیات خنک سازی را به درستی انجام ندهد.

عمده ترین دلایلی که می توان برای علت سرد نکردن اسپیلت های جدید نام برد، می تواند مربوط به ظرفیت و محل نامناسب کندانسور، اتمام گاز، کثیفی کندانسور و … باشد. چنانچه از کولرگازی پنجره ای برخوردار هستید نیز بهتر است به هنگام مواجهه با این مشکل به بررسی ترموستات، خازن، کثیفی شبکه ها و سایر عوامل مرتبط بپردازید. در صورتی که کولر گازی باد سرد نمیزند، باید هریک از عواملی که در ادامه به شرح آنها می پردازیم را بررسی کنید.

علت سرد نکردن کولر گازی قدیمی

اگر کولر گازی را مدت زمان زیادی است که خریداری کرده اید و به دنبال علت سرد نکردن کولر گازی هستید، در این بخش علت بروز این مشکل در کولرگازی های قدیمی را برای شما شرح داده ایم. از عمده ترین دلیل خنک نکردن کولر گازی که می تواند در خنک نکردن کولر های گازی با عمر کاری چند ساله نقش داشته باشد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. عدم سرویس کولر گازی
  2. مسدود شدن فیلتر اسپیلت
  3. خرابی یا سوختن فن یا موتور فن کولر گازی
  4. اتمام و یا کمبود گاز در سیستم کولر گازی
  5. کار نکردن کمپرسور کولر گازی
  6. خرابی ورودی و یا خروجی های هوای کولر گازی
  7. مشکلات اورلود کولرگازی
  8. ایراد در سنسور دیفراست دستگاه
  9. عمر زیاد کولرگازی

عدم سرویس منظم دستگاه

یکی از مهمترین مواردی که جهت جلوگیری از بروز هرگونه مشکل نظیر سرد نکردن کولر گازی باید نسبت به انجام منظم آن اقدام نمود، سرویس کولرگازی می باشد.

خرابی یا سوختگی فن یا موتور فن

فن کولر از دسته قطعات حیاتی دستگاه به شمار می آیند که بروز هرگونه خرابی در فن و یا موتور آن می توانید از دیگر دلایل خنک نکردن کولر گازی قدیمی باشد. در برخی مواقع ممکن است سیم های فن قطع شده و دیگر بخش های این قطعه با مشکل مواجه شود که نیاز به بررسی و عیب یابی دقیق دارد.

اتمام و یا کمبود گاز کولر گازی

به طور کلی مبرد یا گاز کولرگازی در عملکرد صحیح سیستم دستگاه تاثیر بسیار مهمی دارد؛ زیرا با تغییرات دمایی گاز است که امکان ایجاد سرما توسط کولرگازی فراهم می شود.

خروج از نسخه موبایل