عمومیکسب و کار جدید

عوامل آسیب به گیربکس اتوماتیک ماکسیما

در طراحی گیربکس اتوماتیک ماکسیما از سیستم بسیار ساده ای استفاده شده وبه همین دلیل است که تعمیر گیربکس ماکسیما در برابر دیگر گیربکس ها کم هزینه تر و با کیفیت بالاتر انجام میشود.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی نکاتی که از خرابی گیربکس ماکسیما جلوگیری میکند بپردازیم:

  1. روغن گیربکس ماکسیما در سری اول در ۵۰ هزار کیلومتر باید تعویض شود و در مرتبه دوم در ۳۵ هزار کیلومتر این کار را انجام دهید.
  2. زمان رانندگی سعی کنید از کشیدن معکوس به صورت دستی خودداری کنید و بجای آن برای معکوس از تخته گاز استفاده کنید.
  3. هنگامی که گیربکس خودروی ماکسیما، دچار مشکل الکترونیکی شد کامپیوتر هشداری از طریق چراغ AT برای راننده می‌فرستد که به صورت چشمک زدن در حالت سوئیچ باز است. برای جلوگیری از آسیب دیدن مجموعه های مکانیکی و کلاچ های گیربکس سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید تا بوسیله دستگاه دیاگ ایراد مورد نظر شناسایی و رفع گردد.
  4. سطح روغن را هم موقع روشن بودن گیربکس و هم زمان پارک چک کنید و از کیفیت روغن نیز مطمئن شوید زیرا روغن مرغوب نباید بوی سوختنی بدهد و رنگ آن سیاه یا قهوه ای باشد، روغن با کیفیت باید به رنگ روشن شرابی باشد.

گیربکس های اتوماتیک ماکسیما به مراقبت بیشتری نیاز دارند، و تعمیر آنها نیاز به مهارت بالایی دارد. اگرچه گیربکس اتوماتیک زمانی که به مشکل برمیخورد پس از تعمیر عین روز اول نمیشود. گاهی اوقات ایراداتی با آن همراه میشود البته این بستگی به مهارت تعمیرکار و لوازم مصرفی در تعمیر دارد. شایع ترین ایراد پس از تعمیر نحوه نامطلوب تعویض دنده در هنگام حرکت و یا در ابتدای حرکت خودرو است که با تکان خوردن ماشین همراه است.

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک ماکسیما | دکمه زیر فرمان ماکسیما | دلیل تقه زدن گیربکس اتومات ماکسیما

شما عزیزان میتوانید درصورت بروز هرگونه مشکلی در گیربکس اتوماتیک خودروی ماکسیما  به   گیربکس اتوماتیک ایران اروپا مراجعه کنید تا متخصصین مجرب ما با استفاده از با کیفیت ترین قطعات بکاربرده، و تضمین کیفیت کار مشکل گیربکس خودروی شمارا رفع نمایند.

امروزه خودروهای جدید از طریق کامپیوتر کنترل میشوند، در واقع بوسیله کامپیوتر گیربکس اتوماتیک میتوان این کارها را انجام داد:

  • راه اندازی گیربکس و دریافت اطلاعات از موتور، گیربکس، ABS, که بوسیله این اطلاعات فرمان انجام عملیات گیربکس مثل تنظیم فشار روغن و هم چنین تعویض دنده را انجام داد.
  • عیب یابی گیربکس است که در صورت تشخیص عیب هایی که برای کامپیوتر تعریف شده، دستور دارد وارد دنده اضطراری شود که این کار برای پیشگیری از خرابی بیشتر گیربکس و نماندن اتومبیل در راه است.

در هر خودرویی بروز مشکل در گیربکس با آلارم های مختلفی همراه است.به طور مثال:

  • در نیسان مورانو چراغ CVT زمان بروز عیب در گیربکس روشن میشود.
  • در هیوندای و کیا check engine روشن میشود.
  • در نیسان ماکسیما چراغ ATدر حالت عادی بعد از باز کردن سوئیچ ۲ ثانیه روشن و بعد خاموش میشود، اما اگر مشکلی در گیربکس باشد این چراغ ۱۰ بار چشمک زده و خاموش می شود.
  • در مزدا 3 چراغATروشن میشود.
  • ودر مزدا 323 چراغ Hold چشمک میزند و دنده عوض نمیشود و فقط در دنده ۳ میماند.

​​​​​​​شرکت ما بیش از ۱۵ سال است که در حوزه لوازم یدکی ماکسیما مشغول به کار است . شما مشتریان عزیز میتوانید لوازم یدکی هیوندای اصل را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه کرمان موتور یدک خریداری کنید .

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی

کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.