عکس | شباهت عجیب رفتار این شامپانزه با انسان‌ها

به گزارش خبرگزاری اینترنشنال نیوز:، محققان با گرفتن ویدئویی از این حیوان مادرش را تشویق کردند تا با آن همراهی کند و به یک برگ نگاه کند.

دانشمندان پیشنهاد می‌کنند که این یافته نشان می‌دهد که در شرایط اجتماعی خاص، شامپانزه‌های وحشی می‌توانند تجربیات خود را با استفاده از ژست‌ها برای بیان نظر خود در مورد جهان به اشتراک بگذارند.

نویسنده اصلی این مطالعه، دکتر کلودیا ویلکه از دپارتمان روانشناسی دانشگاه یورک، گفت: “افراد دوست دارند تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، رسانه های اجتماعی از این ویژگی استفاده می کنند و حتی در سال اول زندگی از آن استفاده می کنند. شروع به نشان دادن می کند. ما آن را انجام می دهیم.”

به نظر می رسد که «اشتراک برای اشتراک گذاری» یک ویژگی منحصر به فرد برای انسان است، اما دیدن آنچه در این شامپانزه های وحشی است این موضوع را به چالش می کشد.

شامپانزه‌ای بالغ را دیدیم که به مادرش برگی را نشان داد که داشت تمیز می‌کرد، نه به این دلیل که می‌خواست او کاری با برگ انجام دهد، بلکه احتمالاً به این دلیل بود که می‌خواست او هم به برگ نگاه کند.

تصویر  رفتار این شامپانزه که تاکنون فقط در انسان دیده می شد عجیب است!

در سال اول زندگی، افراد شروع به استفاده از حرکات ارجاعی برای نشان دادن یا نشان دادن اشیا یا رویدادهای مورد علاقه به دیگران می کنند.

با این حال، تاکنون حیواناتی دیده نشده اند که چنین رفتاری از خود نشان دهند. سیمون تاونسند افزود: مشاهدات نشان می دهد که در شرایط اجتماعی خاص، شامپانزه ها ممکن است موضوعات مورد علاقه خود را به یکدیگر نشان دهند تا توجه شامپانزه های دیگر را به خود جلب کنند و این رفتار ممکن است منحصر به انسان نباشد.

این تعامل با یک شامپانزه ماده بالغ به نام فیونا که برگ را در جنگل اوگاندا به مادرش نشان داد، در ویدیو ضبط شد.

محققان می گویند که این کشف می تواند پیامدهایی برای درک تکامل هویت اجتماعی انسان و آنچه که ذهن انسان را منحصر به فرد می کند داشته باشد.

227227

خروج از نسخه موبایل