عکس | پرندگان غول‌پیکری که به دست انسان منقرض شدند!

پرندگان غول پیکری که پرواز نمی کردند و حواصیل نامیده می شدند، بزرگترین پرندگانی بودند که تا به حال پا به استرالیای امروزی گذاشته اند.

این حیوانات که تا صدها کیلوگرم وزن داشتند، حدود 40 هزار سال پیش منقرض شدند.

چرا این پرندگان منقرض شده اند؟

در 17 آگوست، محققان در گزارش Anatomical Record گزارش دادند که این پرندگان ممکن است خیلی کند رشد کرده و تولید مثل کرده باشند تا در برابر فشارهای ناشی از ورود انسان به این قاره مقاومت کنند.

گاهی اوقات، قهرمانان به دلیل جثه بزرگ و ارتباط نزدیک تکاملی آنها با پرندگان آبزی و شکارچیان مدرن، “اردک های شیطان” نامیده می شوند. پرندگانی که گیاه خوار و بدون توانایی پرواز هستند بیش از 20 میلیون سال زندگی کردند.

در آن زمان برخی از گونه ها تکامل یافتند. یکی از نمونه های این گونه حدود 7 میلیون سال پیش زندگی می کرد، ارتفاع آن 3 متر و وزن آن می توانست از 500 کیلوگرم فراتر رود که آن را به بزرگترین موجود زنده شناخته شده تبدیل می کند.

بیشتر تحقیقات در مورد آناتومی و روابط تکاملی حواصیل های من با پرندگان زنده بوده است. یکی از قدیمی ترین زیست شناسان دانشگاه کیپ تاون در آفریقای جنوبی می گوید: اطلاعات کمی در مورد زیست شناسی این جانوران، مانند مدت زمان رشد و بلوغ آنها وجود دارد.

بنابراین چینسامی توران و همکارانش در دانشگاه فلیندرز در آدلاید استرالیا از 20 استخوان فسیل شده این حیوانات در مراحل مختلف زندگی نمونه برداری کردند.

متن کامل این گزارش اینجا خواندن

227227

خروج از نسخه موبایل