اقتصادی

فروش املاک مازاد، گره تکمیل پروژه‌‎های نیمه‌تمام استان مرکزی را باز می‌کند

اینترنشنال نیوز/مرکزی استاندار مرکزی گفت: فروش املاک مازاد، گره تکمیل پروژه های نیمه تمام را باز می کند.

دکتر فرزاد مخلص الائمه دهم مردادماه ۱۴۰۲ در دومین جلسه کارگروه مولدسازی استان مرکزی اظهار کرد: در واقع در جریان مولدسازی، این املاک در مسیر بهینه و بهره ورتر مورد استفاده قرار می گیرند.

در این جلسه، علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز گفت: لیست املاک با هماهنگی، اختیار و رضایت خود دستگاه های اجرایی تهیه شده است، همچنین برای صرف این منابع پروژه های اثرگذار و اولویت دار نیمه تمام عمرانی استان شناسایی شده است.

به گزارش اینترنشنال نیوز، نوربخش عسگری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز اظهار کرد: در استان ابرپروژه ها شناسایی شده است تا از طریق مولدسازی تامین اعتبار شوند و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

به گزارش اینترنشنال نیوز، در این جلسه ملااسماعیلی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان مرکزی نیز گفت: ۱۴۳ ملک مشمول مولدسازی در استان شناسایی شده و به سازمان خصوصی سازی جهت طرح در کارگروه ملی اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ ملک در قالب اموال غیرمنقول مازاد استان مرکزی، مربوط به سال های گذشته  دارای مجوز ملی است و نیازی به تصمیم گیری در استان ندارد، افزود: امروز ۵۹ ملک نیز در جلسه مطرح می شود تا به دستگاه های ملی اعلام شود، البته چهار ملک نیز دارای مباحث اجتماعی است که باید با تصمیم گیری از دستور کار خارج شوند.

ملااسماعیلی در خصوص رسیدگی به پروژه های نیمه تمام عمرانی استان به کمک فروش املاک، افزود: در گام نخست ۵ پروژه اولویت دار از جمله پروژه بیمارستان ولیعصر، آبرسانی به شهر و روستاها و … در دستور کار قرار گرفت و امروز نیز ۲۵ پروژه نیمه تمام عمرانی مدنظر است تا منابع حاصل از فروش املاک مازاد به این پروژه ها اختصاص یابد.

به گزارش اینترنشنال نیوز؛ در این جلسه ۵۹ ملک مازاد دستگاه های اجرایی جهت اعلام به سازمان خصوصی سازی و طرح در کارگروه ملی به تصویب رسید.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و دانش فنی وسیع هستم که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و رویکردهای تحلیلی، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با قدرت تفکر و تحلیل بالا ارائه دهم. هدفم این است که شما را در درک بهتر مسائل اقتصادی یاری دهم و به شما اطمینان دهم که از بهترین منابع و تحلیل‌ها استفاده می‌کنید.