اقتصادیعلمی و پزشکیکسب و کار جدید

فست فود چقدر سود دارد؟

یکی از سوالاتی که همیشه مشتریان فست فود دارند میزان درآمد فست فود است. خیلی وقت ها وقتی در یک فست فود می نشینید و منتظر می مانید، درآمد فست فود را بر اساس تعداد نفرات و سفارش ها محاسبه می کنید و در مورد آن با دوستانتان صحبت می کنید و در نهایت به این نتیجه می رسید که آنها چقدر هستند؟ پیروزی

در واقع سود یک فست فود به تعداد فروش و قیمت غذا بستگی دارد. به عنوان مثال سود روزانه از مابه التفاوت اولین و آخرین تعداد دریافتی بدست می آید که در میانگین میزان فروش ضرب می شود. البته فست فودها می توانند قبض های جداگانه ای برای غذا بدهند که باید اضافه شود، اما در هر صورت با استفاده از این فرمول نمی توان عدد دقیقی را بیان کرد.

سود خالص:

درآمد بیشتر لزوماً به معنای سود بیشتر نیست. در هر کسب و کاری، ما یک فرمول ثابت برای محاسبه سود خالص داریم. فرمول به شرح زیر است:

درآمد – هزینه: سود خالص

در مورد فست فود هزینه به شرح زیر است:

1- بهای تمام شده مواد اولیه

2- حقوق پرسنل

3- مکانی را اجاره کنید

4- قبوض متفرقه (آب، برق، گاز، اینترنت و تلفن)

5- سایر هزینه ها

موارد 2 تا 5 به طور تقریبی محاسبه و به صورت عددی تخمین زده می شوند. هزینه مواد اولیه معمولاً 30 درصد قیمت فروش است. بنابراین مدیران فست فود می توانند حداقل قیمت فروش را محاسبه کنند تا با محاسبه تقریبی به سود متوسط ​​برسند.

صرفاً فست فود

به سربرگ بروید:

برای دریافت فست فود با فواید خوب، باید بشکنید. نقطه سربه سر نقطه ای است که درآمد برابر با هزینه است که برای هر فست فود عدد متفاوتی است. اگر بالاتر از این نقطه باشید، می توان گفت 70 درصد از فروش شما سود خالص است.


نکته ای که در مورد فست فود وجود دارد این است که سودآور است نه سودآور. درآمد مقدار فروش شما در یک زمان معین است. همچنین از تفاوت درآمد و هزینه سود حاصل می شود.

فست فودهای زیادی وجود دارند که بسیار پرطرفدار و شلوغ هستند اما به صرفه نیستند و یا سودشان بسیار ناچیز است. این انبارها مدیریت هزینه خوبی ندارند و ممکن است هزینه های غیرضروری داشته باشند یا نظارت خوبی بر مصرف مواد اولیه نداشته باشند که درصد زیادی از هزینه ها را تشکیل می دهند. همیشه بین درآمد و سود دیواری به نام دیوار قیمت وجود دارد که کوتاه کردن این دیوار باعث افزایش سود شما می شود. بنابراین مدیران فست فود باید نظارت مستمر و صحیحی بر هزینه های فست فود داشته باشند.

عوامل موثر بر درآمد فست فود:

حال که با مفهوم درآمد و سود فست فود آشنا شدیم، عوامل موثر بر درآمد را بررسی می کنیم. فرض ما بر این است که هنگام راه اندازی فست فود خود نکات اساسی و ضروری را در نظر گرفته اید، به عنوان مثال. مانند مکان مناسب، امکانات خوب، دکوراسیون زیبا، کادر حرفه ای و بهترین تامین کنندگان. آیا فکر می کنید که این تجارت حتی در مرحله اولیه برای شما سودآور خواهد بود و همیشه در مسیر موفقیت خواهید بود؟ آیا فست فودهایی که در معرض ورشکستگی هستند این نکات را در نظر نگرفته اند یا دلایل دیگری وجود دارد؟

در اینجا چند سوال از شما می پرسیم. پاسخ به این سوالات به برخی ملاحظات منجر می شود.

1- برنامه تبلیغاتی شما چیست؟

مطمئن، پس از گذشت مدتی از تاسیس فست فود خود، شما باید در کنار همسایگان و افراد محلی که از کار شما اطلاع دارند، مشتریان دیگری را جذب کنید. برای کسب درآمد اضافی؛ شما باید خود را به افراد زیادی معرفی کنید. حتی اگر نمی خواهید بزرگ شوید، حداقل باید مخاطبان خود را در خیابان های نزدیک بشناسید. تبلیغات فست فود و استفاده از روش های تبلیغاتی مناسب کمک زیادی به معرفی شما به دیگران می کند. برای خود برنامه تبلیغاتی درست کنید و حتما از روش های مختلف تبلیغاتی استفاده کنید.

برنامه تبلیغاتی بهترین فست فود شیراز

2- آیا مهارت های مدیریت غذای شما سریع است؟

مدیریت فست فود نظارت دقیقی بر کیفیت خدمات، روابط کاری کارکنان، هزینه ها و سایر مسائل فست فود است. یکی از دلایل شکست فست فودها ضعف مدیریت است. کمبود منابع مالی همیشه دلیل زیان کسب و کار نیست. گاهی ایراداتی که در قسمت های مختلف مجموعه وجود دارد و شما به عنوان یک مدیر از وجود آن ها آگاه نیستید، باعث کوتاهی شغل شما می شود. حتماً تامین مواد اولیه، آشپزی، رفتار پرسنل، مسئولیت پرسنل و … را مدیریت کنید.

مدیریت فست فود

– آیا شریک تجاری دارید؟

داشتن یک یا چند شریک تجاری غیرعادی نیست. اما اکنون به دلیل شرایط مالی و اختلافات اقتصادی، یافتن شرکای تجاری بسیار دشوار است. اگر با هم کار کرده اید تا فست فود خود را راه اندازی کنید. باید به خاطر داشته باشید که کار مشترک سرمایه گذاری اولیه و تقسیم هزینه نیست. در عوض، در شناسایی مسائل، یادگیری تهدیدها، دلایل شکست و موفقیت، بحث در مورد مسائل و توانایی حل مشکلات با همسالان خود سازگار باشید. فقدان دوست می تواند بر نتایج کار شما تأثیر منفی بگذارد و نتایج سال ها تلاش سخت را از بین ببرد.

محبوب

اگر بخواهیم موضوع فوق را خلاصه کنیم به نکات زیر می رسیم:

مدیریت بازاریابی

مدیریت پرسنل خوب

اگر شریک تجاری دارید، تقسیم وظایف را به درستی انجام دهید

مدیریت تامین مواد خام

کنترل هزینه جاری

مکان مناسب

دکوراسیون زیبا

تجهیزات کامل و کارآمد پخت و پز صنعتی

جهت دهی به مصرف کنندگان

ایجاد یک مزیت رقابتی و خلاقانه که لزوماً به معنای صرف هزینه زیاد نیست (به سایر شرکت های فست فود نگاه کنید و دلایل موفقیت و شکست آنها را بیابید)

فست فود از معدود مشاغلی است که فاصله زیادی بین سرمایه و درآمد خوب وجود ندارد، با رعایت نکات ذکر شده می توانید به سود خالص خوبی برسید.