قابلیت مخوف بمب‌افکن پنهان‌کار چین!

تینا مزدکی: نورثروپ با اشاره به این موضوع که آزمایش‌های این جنگنده طبق زمان پیش می‌رود، می‌گوید خلبانانی که آزمایش‌های این جنگنده را به عهده داشتند می‌گویند که رسیدگی به B-۲۱ از نزدیک درست مانند شبیه‌سازی‌های دیجیتالی انجام‌شده است که بر دقت و قابلیت‌های کلی آن تأکید می‌کند.

چین | هوش مصنوعی

این یک بمب‌افکن دوگانه است

پیش‌بینی می‌شود B-۲۱ آزمون‌های پرواز بیشتری را انجام دهد که منجر به توانایی عملیاتی اولیه و تولید کامل این جنگنده می‌شود. جنگنده B-۲۱ Raider که در دسامبر سال ۲۰۲۲ رونمایی شده است ، به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که پیشرفته‌ترین تهدیدات در جنگ مدرن را شکست دهد. به دلیل توانایی حمل و راه‌اندازی سلاح‌های معمولی و هسته‌ای، این هواپیمای بمب‌افکن «دوگانه» نیز نامیده شده است.

قابلیت مخوف بمب‌افکن پنهان‌کار چین!

ویژگی‌های پنهان‌کاری این جنگنده، به هواپیما اجازه می‌دهد تا با حداقل اثر به‌جامانده از خود پرواز کند و به آن کمک می‌کند تا رادارهای دشمن و دفاع هوایی را از بین ببرد.B-۲۱ به‌تدریج جایگزین بمب‌افکن‌های B-۱ و B-۲ در موجودی نیروی هوایی خواهد شد.

انتظار می‌رود این جنگنده تا سال ۲۰۲۷ عملیاتی شود و نقش مهمی در حمایت از اهداف امنیت ملی ایالات‌متحده ایفا کند. چین نیز قبلاً نمونه‌ای از این جنگنده را به ارتش خود اضافه و ادعا کرده است که دارای یک سلاح دارای هوش مصنوعی برای هدف گرفتن هواپیماهای جنگی پیشرفته است.

منبع: thedefensepost

۳۲۳