اقتصادی

قالیباف: برخی رسانه‌ها صحبت‌هایم درباره ربوی بودن فعالیت بانک‌ها را تقطیع کردند

رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی رسانه ها سخنان وی را مبنی بر ربوی بودن فعالیت این بانک به دروغ منتشر کرده اند، گفت: رسانه ها بحث ها را در این زمینه قطع کرده و در کنار یکدیگر قرار داده اند که اگر مطالبی بود. به طور کامل منتشر شد، تناقضاتی در آنها وجود داشت.

به گزارش اینترنشنال نیوز، محمدباقر قالیباف، رئیس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود پستی منتشر کرد.

«برخی از رسانه‌ها سخنان من را در مورد غصب فعالیت بانک به اشتباه منتشر کردند، رسانه‌ها موضوع را نادرست بیان کردند و با این استدلال که اگر محتوا به طور کامل منتشر شود، هیچ تناقضی وجود ندارد، گفتگو را قطع کردند.

حرف من این بود که تمام قراردادها و عملیات بانکی بدون ربا و بر اساس فقه و احکام اسلامی است و در آن شکی نیست و از قراردادهایی که منعقد می شود هم بانک و هم مشتری می دانند که مبلغ دریافتی هزینه می شود. در جاهای دیگر و همچنین در سایر بخش ها مانند بازار سرمایه بانک ها به این شکل عمل می کنند و در این زمینه شبهاتی وجود دارد و نباید منکر آن باشیم، البته باید مراقب بود، توجه داشته باشیم که چنین رفتاری بر شبکه بانکی

بانک ها به بهانه های مختلف 50 تا 60 درصد وجوه نقدی را که دارند نگه می دارند و بقیه را در گردش می گذارند. این در حالی است که مازاد در اختیار بانک ها سرمایه مردم است و باید وارد چرخه اقتصاد شود.

و این پست را با تصاویری از دیدارش با مدیران کل بانک های خصوصی کیشور در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

پیام پایانی