قهوه نه تنها برای ضربان قلب مضر نیست بلکه می‌تواند مفید باشد!

طبق گزارش شفاف ، پزشکی اکسپرس نقل قول می کنددکتر گرگوری مارکوس از دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو گفت: “ما شواهد کافی برای منع مصرف قهوه در افراد مبتلا به بیماری قلبی پیدا نکرده ایم.” قهوه ممکن است در بعضی افراد ضربان قلب را افزایش دهد ، اما من فکر می کنم نادر باشد.

طبق تحقیقی که در 19 ژوئیه در مجله JAMA Interior Medicine منتشر شده است ، نتایج نشان می دهد که هر فنجان قهوه که می نوشید می تواند به طور متوسط ​​سه درصد خطر آریتمی قلب را کاهش دهد.

مارکوس می گوید: “بسیاری از افراد مبتلا به آریتمی قلبی ممکن است از نوشیدن قهوه لذت ببرند ؛ برخی حتی ممکن است خطر آریتمی قلبی را در برخی افراد کاهش دهد.”

وی افزود: “قهوه یکی از نوشیدنی های پرمصرف در جهان است.” با این حال ، خاصیت تحریک کننده آن باعث شده پزشکان نوشیدن آن را در بیماران قلبی منع کنند.

برای بررسی تأثیر قهوه بر ضربان قلب ، مارکوس و دیگران اطلاعات 386000 نفر را مطالعه کردند.

در بین این افراد ، 17000 در طی 4 تا 5 سال دچار آریتمی قلبی شدند.

از همه شرکت کنندگان در مورد مصرف قهوه و پاسخ آنها در مقایسه با نتایج سال شد.

نتایج نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین کافئین و اختلالات ریتم قلب وجود ندارد.

دکتر آچا گلدبرگ ، استادیار قلب و عروق در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون گفت: “بر اساس این یافته ها ، اگرچه قهوه ممکن است آریتمی قلبی ایجاد نکند ، اما لزوما از بروز آنها جلوگیری نمی کند.

برای تعیین تأثیر قهوه بر قلب ، برای محافظت از آن در برابر آریتمی های قلبی ، مطالعات بیشتری لازم است.

ماركوس می گوید: “قهوه خاصیت ضد التهابی دارد ، التهاب در آریتمی قلبی نقش دارد.” کافئین همچنین می تواند فعالیت بیشتری در فرد ایجاد کند ، که به نوبه خود خطر آریتمی قلبی را کاهش می دهد.

خروج از نسخه موبایل