قیمت بلیت تا ماه رمضان افزایش نمی‌یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: اینکه در زمینه ساخت ناوگان ریلی مانند واگن به خودکفایی رسیده ام و نیازی به واردات نداریم، نشان از تغییر در این زمینه دارد.

به گزارش اینترنشنال نیوز، رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی – در مراسم بهره برداری از 470 ناوگان تولید داخل گفت: در مراسم امروز 470 ناوگان ریلی مانند واگن اضافه شد و این نشان دهنده تحول در حوزه ساخت و ساز است چرا که در زمینه ساخت ناوگان ریلی به خودکفایی رسیده ایم و دیگر نیازی به واردات واگن نداریم.

او اضافه کرد: سال آینده شاهد تغییر در بخش حمل و نقل، هوایی، جاده ای و ریلی خواهیم بود. در حوزه بار و ترانزیت نیز طبق تفاهم نامه های منعقد شده در این زمینه رکورد 60 سال گذشته کشور شکسته شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: من چندین بار از وضعیت بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس بازدید داشته ام و قیمت آنها از سال گذشته به هیچ وجه افزایش نیافته است. برای بلیط هواپیما سقفی در نظر گرفته شده است و شرکت های هواپیمایی حق افزایش بیش از این قیمت را ندارند و تا ماه رمضان قیمت ها تغییر نخواهد کرد.

در نوروز 1401 افزایش قیمت نخواهیم داشت:

همچنین مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی در ایام نوروز، پیشرو در حوزه مسافری افزایش قیمتی اعمال نخواهد کرد.

سید میعاد صالحی در این مراسم به برخی از اقدامات راه آهن در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: با دستور رئیس جمهور در خصوص کنترل قیمت ها و با پیگیری های وزیر راه و شهرسازی در نوروز 1401 افزایش قیمتی در ریل مسافری نخواهیم داشت.

او اضافه کرد: امروز 8 دستگاه لکوموتیو جدید، 4 دستگاه لکوموتیو نوسازی شده، 423 واگن باری جدید، 31 واگن باری نوسازی شده و یک دستگاه راه اندازی مجدد به ناوگان ریلی اضافه شده است که در نوع خود یک رکورد در حوزه ریلی است.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: 470 ناوگان تولید داخل که با سرمایه 1350 میلیارد تومانی به ناوگان اضافه شدند نسبت به سه ماهه اول سال 3 برابر و نسبت به سه ماهه دوم و سوم دو برابر شده است.

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل