قیمت قهوه روبوستا سر به فلک گذاشت (خطر جدی برای قهوه خورها)

اخیراً شاهد افزایش قابل توجه قیمت قهوه روبوستا در بازارهای جهانی هستیم به حدی که اختلاف قیمتی آن با عربیکا بسیار کم شده است. این افزایش قیمت، نگرانی‌هایی را در میان تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف‌کنندگان قهوه ایجاد کرده است. اما چه عاملی باعث شده تا قیمت این نوع قهوه محبوب به شدت افزایش یابد؟

قهوه

خشکسالی؛ بلای جان خریداران قهوه روبوستا

یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت قهوه روبوستا، خشکسالی‌های گسترده‌ای است که در برخی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این نوع قهوه رخ داده است. نامطلوب شدن آب و هوا باعث شده تا درختان قهوه به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و تولید آن‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

چرا میزان خرید قهوه روبوستا بیشتر از دیگر قهوه ها بوده است؟

قهوه روبوستا که به دلیل طعم قوی و کافئین عالی بین کافه داران محبوب بوده است و بیشترین میزان خرید آنها از قهوه روبوستا بوده است. همچنین شاهد افزایش خرید قهوه روبوستا توسط واردکنندگان و بنکداران قهوه هستیم که همین موضوع اخیرا عامل گرانی قهوه روبوستا شده است.

عواقب افزایش قیمت قهوه روبوستا

آینده قهوه در هاله‌ای از ابهام

کارشناسان معتقدند که اگر خشکسالی‌ها ادامه یابد، ممکن است با کمبود قهوه در بازارهای جهانی مواجه شویم. این موضوع می‌تواند منجر به افزایش بیشتر قیمت‌ها و تغییر در عادات مصرف قهوه شود.

راهکارهای مقابله با این بحران

برای مقابله با این بحران، کشاورزان، دولت‌ها و شرکت‌های قهوه باید به دنبال راهکارهای پایدار برای تولید قهوه باشند. برخی از این راهکارها عبارتند از:

افزایش قیمت قهوه روبوستا، زنگ خطری برای صنعت قهوه است. برای حفظ این نوشیدنی محبوب، باید به دنبال راهکارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و ایجاد کشاورزی پایدار باشیم.

خروج از نسخه موبایل