اقتصادی

لایحه ای درباره «مبارزه با قاچاق کالا و ارز» تقدیم مجلس شد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: لایحه اصلاح تبصره (۶) بند (ح ) ماده (۲) مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش اینترنشنال نیوز، سیدمحمد حسینی درباره اهمیت و ضرورت این لایحه اظهار کرد: با عنایت به تاثیر برگشت ارز حاصل از صادرات در تنظیم بازار کشور و تامین ارز مورد نیاز برای واردات و با توجه به اینکه در تبصره (۶) بند (ح) ماده ( ۲) مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲ با اصلاحات بعدی آن، مجوز قانونی برای تعیین موارد مشمول تنبیهات و محدودیت های بانکی و تجاری در قبال استنکاف از فروش ارز حاصل از صادرات کالا به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یا سایر اشخاص وجود ندارد، لایحه یاد شده تقدیم مجلس گردید.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های موثر بر بازگشت ارز حاصل از صادرات، استفاده از ابزارهای تنبیهی و تشویقی است ولی نظر به ایراد هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت و اصلاحیه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ آیین نامه اجرایی تبصره( ۶) بند (ح) ماده(۲) مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ‌اختیار اعمال محدودیت برای صادرکنندگان از کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات سلب گردیده و بازگشت ارز حاصل از صادرات امکان پذیر نخواهد بود،‌ بنابراین تصویب این لایحه ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و دانش فنی وسیع هستم که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و رویکردهای تحلیلی، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با قدرت تفکر و تحلیل بالا ارائه دهم. هدفم این است که شما را در درک بهتر مسائل اقتصادی یاری دهم و به شما اطمینان دهم که از بهترین منابع و تحلیل‌ها استفاده می‌کنید.