عمومی

لزوم ارتقا دانش جامعه مداحان/ عَلَم جهاد تبیین بر دوش ستایشگران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مصطفی خورسندی در گردهمایی بزرگ جامعه ستایشگران حسینیه ایران اظهار کرد: ستایشگران اهل بیت(ع) همواره جایگاه قابل قبولی در بین آحاد مردم داشتند و به واسطه اتصال به ائمه معصومین(ع) همواره در نگاه مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده اند.

رییس سازمان بسیج مداحان و هئیات مذهبی کشور با اشاره به اخلاص برخی مداحان در گذشته عنوان کرد: مردم اعتقادات ویژه ای به برنامه ها و مراسمی که این مداحان در آنجا نوحه سرایی می کردند، داشتند.

وی با بیان اینکه تدین و بنیه اعتقادی قوی، شروط مهم برای ورود افراد به جرگه ذاکران اهل بیت(ع) است، افزود: امروز وضعیت تحصیلی مداحان ارتقای چشمگیری داشته، بنابراین سطح توقع مردم نیز به همین اندازه بالا رفته، بنابراین باید جامعه ستایشگری سطح دانش خود را ارتقاء دهند.

خورسندی، بر ضرورت حضور مداحان در اردوهای راهیان پیشرفت تأکید و عنوان کرد: برای تبیین پیشرفت‌ها و خدمات نظام اسلامی نیاز است ابتدا جامعه ستایشگری از این پیشرفت‌ها آگاه شوند تا بتوانند این آگاهی را به جامعه انتقال دهند و با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب، عَلَم جهاد تبیین را بر دوش ذاکرین آل الله قرار دادند و از آنجا که دانش، لازمه جهاد تبیین است، ارتقا سطح دانش جامعه ستایشگری در عرصه های گوناگون نیاز امروز این قشر تاثیرگذار جامعه است.

رییس سازمان بسیج مداحان و هئیات مذهبی کشور بیان کرد: امروز رسانه های دشمن تلاش دارند با تکنیک اقناع سازی، نقاط قوت را به نقاط ضعف تبدیل کنند و خدمات را کوچک جلوه دهند، به طور مثال در موضوع مبارزه با «فساد و اختلاس» علی رغم اینکه این موضوع نقطه قوت دستگاه قضایی ما را نشان می دهد اما آنان اینگونه القاء می کنند که فساد در نظام نهادینه شده و حواس مردم را منحرف می کنند.

گفتنی است؛ در این مراسم از 13 نفر از مداحان و مدیران هیئات مذهبی که در محرم امسال با نوحه‌هایی با مضمون شهدای مدافع حرم، به عزاداری پرداختند، تجلیل شد.