لیست رایج ترین ارور های لباسشویی ال جی

ارورهای لباسشویی ال جی گاهی می توانند به شکلی متوالی بروز پیدا کنند و شما را به دردسر بیندازند. باید به این نکته توجه داشته باشید که تنها در صورتی می توانید با ارورهای لباسشویی ال جی درست برخورد کنید که معنای آن را بدانید. در این محتوا قصد داریم شما را با مجموعه خطا های لباسشویی ال جی و کد های آن آشنا کنیم و با معرفی نمایندگی ال جی در رشت خیال شما را از بابت تعمیر و سرویس انواع لوازم خانگی برقی برند ال جی آسوده کنیم. پس تا پایان این مقاله را با قت بخوانید.

لباسشویی | لوازم خانگی

نمایندگی ال جی در رشت

کد خطا یا ارورهای لباسشویی ال جی (LG) /نمایندگی ال جی رشت

اهمیت به ارور ها و اخطار های لباسشویی ال جی

ارورهای لباسشویی ال جی در واقع زنگ خطری هستند که باید به آنها توجه شود. هر کدام از این خطاها نشانگر مشکلی در وسیله شماست. لازم به ذکر است که در صورت بی اهمیتی به خطاهای لباسشویی ال جی، اگر حتی لباسشویی به کار خود ادامه دهد، با آسیب زدن به قسمت های دیگر هزینه های تعمیر را برای شما چندین برابر خواهد کرد. ضمن اینکه برخی از اخطار ها نیز به آسانی رفع می شوند اما دلایل متعددی می توانند داشته باشند. پس مراجعه به یک تعمیرکار حرفه ای در حوزه مشکلات لباسشویی گاهی به شکلی ضروری احساس می شود.

برخی از ارورهای لباسشویی ال جی به دلیل مشکلات ورود و خروج آب است؛ برخی دیگر نیز به دلیل اتصالات برق وسیله است و دسته ای دیگر از خطاها ناشی از مشکلات موتور لباسشویی می باشد. در ادامه معنای خطاهای لباسشویی و دلایل آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

لیست کامل ارور لباسشویی ال جی

ارور لباسشویی ال جی

راه حل

OE

شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را چک کنید که دچار انسداد و گرفتگی نشده باشد.

DE، DE1، DE2

از بسته بودن درب لباسشویی اطمینان حاصل کنید.

DE4

باید حسگر درب بررسی و در صورت خرابی تعویض شود.

TE

بهترین کار این است که لباسشویی را از برق بکشید و از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید. ممکن است ترموستات و المنت گرمایشی خراب شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

FE

لباسشویی را از برق بکشید و آب ورودی به دستگاه را ببندید. هیدرواستات  خراب شده و باید تعویض شود.

PE

سنسور سطح آب بررسی و در صورت خرابی باید تعویض شود.

LE

لباسشویی را به مدت 30 دقیقه از برق بکشید تا موتور خنک شود. سپس مجدد دستگاه را راه‌اندازی کنید.

AE

برای رفع نشتی لباسشویی باید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

SE

برای رفع این ارور باید سنسور و موتور لباسشویی بررسی شود.

CL

برای رفع این ارور لباسشویی ال جی، قفل کودک (LOCK CHILD) را به مدت 3 الی 5 ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

IE

آب ورودی دستگاه، اتصالات مرتبط با آن و فشار آب ورودی لباسشویی باید بررسی شود.

FF

کمی آب گرم داخل محفظه شستشوی لباسشویی بریزید و یخ شیلنگ تخلیه و پمپ تخلیه را باز کنید.

علت ارورهای لباسشویی ال جی/نمایندگی ال جی رشت

علت ارور لباسشویی ال جی و نحوه رفع آنها

ارور IE لباسشویی ال جی

این ارور یکی از رایج ترین ارور های لباسشویی ال جی است. ارور فوق مربوط به عدم ورود آب به داخل لباسشویی است و باید برای ادامه کار حتما آن را برطرف نمایید. در هنگام بروز ارور IE در لباسشویی ال جی نکات زیر را بررسی کنید:

  • شلنگ ها و فشار آب ورودی به لباسشویی را کنترل کنید
  • اتصالات آب ورودی به دستگاه
  • برد الکترونیکی لباسشویی
  • بررسی فیلتر شیر برقی
  • سیم کشی برق اصلی دستگاه

ارور UE لباسشویی ال جی

تقریبا تمامی وسایل برقی خانگی برای کارکرد درست باید در حالت تراز و تعادل قرار داشته باشند. این مسئله در مورد لباسشویی اندکی جدی تر است. ارور EU نیز از جمله ارورهای لباسشویی ال جی است. این ارور در زمانی رخ می دهد که لباسشویی در حالت عدم تعادل قرار داشته باشد. البته گاهی اوقات دلیل این ارور به اجناسی که در لباسشویی برای شستشو قرار داده شده نیز برمیگردد.

برای رفع این ارور لباسشویی ال جی موارد زیر را بررسی کنید:

  • میزان حجم لباس در لباسشویی (زیاد یا کم بودن لباس)
  • نوع و جنس لباس های داخل دیگ لباسشویی (کتان،جین و …)
  • اطمینان از شیب و تراز بودن پایه های لباسشویی

ارور DE لباسشویی ال جی

در بسیاری از موارد زمانی که کاربران با این ارور در لباسشویی خود مواجه می شوند، ممکن است به شدت نگران شوند؛ اما نیازی به استرس نیست. این ارور زمانی رخ می دهد که درب لباسشویی شما به درستی و کامل بسته نشده باشد. گاهی اوقات خراب شدن واشر درب لباسشویی نیز دلیل بروز این ارور است. همچنین خراب شدن زبانه درب دستگاه و مشکلات میکروسوئیچ در نیز از جمله مواردی است که می تواند دلیل بروز این خطا در دستگاه شما باشد.

برای رفع این ارور موارد زیر را بررسی کنید:

  • در قدم اول چک کنید که درب لباسشویی به صورت کامل بسته شده باشد.
  •  بررسی ظرفیت لباسشویی(7کیلویی،8کیلویی و …) و مقدار لباس موجود در دیگ دستگاه
  • دو شاخه برق را چک کنید و از اتصال برق به دستگاه اطمینان حاصل کنید.
  • اگر میکروسوئیچ درب خراب شده باشد باید آن را تعویض کنید

خطای ماشین لباسشویی ال جی/نمایندگی ال جی رشت

ارور های تخصصی لباسشویی ال جی

تا اینجا برخی از ارورهای لباسشویی ال جی را خدمت شما یادآور شدیم. این ارور ها را شاید بتوان با اندکی دقت حل کرد و مشکل را برطرف نمود. اما هم اکنون از ارور های دیگر لباسشویی سخن خواهیم گفت که برای حل آن به اندکی تخصص بیشتر نیاز خواهید داشت. این ارور ها عبارت است از:

کدخطای TE ماشین لباسشویی ال جی

در دو صورت ارور TE در لباسشویی ال جی نشان داده می شود، اول اینکه دمای آب دستگاه از حد استاندارد بیشتر است و یا المنت یا هیتر لباسشویی که وظیفه گرمایش آب شستشو تا دمای تعیین شده را بر عهده دارد خراب شده و آب لباسشویی گرم نمی شود.

برای رفع این ارور باید قطعات زیر توسط یک تکنسین متخصص بررسی شود:

  • ترموستات ماشین لباسشویی
  • المنت گرمایشی یا هیتر دستگاه
  • خرابی سیم کشی و مدار در ماشین لباسشویی
  • سنسور حرارتی
  • برد الکترونیکی دستگاه

ارور PE لباسشویی ال جی

لباسشویی های ال جی دارای سنسور تشخیص مقدار آب است و بر مبنای این سنسور آب را وارد و تخلیه می کند. در گذشته هنگامی که این سنسور خراب میشد، لباسشویی بیش از حد آب وارد مخزن می کرد که البته خرابی های متعددی را از خود به جا می گذاشت اما امروزه ارور PE مشکل را برطرف کرده است. این ارور زمانی رخ می دهد که سنسور تشخیص میزان آب خراب شده باشد و در صورت مشاهده این ارور باید هیدرواستات و سنسور فشار آب بررسی شود.

ارور LE لباسشویی ال جی

این ارور یکی از بدترین ارورهای لباسشویی ال جی است که ممکن است رخ دهد. ارور فوق به موتور دستگاه مربوط می شود. به عبارتی دیگر، این ارور زمانی رخ می دهد که موتور لباسشویی قفل شده و به شکل دائمی یا موقتی قادر به فعالیت نباشد. گاهی اوقات ممکن است وزن زیاد اجناس داخل لباسشویی دلیل این امر باشد اما در مواردی دیگر، خرابی موتور و برد لباسشویی از جمله دلایل بروز این ارور است.

نکته: در خصوص این ارور پیشنهاد میشود حتما از یک تکنسین متخصص کمک گرفته شود 

ارورهای لباسشویی ال جی/نمایندگی ال جی رشت

ارور FE لباسشویی ال جی

اگر آب زیادی وارد مخزن لباسشویی شود، قطعا شما با این ارور در لباسشویی ال جی مواجه خواهید شد. ارور فوق میتواند ناشی از خرابی شیر برقی ورودی آب باشد. همچنین خراب شدن سنسور ورود آب (هیدرواستات) و اتصالات لباسشویی نیز از جمله دلایل بروز این خطا در لباسشویی است.

کد خطا یا ارور PF در لباسشویی ال جی

این ارور کمتر از سایر ارور ها در لباسشویی رخ می دهد با این حال بروز آن غیر ممکن نیست. ارور PF در جایی است که سیستم برق رسانی لباسشویی با تداخل و مشکل مواجه شود. از آنجایی که رفع ارور فوق امری تخصصی و حیاتی است، برای حل آن باید با متخصصین این کار مشورت کنید.

ارور CE لباسشویی ال جی

در صورتی که جریان ورودی به مدار موتور بیشتر از حد استاندارد باشد، این ارور ماشین لباسشویی ال جی نمایش داده می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل و نوسانات جریان برق، توصیه می‌شود لباسشویی را به ترانزیستور وصل کنید.

این ارور در هنگام نشتی آب لباسشویی رخ میدهد. به عبارت دیگر، هنگامی که لوله ها یا محفظه های نگهداری آب در لباسشویی دچار آسیب شده یا سوراخ شوند، این ارور بروز پیدا می کند. برای رفع این ارور باید با متخصصین نمایندگی ال جی رشتتماس حاصل فرمایید تا مشکل شما برطرف گردد.

ارور SE لباسشویی ال جی

ارور SE در لباسشویی ال جی که به شکل 5E نیز خوانده می شود، در واقع مانند روشن شدن چراغ چک در اتومبیل است. این ارور هنگامی بروز پیدا می کند که دستگاه با مشکلی جدی مواجه شده باشد. تعمیرکاران در هنگام بروز این ارور معمولا قسمت های مختلف لباسشویی مانند سنسور و موتور را مورد بررسی قرار می دهند تا دلیل آن را متوجه شوند.

نکته: قبل از هرکاری بهترین و ساده‌ترین کار ممکن یعنی ریست لباسشویی را مدنظر بگیرید.

  • در قدم اول دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید.
  • دستگاه را به حال خود رها کنید و پس از 15 دقیقه مجدد به برق وصل کنید.
  • لباسشویی را روشن کنید و سیکل شستشو را مجدد آغاز کنید.

ارور CL لباسشویی ال جی

یک کد خطا نیست در نتیجه حتی اگر نتوانستید این مشکل را حل کنید نیازی به نگرانی نیست چون مشکلی در ساختار دستگاه شما ایجاد نشده.

این کد نشانگر وجود مشکل در قفل کودک لباسشویی شما می باشد برای خاموش کردن قفل کودک (LOCK CHILD) در لباسشویی LG خود، دکمه LOCK CHILD را به مدت ۳ تا ۵ ثانیه فشار دهید و نگه دارید. لباسشویی اکنون باید حالت LOCK CHILD را غیرفعال کرده باشد و همه دکمه ها به درستی کار خواهند کرد.

باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی/نمایندگی ال جی رشت

نکات ضروری در هنگام بروز کد خطای لباسشویی ال جی

تا اینجا اکثر ارورهای لباسشویی ال جی را شناختیم و متوجه شدیم که این کد خطا ها هرکدام تا چه اندازه مهم هستند و نیز چه دلایلی دارند. باید حتما در هنگام بروز این کد خطاها در وهله اول، آرامش خود را حفظ نمایید و با خونسردی کامل عمل کنید. ترجیحا لباسشویی را خاموش کرده و اتصال آن را به برق جدا نمایید.

این نکته را به یاد داشته باشید که در صورت عدم آشنایی با تعمیرات لباسشویی نباید خودسرانه دست به آچار شوید. چرا که این اقدام شما می تواند موجب خرابی قطعات دیگر لباسشویی شود و هزینه های سنگینی را به شما تحمیل نماید. در نتیجه از اقدامات خودسرانه پرهیز کنید.

اقدام بعدی در هنگام بروز کد خطای لباسشویی ال جی، مراجعه به یک تعمیرکار متخصص است که بتواند با مهارت و تجربه، لباسشویی شما را تعمیر کند. نمایندگی ال جی رشت با دارا بودن مجموعه ای از تعمیرکاران برتر، در خدمت شماست تا این کار را برایتان انجام دهد. تعمیرکاران ما با سالها تلاش و کسب تجربه در این مسیر، لباسشویی شما را به خوبی تعمیر خواهند کرد. پس اگر به دنبال یک مرجع معتبر برای تعمیر لباسشویی خود می گردید، مراجعه به را از یاد نبرید.