لینک سازی داخلی چیست؟ تاثیر لینک داخلی در سئو

لینک داخلی پیوند دادن پست ها یا مقالات در همان دامنه است. یعنی یک صفحه از وب سایت شما با صفحه دیگری از همان سایت ارتباط دارد. این بدان معناست که پیوند داخلی تجربه کاربر را افزایش می دهد زیرا کاربر می تواند اطلاعات کامل مربوط به مقاله را پیدا کند.
لینک سازی داخلی تمرین افزودن پیوندهای بین صفحات در همان سایت است.یک لینک (چه خارجی و چه داخلی) در HTML به این شکل است:

ساختمان

آنها “لینک های داخلی” خوانده می شوند : به عنوان مثال ، صفحه “خانه” پیوندی دارد که به صفحه “خدمات” اشاره دارد.

انواع لینک های داخلی

دو نوع پیوند داخلی وجود دارد: پیوندهای محتوا و ماژول. پیوند محتوا به سادگی پیوندی است به محتوای بدن یک صفحه هست
پیوندهای ماژول در انواع مختلفی از عناصر ناوبری مانند ناوبری هدر بالا ، پاورقی یا مقالات مرتبط وجود دارد . ارتباط خارج از ماژول ها امکان تنظیم بسیار منظم تر نمودار پیوند داخلی شما را فراهم می کند. این بسیار مقیاس پذیرتر از پیوند خارج از محتوای بدن است.

شما از پیوندهای داخلی به این موارد استفاده می کنید:

سعی کنید پیوندهای HTML را به صفحه وب اضافه کنید. هر دو روش ارائه شده در بالا ، مانند اتصال وردپرس و اتصال HTML ، از روش HTML پیروی می کنند.

پیوند داخلی نیز باید به کاربران کمک کنند  

تاثیر لینک داخلی در سئو چیست ؟ به عبارت دیگر ، لینک های داخلی که در یک صفحه قرار می دهید قبل از هر چیز باید برای کاربران مفید باشد. بی خیال به هیچ صفحه ای پیوند ندهید ، یا از استراتژی پیوند داخلی استفاده کنید تا آب پیوند را فقط به صفحات داخلی که می خواهید در نتایج جستجو تقویت کنید ، منتقل کنید. در عوض ، بررسی کنید آیا پیوندی برای کاربر مفید است یا خیر.

چگونه می توان ساختار لینک سازی داخلی ایده آل را تنظیم کرد

وب سایت خود را هرمی بدانید که مهمترین مطالب در بالا و کمترین مطالب در پایین است.

اکثر وب سایت ها دارای همان صفحه در بالای هرم هستند – صفحه اصلی آنها. تحت آن ، آنها مهمترین صفحات بعدی خود را دارند – در مورد ما ، خدمات ، محصولات ، وبلاگ و …

اما نباید تمام صفحات موجود در یک سطح از سلسله مراتب را به همه صفحات سطح دیگر پیوند دهید.

آموزش لینک داخلی

از متن پیوند دار (لینک دار) با کلمات کلیدی استفاده کنید

همانطور که بر متن های لنگر پیوندهای داخلی کنترل دارید ، می توانید متن های لنگر (انکر تکست )منطبق دقیق داشته باشید. حتی گوگل توصیه می کند از کلمات کلیدی در متن لنگر استفاده کنید.

اما ، اگر اکثر متن های لنگر دقیق باشند ، این یک منفی بزرگ است. برای داشتن امنیت بیشتر ، باید نسبت متن لنگر مناسب برای پیوندهای خود داشته باشید.

وجودبرای صفحات مختلف باعث سردرگمی موتورهای جستجو نیز می شود. برای پیوندهای مختلف از متن های لنگر توصیفی بیشتری استفاده کنید.

راهنمای گام به گام استفاده از لینک داخلی

من مانند اکثر سئو کارهایی هست که می شناسم. من در مورد تاکتیک های پیشرفته سئو هیجان زده می شوم – چیزهایی مانند حسابرسی چارچوب سایت که این باعث می شود احساس هوشمندی کنم.

گوگل تأیید دارد پیوند های درونی وب سایتها مهم هستند

گوگل تاکید داره پیوندها در کنار محتوای عالی ، عامل رتبه بندی شماره یک هستند. رتبه بندی بدون لینک داخلی کار سختی است و چرا کسی سعی می کند در وهله اول بدون پیوند رتبه بگیرد؟

چرا لینک داخلی برای Google مهم هستند؟و اهمیت دارد

استفاده از لینک سازی داخلی برای افزایش رتبه صفحات هدف

پس از شناسایی این موارد ، می توانید از صفحات محبوب ( پر بازدید ) سایت خود برای بهبود رتبه صفحات دیگر استفاده کنید.

اگر با سایتی کار می کنید که تعداد بالایی از لینک های با کیفیت خوب را به دست آورده است ، این می تواند بسیار سر راست باشد.

نکته تخصصی : اگر هیچ یک از صفحات مرجعی که شناسایی کرده اید حاوی محتوای مرتبط نیست ، به آنها پیوند ندهید. در صورت منطقی انجام این کار به عنوان بخشی از استراتژی گسترده تر محتوای خود ، آن محتوا را از ابتدا ایجاد کنید.

تاثیر و اهمیت لینک سازی داخلی بر سئو

روابط بین محتوا

Google با استفاده از یک ربات به نام Google Bot ، پیوندهای داخلی و خارجی را دنبال می کند. این ربات به صفحه اصلی وب سایت می رسد ، شروع به ارائه صفحه می کند و اولین لینک را دنبال می کند. با دنبال کردن پیوندها ، Google می تواند رابطه بین صفحات مختلف ، پست ها و مطالب دیگر را حل کند. به این ترتیب گوگل می یابد که کدام صفحات در سایت شما موضوع مشابه را پوشش می دهند.

تمام صفحات مهم باید دارای پیوندهای داخلی باشند.

این صفحات باید شامل پیوند داخلی باشد زیرا هم به موتورهای جستجو و هم به بازدیدكنندگان كمك می كند ، زیرا موتورهای جستجو برای یافتن صفحات وب به پیوندهای داخلی وابسته هستند ، در حالی كه بازدیدكنندگان برای جلوگیری از گرفتار شدن در صفحاتی كه به هیچ جا نمی رسند ، به آنها احتیاج دارند.

درک اهمیت لینک سازی

ایجاد پیوند عامل مهمی در نحوه رتبه بندی وب سایت های گوگل است. مطمئناً ، باید در استراتژی SEO شما لحاظ شود.

فراتر از Google ، ایجاد لینک همچنین ابزاری مفید در افزایش آگاهی از برند شما ، ایجاد ترافیک بیشتر که این خود باعث و کمک به مشتریان بالقوه در درک محصولات و خدمات شما است.

پیوندها به Google کمک می کنند:

پیوندها به کاربران کمک می کنند:

اگرچه ما از جزئیات کامل الگوریتمی که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند اطلاعی نداریم (هیچ کس این کار را نمی کند – به جز خود گوگل) ، اما می دانیم که هر دو پیوند داخلی و ورودی می توانند تأثیر قابل توجهی در نتایج جستجو داشته باشند.

در اینجا نحوه به دست آوردن بیشترین مقدار جستجوگرها از لینک های داخلی آورده شده است:

برخی از صفحات شما نسبت به سایرین اقتدار بیشتری دارند. این صفحاتی هستند که پیوندهایی به آنها نشان می دهند. صفحه اصلی شما بهترین نمونه است.
پیوندها از این صفحات به صفحات دیگر ، میزان اعتبار و سؤال بیشتری را منتقل می کنند.
برخی از صفحات شما بیشتر از سایرین از اقتدار بهره مند می شوند. این صفحاتی هستند که ممکن است در رده بندی قرار بگیرند ، اما زیاد نیستند. شاید آنها در صفحه دو رتبه بالایی داشته باشند ، بنابراین کمی قدرت بیشتر ممکن است مسیری طولانی را طی کند.

لینک داخلی به چندین دلیل در وردپرس بسیار مهم است.

پیوندهای داخلی به افزایش 40٪ ترافیک ارگانیک کمک می کند.

به غیر از این ، پیوند داخلی وردپرس کمک می کند:

کدام یک از صفحات شما تقریباً رتبه بالایی دارند؟

 ازامروز روی لینک های داخلی خود شروع به کار کنید.

اگر شما یکی از شرکتهای زیادی هستید که قدرت لینک داخلی را دست کم می گیرید ، امروز روز تغییر آن است.

آنها نه تنها تفاوت بزرگی در نتایج سئو شما ایجاد می کنند ، بلکه اجرای آنها نیز ساده تر نخواهد بود. از این گذشته ، اضافه کردن پیوندهای داخلی به محتوای شما به کسی وابسته نیست بلکه به خودتان و تیم شما بستگی دارد.

بنابراین ، اگر به دنبال راه هایی برای تقویت تلاش های SEO خود بوده اید ، می گویم پیوند داخلی مکان بسیار خوبی برای شروع است. موفق باشید

لینک سازی داخلی چگونه باید باشند؟

با استفاده از کلمه کلیدی هدف صفحه ای که در به آن لینک می دهید ، متن لنگر را در لینک ها توصیفی قرار دهید. وقتی متن پیوند شامل کلید واژه مورد نظر باشد ، به نشان دادن ارتباط صفحه با Google کمک می کند.

شاید برای یافتن راه هایی برای استفاده از عبارات طولانی تر به عنوان پیوند ، نیاز به خلاقیت داشته باشید.

اگر نمی توانید راه هایی برای استفاده از کلمات کلیدی در متن بدن پیدا کنید

همیشه می توانید آنها را به عنوان “لینک های مرتبط” در پایین صفحه یا پست اضافه کنید.

حتی اگر به سئو فکر می کنید ، با بازدید کنندگان و کلیک در ارتباط باشید.

توصیفی باشید: بازدیدکننده را از مزیت کلیک کردن اطلاع دهید
از کلمات اکشن قوی استفاده کنید: “بیشتر بخوانید” و “اینجا را کلیک کنید” خیلی قانع کننده نیستند
بهترین روش های نرخ کلیک را دنبال کنید: از صدای شخص اول ، تماس های مربوط به اقدام استفاده کنید.

لینک ها داخلی خود را کجا قرار دهید

در متن 

همه ما عادت داریم که پیوندها را در متن مشاهده کنیم و می دانیم که با کلیک روی آنها چه اتفاقی می افتد. در حالت ایده آل ، متنی که پیوند خود را در آن قرار می دهید باید مستقیماً با محتوای صفحه پیوند خورده مرتبط باشد. اگر صفحه ای غیر مرتبط باز شود ، می تواند بازدید کنندگان شما را بترساند.

در تصاویر 

اگرچه تصاویر از نظر بصری جذاب ترند اما استفاده از آنها به عنوان پیوند معایب خود را دارد. به عنوان مثال ، Google نمی تواند آنچه را که در تصویر نشان داده شده است ببیند و بنابراین نمی داند درباره پیوند شما چه فکری کند. حتی در رهنمودهای رسمی آنها آمده است که پیوندهای نوشتاری ارجح هستند. هر زمان که برای خوانندگان مفید باشد پیوندها را اضافه کنید. اگر صفحات دارای محتوای مرتبط نیستند ، پیوند نخورید!

پیوند بین صفحات و ارسال ها در بدنه مقاله.

زمینه هر لینک مهم است. بسیاری از SEO ها معتقدند که پیوندهای موجود در کپی بدن بیشتر از پیوندهای موجود در پیمایش وزن می شوند.

پیوند از جدید به قدیمی و از قدیمی به جدید. یک پست جدید دریافت کرده اید که مربوط به یک پست یا صفحه با ارزش بالاتر است؟ پیوند اضافه کنید. پست قدیمی تری دارید که هنوز از موتورهای جستجو یا اشتراکی اجتماعی ترافیک دریافت می کنید؟ پیوند اضافه کنید. تا سئو بهتر شود

اگر می‌خواهید سئو را به صورت رایگان بیاموزید از منابع موجود در صفحه زیر که مربوط به  آکادمی سپید است  استفاده کنید.

استراتژی های لینک داخلی

هدف از استراتژی های پیوند داخلی ، بهبود نمودار پیوند یک سایت با توجه به نوع سایت است.

در بهترین ساختار پیوند داخلی به مدل کسب و کار شما بستگی دارد ، ساختارهای سایت می توانند از یک مدل متمرکز یا غیرمتمرکز پیروی کنند که آیا بازدیدکنندگان می توانند در هر یا چند صفحه تبدیل کنند. سایت های متمرکز معمولاً دارای محتوای بسیار سنگینی هستند .

پیوندهای Nofollow

شما همچنین احتمالاً در وب سایت خود پیوندهایی دارید که برای SEO مهم نیست. برای مثال اگر در صفحه اصلی برای مشتری خود پیوند ورود دارید ، نمی خواهید ارزش پیوند را به صفحه ورود خود نشت دهید – آن صفحه نیازی به رتبه بالایی در نتایج جستجو ندارد.

بهترین لینک ها – و طبیعی ترین پیوندها در یک استراتژی بازاریابی محتوا – در ساختار یک سایت عمیق هستند.

پیوند داخلی را در سایت توزیع کنید

پیوندهای داخلی یک سایت قدرتی را در خود حمل می کند که با تقسیم خود به سایر صفحات پیوند یافته سایت منتقل می شود. با پیوند دادن مهمترین صفحات ، می توانید قدرت اعلان صفحات داخلی سایت را بر مهمترین مطالب متمرکز کنید و بنابراین به Google علامت دهید که بالقوه آنها باید رتبه بالاتری داشته باشند.

آره! پیوندهای داخلی شکسته همیشه به SEO آسیب می رساند و منجر به افتادن صفحه شما از بالا به پایین در جستجوی گوگل می شود. همیشه توصیه می شود پیوندهای داخلی خراب را بررسی کنید .همچنین را می توانید بخوانید

چند نکته نهایی برای تلاش های لینک داخلی شما

در اینجا چند عنصر دیگر وجود دارد که باید هنگام استفاده از استراتژی پیوند داخلی از آنها آگاه باشید:

محتوای جدید

هنگام انتشار یک صفحه یا ارسال جدید ، یک لیست پیوند داخلی را تهیه کنید تا از بین برود. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. دسته بندی مطلب و لینک دهی به آن از صفحه توپی مناسب یا سیلو
  2. ایجاد پیوندهایی در محتوای جدید حداقل به دو صفحه داخلی مرتبط دیگر
  3. یافتن حداقل دو صفحه محتوای موجود مرتبط و افزودن پیوندها از آنها به صفحه جدید
  4. اطمینان از اینکه متن لنگر تکراری نیست و از نظر کلمات کلیدی غنی است

لینک سازی در پایین مقاله ها

مقالات مرتبط : پیوند دادن به مقاله های مرتبط در پایین صفحه به صورت فهرست است و باید بخشی از هر سایتی باشد. با این حال ، برخی هنوز آن را فراموش می کنند. اشتباه نکنید به سایتهای مرتبط پیوند دهید و اطمینان حاصل کنید که میزان حساسیت روی زیاد باشد (در پلاگینهای دارای آن گزینه) بنابراین فقط به مقالات واقعاً مرتبط پیوند می دهید.

پیوندهای خود را در یک پنجره جدید باز کنید

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که در سایتی مرور کنید ، روی پیوندی کلیک کنید و متوجه شوید که با مرور ، صفحه مورد علاقه خود را از دست داده اید؟
این شما را مجبور می کند تا وقتی صفحه را پیدا کردید برگردید …

کاملاً ممکن است CMS خود را طوری تنظیم کنید که پیوندی در برگه مرورگر جدید باز شود. این صفحه اصلی را حفظ می کند.

افزودن پیوند به پست های محبوب یا اخیر را در نظر بگیرید

آخرین گزینه ای که باید ذکر شود ایجاد پیوندهای داخلی به محبوب ترین یا جدیدترین پست ها در وب سایت شما است. ترجیحاً این بخشها را در نوار کناری یا پاورقی وب سایت خود ایجاد کنید تا در همه صفحات و پست ها نمایش داده شود.


مقدار معقولی از پیوندهای داخلی را در هر صفحه قرار (درج) دهید

تعداد کل پیوندها در هر صفحه ، از جمله ناوبری ، هرگز نباید بیش از 75-100 باشد. هر چیزی فراتر از این فقط بیش از حد است.پیوندهای کمتر به این معنی است که امتیاز بیشتری از طریق هر یک از پیوندها منتقل می شود.

افکار نهایی

لینک های داخلی هسته اصلی یک وب سایت خوب و یک استراتژی موثر سئو هستند.

اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند، ارزشی برای وب سایت، کاربران و موتورهای جستجو به ارمغان می آورند. علاوه بر این، آنها می توانند به بهبود رتبه و اعتبار محتوای جدید و قدیمی شما کمک کنند.

مهمتر از همه، شما باید یک ساختار سایت منطقی ایجاد کنید و از لینک های داخلی برای پشتیبانی از این ساختار استفاده کنید. مطمئن شوید که بهترین روش‌های پیوند داخلی ذکر شده در این پست را به کار می‌گیرید و در نظرات به ما اطلاع دهید که آیا برای شما مفید بوده است.

منبع :source

مطالب مرتبط در این مقاله شما به درک کاملی از لینک‌سازی داخلی، استراتژی صحیح در کاربرد و تاثیر آن در بهبود سئو و رتبه‌بندی سایت خواهید رسید. همچنین رایج‌ترین مشکلاتی که در برخورد با استراتژی لینک‌سازی، لینک‌های شکسته (broken link) و لینک‌های کم ارزش وجود دارد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

پیش از شروع اجازه دهید با یک مثال اهمیت لینک‌سازی داخلی را بهتر درک کنیم:

وقتی برای اولین بار وارد به یک برج 100 طبقه می‌شوید ابزار شما برای رسیدن به طبقه 51 و رفتن به اتاق 512، استفاده از آسانسور، راه پله و راهروها است. مسلما برای رسیدن به طبقه و اتاقی خاص به جستجو در تک تک طبقات نمی‌پردازید.

لینک‌سازی داخلی در هر وبسایت همان آسانسوری است که شما را به دیگر مقالات و صفحات هدایت می‌کند. استفاده از لینک‌های داخلی علاوه بر این‌که حرکت کاربران در سایت را هدفمند و بهینه می‌کند، در درک ارتباط محتوا و صفحات نیز توسط ربات‌های گوگل نقش به سزایی دارد.

سایت بدون استراتژی دقیق برای لینک‌سازی داخلی، مشابه با یک هزار توی گمراه کننده است که نه برای گوگل و نه برای افراد کارایی لازم را ندارد.

به شما اطمینان می‌دهیم که پس از مطالعه این مقاله دیدگاه شما نسبت به لینک‌سازی داخلی تغییر کرده و زمان مناسبی را برای اصلاح آن در نظر خواهید گرفت. با اصلاح لینک‌های داخلی می‌توان در کمتر از 1 ماه آمار بازدید سایت را تا 2 برابر افزایش داد.

بعد از خواندن این مقاله ممکن است سوال بعدی که به ذهنتان می‌رسد در مورد تعداد لینک‌سازی‌های داخلی برای یک مقاله باشد. در مقاله ، مفصل در مورد این موضوع صحبت کردیم. با خواندن این مقاله و مقاله‌ای که به شما لینک دادیم، می‌توانید استراتژی لینک‌سازی خود را همین حالا بچینید.

لینک‌سازی داخلی یعنی؛ صفحه‌ای از یک سایت را به صفحه دیگری از همان سایت متصل کنیم. کاربران با کلیک بر روی این لینک‌ها به سایر صفحات و بخش‌های مرتبط در سایت شما منتقل می‌شوند و ربات‌های گوگل می‌توانند صفحات جدید و مرتبط را به راحتی پیدا کنند.

تمام لینک‌هایی که در منوی اصلی سایت، سایدبار، محتوای صفحه، بنرهای گرافیکی، فوتر و سایر بخش‌های صفحه قرار می‌گیرند بر درک ارتباط صفحات و تعیین مسیر حرکت کاربر تاثیر گذار بوده و از انواع لینک‌سازی داخلی محسوب می‌شوند.

چرا لینک‌های داخلی از اهمیت بالایی برخوردار هستند؟

هدف گوگل در استفاده از لینک‌های داخلی دسترسی به محتوای جدید و درک ارزشمندی یک صفحه در سایت است.

اگر به مثال برج 100 طبقه برگردیم، می‌توان گفت شما یک اتاق جدید ساخته‌اید که هیچ مسیر دسترسی از آسانسور، راهروها و راه پله برای آن وجود ندارد و عملا کسی از وجود این اتاق اطلاع نخواهد داشت.

دیدگاه گوگل در مورد اهمیت و کارایی لینک‌های داخلی جالب است:

گوگل همواره در جستجوی صفحات جدید است و تمام صفحاتی که توسط ربات‌های گوگل بررسی می‌شوند ایندکس خواهند شد. صفحات جدید زمانی توسط ربات‌های گوگل دیده می‌شوند که از صفحه‌ای ایندکس شده، لینکی به آن‌ها وجود داشته باشد.

تعداد لینک‌های داخلی به صفحه‌ای خاص در یک وبسایت، نوعی سیگنال به موتورهای جستجوست. بدین معنا که این صفحه اهمیت بالایی دارد.

وجود لینک‌های داخلی زیاد برای یک صفحه از سایت لزوما به معنی کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجو نیست! در این فرآیند باید به ارتباط موضوعی صفحات و عبارات استفاده شده برای لینک‌سازی نیز توجه ویژه داشته باشیم. در ادامه مهم‌ترین نکاتی که برای لینک‌سازی داخلی باید به آن‌ها توجه کنیم را به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونه یک استراتژی صحیح برای لینک‌سازی داخلی تعیین کنیم؟

مهم‌ترین صفحات و بهترین محتوای شما باید در دسترس مستقیم کاربران بوده و بیش‌ترین لینک‌های داخلی را دریافت کنند. یکی از مهم‌ترین فضاها برای ایجاد دسترسی به این صفحات منوی اصلی سایت است ولی با قرار گرفتن تعداد زیادی لینک در این بخش عملا تفکیک موضوعی و اهمیت آن‌ها نسبت به یکدیگر قابل درک نخواهد بود. برای لینک‌سازی داخلی دو تکنیک مهم را باید در نظر داشته باشیم:

1- تکنیک مرزبندی در محتوا

تصور کنید که سایت شما 5 دسته‌بندی اصلی دارد که هرکدام از آن‌ها 5 زیردسته مهم نیز دارند. قرار گرفتن همه این صفحات در منوی اصلی سایت عملا موجب می‌شود که همه آن‌ها ارزش و اعتبار یکسانی نزد گوگل داشته باشند. در حالی‌که دسته‌بندی‌های اصلی و برخی از زیردسته‌های شما اولویت و اهمیت بالاتری دارند.

تکنیک مرزبندی به ما کمک می‌کند تا لینک‌سازی داخلی تنها میان صفحاتی که از نظر موضوعی با هم ارتباط دارند انجام شود. در این روش در منوی اصلی سایت تنها به دسته‌بندی‌های اصلی لینک داده و از صفحه هر دسته‌بندی لینک‌سازی داخلی به صفحات زیر دسته و محصولات و مقالات مرتبط با آن انجام می‌شود. زمانی‌که کاربر به یکی از این زیردسته‌ها وارد می‌شود در سایدبار یا محتوای صفحه به دسته مادر و دسته‌بندی‌های مرتبط با آن دسترسی خواهد داشت.

در صفحه مقالات یا محصولات تنها به دسته‌بندی‌ها و برچسب‌هایی که با موضوع آن مرتبط هستند لینک‌سازی انجام می‌شود و مقالات مرتبط همه‌گی مطالبی هستند که در همان موضوع منتشر شده‌اند.

این مرزبندی‌ها می‌توانند در بخش‌هایی به یکدیگر مرتبط شده و لینک‌سازی داخلی میان آن‌ها انجام شود. تصویر برج زیر را مشاهده کنید، در این‌جا آسانسور نقش اصلی برای رسیدن به هر بخش یا دسته‌بندی را بازی می‌کند و راهروها مسیر دسترسی به هر صفحه در دسته‌بندی‌های شما هستند. با استفاده از لینک‌سازی‌های داخلی هدفمند طبقات مختلف به صورت مستقیم به یکدیگر مرتبط و متصل شده‌اند.

لینک‌سازی داخلی با استفاده از این تکنیک را می‌توانیم به خوشه بندی موضوعی هم تعبیر کنیم. یعنی گروهی از صفحات با لینک‌سازی داخلی که همه دارای ارتباط موضوعی هستند. استفاده از تکنیک مرزبندی محتوا سه مزیت عمده دارد:

  1. دسترسی راحت و جستجوی ساده برای کاربران سایت.
  2. ربات‌های خزنده گوگل درک بهتری از ارتباط موضوعی صفحات سایت خواهند داشت.
  3. اعتبار بیشتری به صفحات مهم سایت منتقل می‌شود.

2- استفاده از انکر تکست مناسب

انکرتکست استفاده شده در فرایند لینک‌سازی داخلی نقش مهمی در درک گوگل از محتوای صفحه دارد. در تدوین استراتژی صحیح لینک‌سازی داخلی باید به آن توجه کنیم. اگر آشنایی کافی با مفهوم انکرتسکت و کاربرد آن ندارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله را مطالعه کنید و به مثال زیر توجه کنید:

هر اتاق با کارایی و هدف مشخصی ساخته می‌شود و تابلوی راهنمایی که در راهرو وصل می‌شود کارایی آن را نشان می‌دهد. تابلوی راهنما برای رسیدن به دیگر اتاق‌ها در یک طبقه خاص، همان انکرتکستی است که در مقالات خود به کار می‌برید. به عنوان مثال اگر در تابلوی اتاق نوشته شده باشد “اتاق 512” هیچ اطلاعاتی به مراجعه کننده نخواهد داد ولی اگر همین تابلو با عبارت “دفتر مدیریت” جایگزین شود تصمیم گیری برای ورود و کاربرد اتاق را برای افراد راحت می‌کند.

با استفاده از انکرتکست‌های متنوع و همسو با کسب و کار خود، می‌توانیم به درک گوگل و کاربران از هدف خود کمک شایانی کنیم، این کار باعث رشد قابل توجهی در سئو سایت می‌شود.

5 مورد از رایج‌ترین مشکلات لینک‌سازی داخلی

مواردی که برای تدوین استراتژی لینک‌سازی داخلی ذکر شد موجب می‌شود تا ارتباط صفحات به شکل درستی در دسترس کاربران و گوگل قرار داشته باشد. به مرور زمان و با زیاد شدن تعداد صفحات سایت یا حذف برخی از آن‌ها ممکن است این استراتژی دچار اشکال شود. یکی از مهم‌ترین وظایف ما شناسایی این مشکلات احتمالی و رفع آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن است. در این بخش 5 مورد از رایج‌ترین مشکلاتی که در لینک‌سازی داخلی وجود دارد بررسی می‌شوند:

گاهی پیش می‌آید که آسانسورها در بعضی طبقات توقف نمی‌کنند، در طبقه‌ای پایین‌تر، یا بالاتر می‌ایستند. یا در یک طبقه از ساختمانی بزرگ اتاق‌هایی وجود دارد که وقتی دربشان را باز کنیم با فضایی خالی یا حتی یک انباری متروکه مواجه می‌شویم.

لینک شکسته، آسانسور معیوب وبسایت شماست. لینکی که با کلیک برروی آن به صفحه‌ای بدون محتوا وارد می‌شوید. اگر در سایت شما لینک شکسته داخلی وجود داشته باشد و کاربر روی آن کلیک کند، صفحه‌ای با خطای 404 مشاهده خواهد کرد.

اما لینک‌های شکسته چگونه به وجود می‌آیند؟

دو دلیل عمده باعث ایجاد لینک شکسته داخلی می‌شود:

  1. آدرس قبلی صفحه را ویرایش کرده‌ایم و زمانی‌که کاربربه آن صفحه وارد می‌شود، محتوایی برای نمایش وجود ندارد.
  2. صفحه‌ای را از سایت حذف می‌کنیم اما جایگزینی برای آن در نظر نمی‌گیریم. مجددا کاربر با کلیک برروی لینک با صفحه 404 مواجه می‌شود.

برای رفع مشکل لینک‌های شکسته دو راه وجود دارد:

برای درک بهتر مفهوم لینک شکسته و مشکلات ناشی از آن پیشنهاد می‌کنیم به مقاله مراجعه کنید.

2- لینک داخلی به صفحه ریدایرکت شده

در مثال برج 100 طبقه، اگر واحد حراست برج در طبقات 60 تا 70 باشد و بعدا به طبقات 40 تا 50 منتقل شود، احتمالا شماره اتاق 612 از بخش حراست نیز به 412 تغییر می‌کند. در نتیجه بهتر است تابلوی راهنمایی که در ورودی ساختمان نصب شده نیز تغییر کرده و شماره اتاق مرتبط را به مراجعه کنند اعلام کند در غیر این‌صورت افراد باید ابتدا به اتاق قدیمی رفته و تازه آن‌جا متوجه انتقال شوند.

زمانی‌که صفحه ای را با 301 ریدایرکت می‌کنیم، باید لینک‌هایی که از صفحات دیگر به این صفحه لینک شده‌اند را اصلاح کنیم تا ربات های گوگل را در مسیرهای طولانی سرگردان نکنیم. برای رفع چنین مشکلی یک راه وجود دارد؛ لینک های موجود از صفحات دیگر را بروزرسانی کرده و مستقیما به آدرس جدید صفحه ریدایرکت شده لینک کنید.

برای آشنایی بهتر با مفهوم ریدایرکت 301 و روش‌های استفاده از آن می‌توانید به مقاله مراجعه کنید.

3- لینک‌سازی زیاد به صفحات کم اهمیت

برای ورود به ساختمان‌های بزرگ چندین درب ورود و خروج در نظر گرفته می‌شود، طبقات مهم‌تر نیز تعداد راه‌های ورود و خروج متفاوتی دارند. اما هیچوقت برای بخش انبار و یا تاسیسات 10 راه رفت و آمد در نظر نمی‌گیریم.

صفحات کم اهمیت بخش انبار و تاسیسات سایت شماست. بجای صرف زمان و هزینه برای لینک‌سازی داخلی به صفحات کم اهمیت می‌توانیم ارزش و هزینه لازم را بین صفحات مهم‌تر استفاده کنیم.

در نتیجه به جای آن‌که در صفحات خود به بخش‌هایی که اهمیت و ارزش پایینی دارند لینک‌سازی کنیم تنها به صفحاتی که کاملا مرتبط با موضوع این صفحه و اولویت اصلی ما برای کسب جایگاه در نتایج جستجو هستند لینک می‌دهیم.

اگر صفحه‌ای از سایت شما با استفاده از تگ noindex و یا از دسترس گوگل خارج شده است، تعداد لینک‌های داخلی آن را کاهش داده و حتما از ویژگی nofollow برای آن‌ها استفاده کنید. در این شرایط ربات‌های گوگل برای مراجعه به آن صفحه و بررسی محتوای آن اقدام نمی‌کنند.

4- صفحات مهم با لینک‌های داخلی زیاد

هر چقدر تعداد لینک‌های قرار گرفته در یک صفحه بیشتر باشد ارزش و اعتباری که به هرکدام می‌رسد کاهش خواهد یافت. در بسیاری موارد مشاهده می‌شود که پس از کسب اعتبار و جایگاه در یک صفحه از سایت، از آن به‌عنوان مرجعی برای تقویت تعداد زیادی از صفحات دیگر استفاده می‌شود. اگر تعداد این لینک‌ها زیاد باشد عملا هرکدام ارزش کمی دریافت می‌کنند و اگر از نظر موضوعی با این صفحه در ارتباط نباشند ممکن است بر درک گوگل از مفهوم آن و جایگاهی که کسب کرده است تاثیر منفی داشته باشند.

رادزاد وبسایت انجام خدمات سئو سایت، بهینه سازی آن و طراحی سایت می باشد که در سال 1390 تاسیس شده است. هدف مجموعه رادزاد کمک به افزایش اطلاعات کاربران نسبت به موضوع سئو، باخبرکردن آنها از آخرین الگوریتم های گوگل در رنکینگ خود و انجام پروژه های سئو با مناسب ترین تعرفه می باشد.

برای رفع این مشکل هنگام تولید یک صفحه جدید دو نکته را در نظر داشته باشید:

وقتی محتوای با ارزشی تولید کنید اما هیچ لینک داخلی برای دسترسی و هدایت به این صفحه قرار ندهید، هیچ ارزشی به سایت شما اضافه نمی‌شود و شاید هیچ‌وقت توسط گوگل ایندکس نشود.

بهترین بک‌لینک را از سایت خودتان بگیرید، فوت کوزه گری در لینک‌سازی

لینک‌سازی خارجی می‌تواند به افزایش اعتبار و بهبود جایگاه شما کمک کند ولی در نظر داشته باشید که ورود به آن ممکن است موجب جریمه سایت شما و خروج از نتایج جستجو شود. در واقع لینک‌سازی خارجی زمانی کاربرد دارد که در یک رقابت دشوار و در صفحه اول گوگل باشیم. تا زمانی‌که جایگاه خود را در صفحه اول نتایج جستجو تثبیت نکرده‌ایم بهترین راه برای تقویت صفحه استفاده از لینک‌سازی داخلی است.

معمولا زمانی‌که یک صفحه جدید در سایت ایجاد می‌کنیم فرآیند لینک‌سازی داخلی برای صفحات قدیمی‌تر را نیز در آن انجام می‌دهیم ولی این صفحه جدید نیز نیاز به تقویت و لینک‌سازی دارد. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از دستور Site: و جستجوی عبارت کلیدی صفحه جدید در گوگل صفحات قدیمی و مهم سایت که توسط گوگل ایندکس شده و مرتبط با این موضوع هستند را پیدا کنیم. سپس از این صفحات جهت استفاده می‌کنیم.

با استفاده از این روش علاوه بر این‌که می‌توانیم صفحات ارزشمند سایت را به روزرسانی و تقویت کنیم، بخشی از اعتبار صفحه را با استفاده از لینک‌سازی داخلی به صفحات جدید منتقل کرده‌ایم.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای آموزش‌های بیشتر در زمینه لینک‌سازی داخلی و خارجی سایت به صفحه مراجعه کنید و اگر هنوز در ابتدای مسیر یادگیری سئو هستید با مطالعه صفحه کار خود را آغاز کنید.

 

 

خروج از نسخه موبایل