در حالی که اپل هنوز هیچ اشاره ای به خودروی خود موسوم به «اپل کار» (Apple Car) نکرده است و تاکنون تنها شایعات و گزارش های مختلفی در مورد آن منتشر شده است، طبق یک نظرسنجی جدید، یک چهارم خریداران خودروهای جدید، Apple Car آن را یک آپشن جدید می دانند و تحت تاثیر کیفیت آن هستند.
شرکت مشاور Strategic Vision در گزارش جدید خود توضیح می دهد که نزدیک به سه دهه است که نظرسنجی را در بین مالکان خودروهای جدید انجام داده و از آنها پرسیده است که چه خودروهایی را برای خرید در نظر گرفته اند و کیفیت آن خودرو را چگونه ارزیابی می کنند. هر نظرسنجی شامل بیش از 45 خودرو است و برای سال 2022، خودروی اپل به این لیست اضافه شده است.
برتری و محبوبیت اپلیکیشن نسبت به رقبای آن است
با توجه به توضیحات رئیس این شرکت و همانطور که در نمودار زیر (از بلومبرگ) مشاهده می کنید، اپل در این نظرسنجی سومین برند برتر اعلام شد و 26 درصد از مشتریان اعلام کردند که به فکر خرید خودرویی با برند اپل هستند. در آینده. همچنین در این جدول اپل پس از تویوتا (38 درصد) و هوندا (32 درصد) قرار گرفته است و همچنان شاهد محبوبیت فورد (21 درصد) و تسلا (20 درصد) هستیم.
الکساندر ادواردز، مدیرعامل چشم انداز استراتژیک بیشتر توضیح می دهد. “قدرت کاربرد به این مورد ختم نمی شود.” چیزی که دیگران باید نگران آن باشند این است که اپل بیش از هر شرکت خودروسازی دیگری طرفداران بیشتری جذب می کند، یعنی دو برابر برندهای قدرتمندی مانند هوندا، تویوتا و تسلا. به عنوان مثال، بیش از 50 درصد از دارندگان تسلا قطعا در آینده به خرید خودروی اپل فکر خواهند کرد.
همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، 24 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به سوالی درباره کیفیت برند، بالاترین گزینه ممکن (من آن را دوست دارم) را علامت زده اند که به این معنی است که اپل تفاوت زیادی با رقبای خود دارد. این نرخ برای تسلا، تویوتا و هوندا به ترتیب 11، 15 و 13 درصد بوده است.
با این حال هنوز زمان زیادی تا عرضه خودروی اپل به بازار باقی مانده است. طبق شایعات، این خودرو از سال 2014 یعنی قبل از عرضه اولین نسخه اپل واچ در دست ساخت است، اما اکنون انتظار می رود هر زمانی پس از سال 2024 عرضه شود.
5858: