اقتصادی

مالیات واحدهای تولیدی کاهش یافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای با کاهش 5 درصدی معافیت واحدهای تولیدی موافقت کردند و بر این اساس مالیات واحدهای تولیدی از 25 درصد به 20 درصد کاهش یافت.

به گزارش اینترنشنال نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) بندهای درآمدی بندهای «الف»، «ف» و «س» تبصره 6 را به شرح زیر تصویب کردند.

س- در صورت اثبات تخلف وکیل، سازمان امور مالیاتی علاوه بر پیگیری موضوع در مراجع قضایی، تا پنج برابر اختلاف مکشوفه به مجازات مالیاتی محکوم خواهد شد.

و- در راستای سیاست های حمایت از تولید، نرخ مالیات موضوع ماده (105) قانون مالیات های مستقیم اشخاص حقوقی دارای مجوز فعالیت وزارتخانه های ذیربط در فعالیت های تولیدی در سال 1400 به میزان پنج واحد درصد کاهش می یابد. این بخشش علاوه بر سایر معافیت ها، بخشودگی ها و مشوق های قانونی افراد مذکور می باشد.

الف- در تبصره ماده (100) قانون مالیاتهای مستقیم برای اجرای سال 1400 عبارت «ده برابر» به عبارت «سی بار» اصلاح می شود.

بر اساس تبصره ماده 100 سازمان امور مالیاتی کشور می تواند برخی از مشاغل یا گروه هایی از آنها را که فروش سالانه کالا و خدمات آنها حداکثر ده برابر معافیت موضوع ماده (84) این قانون باشد را از انجام امور منع کند. برخی از وظایف از جمله نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون را معاف و اظهارنامه مالیاتی ارائه و مالیات مودیان مذکور را به صورت مقطوع تعیین و وصول می کند. در مواردی که مودی کمتر از یک سال مالی شاغل بوده باشد، مالیات متعلق به نسبت مدت اشتغال محاسبه و وصول خواهد شد، مفاد این تبصره مانع از رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی ارائه شده در موعد مقرر نخواهد بود.

انتهای پیام: