مدل کابینت آشپزخانه کوچک پنجره‌ دار

مدل کابینت آشپزخانه کوچک خود را باید براساس نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید. نصب کابینت‌های رنگ روشن با توجه به تابش نور طبیعی از پنجره آشپزخانه باعث دلبازی محیط می‌شوند. نصب کابینت نیمکت‌دار در زیر پنجره آشپزخانه نیز علاوه‌بر استفاده از فضای اضافی باعث جلوه‌ بخشیدن به فضای کوچک آشپزخانه شما می‌شود. درادامه این مطلب با مدل‌ها و نحوه چیدمان کابینت‌های آشپزخانه کوچکی که پنجره دارند، آشنا می‌شوید. همراه ما باشید تا ایده‌های نوین را در آشپزخانه خود اجرا کنید.

آشپزخانه | کابینت

مدل‌ها و چیدمان کابینت آشپزخانه کوچک پنجره دار باید چگونه باشد؟

انتخاب مدل مناسب کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک پنجره‌دار، به عوامل مختلفی مانند سبک دکوراسیون، ابعاد و شکل آشپزخانه، محل قرارگیری پنجره و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. در اینجا به چند مدل مناسب اشاره می‌کنیم:

1.    مدل کابینت مدرن، بزرگ نمایی آشپزخانه کوچک پنجره دار

آشپزخانه‌های کوچک با پنجره، فضایی ایده‌آل برای استفاده از کابینت‌های مدرن هستند. برخورد نور طبیعی از پنجره آشپزخانه به خطوط صاف و طراحی‌های ساده کابینت‌های مدرن، به بزرگ‌تر نشان دادن فضا و ایجاد حس دلبازی در آشپزخانه شما کمک می‌کنند.

2.    کابینت هایگلاس، درخشش در آشپزخانه

انواع کابینت‌ آشپزخانه هایگلاس، سطوحی براق و درخشان دارند. نصب این کابینت‌ها در آشپزخانه‌های کوچک پنجره دار و انعکاس نور طبیعی پنجره روی کابینت هایگلاس، باعث وسعت بخشیدن به آشپزخانه شما می‌شود.

3.    کابینت آشپزخانه با رنگ‌های روشن، وسعت دادن به فضا

رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم، شیری و یا آبی، نور را به خوبی منعکس می‌کنند و به روشن‌تر شدن فضای آشپزخانه شما کمک می‌کنند. این امر به خصوص در آشپزخانه‌هایی که پنجره‌های کوچکی دارند، می‌تواند مفید باشد.

4.    کابینت‌های L شکل، استفاده بهینه از فضای کنج آشپزخانه

این مدل چیدمان کابینت برای آشپزخانه‌هایی که یک گوشه آن‌ها پنجره دارد، ایده‌آل است. با این چیدمان، می‌توانید حداکثر استفاده را از فضای گوشه ببرید و فضایی برای قرارگیری سینک، اجاق گاز یا یخچال داشته باشید.

5.    نصب سینک کابینت در زیر پنجره، کارایی بیشتر

قرار دادن کابینت دارای سینک در زیر پنجره در آشپزخانه کوچک، راهی عالی برای استفاده بهینه از فضا و ایجاد فضایی کاربردی و زیبا است. با این کار، می‌توانید از فضای عمودی به طور کامل استفاده کنید و از نور طبیعی پنجره برای روشن‌تر شدن فضای آشپزخانه بهره ببرید. قراردادن سینک ظرفشویی در پایین پنجره آشپزخانه، فضایی جذاب را هنگام رسیدگی به امور آشپزخانه برای شما رقم می‌زند.

6.    نصب کابینت نیمکت‌دار زیر پنجره، شاه نشین آشپزخانه

نصب کابینت نیمکت دار در زیر پنجره آشپزخانه کوچک، راهی عالی برای استفاده بهینه از فضا، ایجاد فضایی برای نشستن و استراحت و همچنین افزودن زیبایی و جذابیت به دکوراسیون آشپزخانه شما است. با انتخاب مدل کابینت مناسب و چیدمان صحیح، می‌توانید از این فضا به بهترین نحو استفاده کنید و فضایی کاربردی و دلنشین در آشپزخانه خود ایجاد کنید.

7.    نصب کابینت قفسه باز، نظم دادن به آشپزخانه

نصب کابینت قفسه باز در میان کابینت‌های درب‌دار در کنار پنجره باعث زیباشدن آشپزخانه شما می‌شوند. از این قفسه‌ها می‌توانید برای قراردادن ظروف دکوری و یا وسایل اضافی آشپزخانه استفاده کنید. به این شکل آشپزخانه کوچک شما همیشه مرتب است.

8.    طراحی کابینت اپن جزیره در نزدیکی پنجره، یک تیر و چند نشان

قرار دادن اپن جزیره در نزدیکی و زیر پنجره آشپزخانه‌های کوچک، می‌تواند راهی خلاقانه و کاربردی برای استفاده بهینه از فضا در آشپزخانه باشد. با این کار می‌توانید فضای ذخیره‌سازی اضافی و همچنین مکانی برای غذا خوردن در زیر نور پنجره ایجاد کنید. می‌توانید از زیر کانتر برای نصب کابینت و قفسه برای ذخیره‌سازی ظروف، لوازم آشپزخانه و سایر وسایل استفاده کنید.

9.    کابینت‌های U شکل، نهایت استفاده از نور

در چیدمان U شکل، کابینت‌ها دورتادور آشپزخانه نصب می‌شوند و دیواری که پنجره دارد، در وسط و بین کابینت‌ها قرار می‌گیرد. این چیدمان، حداکثر استفاده را از فضای آشپزخانه، به خصوص گوشه‌ها، می‌برد و فضایی برای ذخیره‌سازی و کار ایجاد می‌کند. با قرار دادن کابینت‌ها در دو طرف پنجره، نور طبیعی به خوبی در فضای آشپزخانه پخش می‌شود.

10.کابینت‌های خطی

چیدمان کابینت‌ها به شکل خطی برای آشپزخانه‌هایی که پنجره در یک سمت آن قرار دارد، مناسب است. با این چیدمان، می‌توانید از فضای باقی‌مانده برای قرار دادن کابینت‌ها استفاده کنید. این چیدمان، از تمام طول یک دیوار برای نصب کابینت استفاده می‌کند و به این ترتیب، فضای ذخیره‌سازی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. کابینت‌های خطی، فضایی دلباز در آشپزخانه ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند که آشپزخانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد.

انتخاب مدل‌ کابینت برای آشپزخانه کوچک باید براساس متراژ آشپزخانه و نیاز خودتان باشد. قبل از خرید کابینت آشپزخانه‌تان نکاتی که در ادامه گفته می‌شود را از دست ندهید!

نکات مهم در انتخاب و چیدمان کابینت آشپزخانه کوچک پنجره دار

انتخاب و چیدمان کابینت در آشپزخانه‌ای که پنجره دارد، نیازمند توجه به نکات ظریفی است تا ضمن استفاده بهینه از فضا، زیبایی و کارایی آشپزخانه نیز حفظ شود. درادامه نکات طلایی این چیدمان را به شما می‌گوییم:

با در نظر گرفتن این نکات و ایده‌ها، می‌توانید کابینت‌ها را به شکلی زیبا و کاربردی در آشپزخانه پنجره‌دار خود چیدمان کنید و از این فضا به بهترین نحو استفاده کنید.

جمع‌بندی

اگر آشپزخانه شما کوچک است و یک پنجره کوچک دارد که باعث روشن شدن محیط می‌شود، خوب است که کابینت‌های هایگلاس براق را انتخاب کنید تا با انعکاس نور طبیعی آشپزخانه شما بزرگ دیده شود. حتی می‌توانید کابینت دارای سینک را زیر پنجره قراردهید تا علاوه‌بر استفاده از فضای اضافی آشپزخانه، از رسیدگی به امور آشپزی نیز لذت ببرید. چیدمان اصولی با درنظر گرفتن ابعاد پنجره در آشپزخانه کوچک باعث ایجاد فضایی جذاب و تماشایی می‌شود.

خروج از نسخه موبایل