مرز پاکستان به روی کامیون‌های ایرانی باز شد

پاکستان

با پیگیری های کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران، مشکل صدور روادید رانندگان ایرانی توسط پاکستان برطرف شد.

به گزارش اینترنشنال نیوز، اوایل خرداد ماه سال جاری انجمن حمل و نقل بین المللی سیستان و بلوچستان به کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران از توقف روند صدور روادید خبر داد و اتاق بازرگانی ایران پیگیری موضوع را آغاز کرد. .

سیدعلی حسینی، رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران – درباره جزئیات این موضوع به سایت اتاق ایران گفت: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع، پیگیری های لازم را انجام دادیم و با راهداری، وزارت امور خارجه و سایر مراجع ذی صلاح صحبت کردیم. البته موضوع را با رسانه ها هم در میان گذاشتیم که خوشبختانه فشار این طرف موثر بود و در پاسخی که سفارت پاکستان به ما داد، دیدیم طرف مقابل برای حل مشکل تلاش می کند.

او ادامه داد: در ادامه پیگیری‌ها، طرف پاکستانی دلیل توقف روند روادید را تمام شدن برچسبی اعلام کرد که باید روی ویزاها زده شود. باید توجه داشت که موضوع حمل و نقل در تمام بخش های اقتصادی کشور موثر است و توقف روند آن می تواند اثرات منفی بسیاری داشته باشد. در این راستا سعی کردیم با توجه به اهمیت موضوع از تمام ظرفیت ها برای از سرگیری روند روادید استفاده کنیم.

به گفته این فعال اقتصادی، ممنوعیت صدور روادید برای رانندگان ایرانی در حالی صورت گرفت که طبق گزارش های موجود، ایران به مدت شش ماه برای رانندگان پاکستانی روادید صادر می کرد و این روند همچنان ادامه دارد. بنابراین تعلیق روادید بر تراز تجاری کشور تأثیر منفی داشت و لازم بود هر چه سریعتر مشکل حل شود.

حسینی ادامه داد: سرانجام پس از حدود یک هفته پیگیری، سفارت پاکستان برای رفع مشکل و از سرگیری روند صدور روادید برای رانندگان ایرانی از 7 خرداد پاسخی برای ما ارسال کرد. البته در کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران به این پاسخ قانع نشدیم و به پیگیری موضوع ادامه دادیم تا اینکه در نهایت انجمن بین المللی حمل و نقل استان سیستان و بلوچستان در نامه ای به کمیسیون در تاریخ 10 خردادماه اعلام کرد. مشکل حل می شود و روند ویزا احیا می شود.

انتهای پیام: