بین المللکسب و کار جدید

مزایای کلاس ‌های خصوصی زبان چیست؟

یادگیری زبان انگلیسی از هر کاری مهم تر است؛ چراکه بدون آشنایی با این زبان نمی‌توان در جهان امروزه فعالیت‌های مفید و مؤثری انجام داد. درواقع در هر رشته یا در هر کاری، به یاد داشتن یک یا چند زبان حرف اول را می‌زند. به همین ترتیب افراد زیادی به دنبال کلاس‌های آموزشی هستند تا هرچه زودتر بتوانند به این زبان یا زبان‌های دیگری مسلط شوند. همچنین اغلب افراد جامعه درباره مزایای کلاس‌های خصوصی و گروهی اطلاعاتی ندارند. این موضوع سبب شده تا متقاضیان یادگیری زبان نتوانند یک کلاس مناسب و خوب، برای خود انتخاب کنند.

در ادامه این مقاله به این سؤال که مزایای کلاس‌ های خصوصی زبان چیست؟ پاسخ دادیم تا با ویژگی‌های کلاس‌های خصوصی آشنا شوید. امید است در نهایت بتوانید مناسب ترین کلاس را برای خود برگزینید.

کلاس زبان خصوصی بهتر است یا گروهی؟

قبل از پاسخ به این سؤال بهتر است به مقایسه کلاس زبان خصوصی و گروهی بپردازیم.

در ابتدا به این موضوع توجه کنید که در هر دوی این کلاس‌ها، تمام مهارت‌های زبان انگلیسی شما تقویت خواهد شد. همچنین کلاس‌های گروهی برای تقویت مهارت اسپیکینگ  (Speaking)بهتر هستند چرا که در این کلاس می‌توانید با افراد زیادی مکالمه کنید. البته برای تقویت مهارت گرامر یا دستور زبان بهتر است در کلاس‌های خصوصی ثبت نام کنید.

در تدریس خصوصی تمام تمرکز مدرس بر روی یادگیری یک نفر خواهد بود؛ بنابراین کیفیت آموزش بالاتر می‌رود. در چنین محیط‌هایی تمام وقت کلاس صرف یادگیری یک نفر خواهد شد و زمانی برای رفع اشکال و آموزش افراد دیگر تلف نمی‌شود. البته یادگیری در کلاس‌های گروهی، دلچسب تر و شیرین تر است. شما در کلاس‌های گروهی می‌توانید دوستان زیادی پیدا کنید و با آنها با زبان دیگری حرف بزنید.

در کلاس‌های خصوصی، شما زمان برگزاری کلاس خود را تعیین می‌کنید؛ اما در دوره‌های تدریس گروهی، برای تعیین زمان کلاس، حق انتخابی نخواهید داشت. همچنین با غیبت در یک جلسه خصوصی، مطلبی را از دست نمی‌دهید؛ اما در کلاس‌های گروهی هنگام غیبت شما همچنان تدریس صورت می‌گیرد. از آنجایی که در دوره‌های گروهی آموزش زبان، حداقل ۶ فرد دیگر وجود دارند؛ بنابراین نمی‌توان بر اساس شرایط زندگی هر فرد روند کلاس را پیش برد.

در مجموع هر دو نوع کلاس مزیت‌های خاص خود را دارند؛ اما برای یادگیری بهتر و باکیفیت تر، کلاس‌های زبان خصوصی پیشنهاد می‌شوند. فراموش نکنید که این کلاس‌ها برای تقویت مهارت گرامر و خواندن شما بهترین هستند.

مزایای کلاس ‌های خصوصی زبان چیست؟

به طور کلی کلاس‌های خصوصی زبان مزایای زیادی دارند و در اغلب موارد در امر آموزش مؤثرتر و مفیدتر عمل می‌کنند. شما در این کلاس‌ها تعیین می‌کنید که شرایط کلاس چگونه باشد و چه مهارت‌های تدریس شود. همچنین می‌توانید بر حسب سلیقه و تحقیقات خود، استادی را انتخاب کنید که با او راحت تر هستید. درواقع با شرکت در دوره‌های آموزش گروهی زبان، نمی‌توانید مدرس محبوب خود را برگزینید.

در ادامه فهرستی از مزایای کلاس‌های خصوصی زبان نوشته شده است تا در ادامه مقاله، نکات جامع و مفیدی درباره این موارد دریافت کنید.

  • متمرکز شدن توجه مدرس بر روی یادگیری شما
  • تعیین زمان کلاس و امکان لغو کردن جلسه آموزشی
  • انتخاب مدرس زبان بر حسب سلیقه و شرایط
  • داشتن اعتماد به نفس

متمرکز شدن توجه مدرس بر روی یادگیری شما

همانطور که پیش تر گفتیم در دورهای خصوصی آموزش زبان، تمام توجه مدرس بر روی یک نفر خواهد بود.

به این ترتیب کیفیت یادگیری بیشتر می‌شود. همچنین در این شرایط مدرس می‌تواند شیوه‌های تدریس خود را بر اساس توانمندی‌های یک نفر طراحی کند تا آموزش مؤثرتر شود.

در کلاس‌های خصوصی روی نقاط ضعف شما تمرکزی بیشتری گذاشته می‌شود و تمام اشکالات شما به بهترین شیوه ممکن رفع خواهد شد. مدرس با نقاط قوت شما نیز به خوبی آشنا می‌شود و برای بهتر کردن آنها نیز اقداماتی انجام می‌دهد.

تعیین زمان کلاس و امکان لغو کردن جلسه آموزشی

مدرسان خصوصی بر اساس زمانی که شما برای برگزاری کلاس انتخاب می‌کنید؛ به تدریس می‌پردازند. تعیین روز و ساعت برگزاری جلسات توسط دانش آموز، تنها در دوره‌های خصوصی امکان پذیر است. البته با توجه به شرایط شما مدرس می‌تواند پیشنهاد دهد که برگزاری چند جلسه در هفته مناسب خواهد بود. با اینحال ممکن است برخی از مدرسان حرفه‌ای با توجه ‌به متقاضیان زیادی که دارند؛ خودشان زمان کلاس را تعیین کنند.

افزون بر این موارد می‌توانید هر زمانی که شرایط برگزاری کلاس را نداشتید؛ کلاس آموزشی خود را لغو کنید. در کلاس‌های گروهی حتی اگر چندین جلسه نیز غیبت کنید؛ بازهم تمامی کلاس‌ها برگزار خواهند شد. درمجموع اگر فردی هستید که مشغله‌های زیاد و تایم محدودی دارد؛ کلاس‌های خصوصی برای شما بهترین گزینه خواهند بود.

انتخاب مدرس زبان بر حسب سلیقه و شرایط

در کلاس‌های گروهی، مؤسسه آموزشی بر حسب سلیقه خود مدرسی انتخاب می‌کند. به همین ترتیب اگر فردی استاد خود را دوست نداشته باشد یا از او راضی نباشد؛ نمی‌تواند معلم خود را عوض کند. اما در کلاس‌های خصوصی، مدرس بر اساس تحقیقات و علایق شخص زبان‌آموز تعیین می‌شود. همچنین زبان‌آموز هر زمانی که احساس کرد از مدرس خود راضی نیست؛ می‌تواند با شخص دیگری به یادگیری زبان بپردازد.

در مجموع یکی از دلایل افزایش یادگیری زبان در کلاس‌های خصوصی، انتخاب مدرس توسط شخص زبان‌آموز است. اگر می‌خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن، زبان یاد بگیرید از کلاس‌های خصوصی استفاده کنید.

داشتن اعتماد به نفس

بسیاری از افراد هنگام حضور در اجتماع و کلاس‌های حضوری، دچار اضطراب می‌شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند. به همین سبب کلاس‌های خصوصی زبان برای افراد خجالتی و درون‌گرا بهترین گزینه خواهند بود.

همچنین داشتن اعتماد به نفس هنگام یادگیری زبان حرف اول را می‌زند؛ بنابراین باید محیطی وجود داشته باید تا زبان‌آموز احساس راحتی و اعتماد به نفس کند. در کلاس‌های خصوصی تنها یک مدرس وجود دارد به همین سبب زبان‌آموزان احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌کنند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که کلاس‌های خصوصی همیشه مؤثرتر واقع می‌شوند؛ اما ممکن است کمی کسل کننده باشند. اگر فرد برون گرایی هستید از کلاس‌های گروهی زبان استفاده کنید تا کلاس‌های خصوصی برای شما کنسل کننده واقع نشوند.