مسئولیت تأمین و مدیریت سرویس مدارس به شهرداری محول شده است

سرویس مدارس

اینترنشنال نیوز/تهران فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: پایه و اساس تربیت نیروی انسانی با تخصص و مهارت کافی، در مجموعه آموزش و پرورش کشور رقم می‌خورد.

پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ری امروز (۳۰ مرداد ماه) به ریاست مهدی باب‌الحوائجی، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و همچنین رؤسای نواحی ۱ و ۲ آموزش پرورش ری و مسئولان اداره‌های بخش‌های تابعه، نمایندگان اولیا و مربیان، مسئولان دستگاه‌های عضو شورا و کارشناسان مربوط برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این نشست، گفت: اگر ما خواهان رشد و تعالی جامعه و افزایش سطح رفاه و آسایش ملت در تمام زمینه‌ها باشیم، باید به مقوله آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای کنیم. یکی از مهمترین نهادهای تصمیم‌گیری در هر شهرستان، شورای آموزش و پرورش است. اگر این شورا و کارکرد آن مورد توجه قرار نگیرد در کیفیت و اثرگذاری طرح‌ها و خروجی تصمیم‌گیری‌ها در مجموعه آموزش و پرورش مشکل خواهیم داشت.

باب‌الحوائجی ادامه داد: مهمترین کارکرد این شورا تصمیم‌سازی برای رشد و توسعه پایدار در حوزه تعلیم و تربیت است. تصمیم‌های امروز ما بر کیفیت زندگی حداقل ۱۰ سال آینده قشر آینده‌ساز جامعه دانش‌آموزی اثرگذار است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه شورای آموزش و پرورش و لزوم توجه مدیران عضو به برگزاری و مصوبات جلسات، بیان کرد: وقتی در قوانین و بخشنامه‌ها مشخص شده است که کدام‌یک از اداره‌ها به‌عنوان عضو شورای آموزش و پرورش هر شهرستان باید در جلسات حضور داشته باشند، وظیفه مدیران اداره‌ها، حضور منظم در جلسات و اجرای مصوبات شوراست.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ری با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر دستگاه‌های متولی نسبت به اجرای مصوبات و وظایف قانونی خود در راستای آماده‌سازی فضای درونی و بیرونی مدارس اقدام کنند که در این حوزه، نقش دستگاه‌هایی مانند شهرداری و دهیاری‌ها، مجموعه فراجا و پلیس راهور و سازمان نوسازی مدارس پررنگ‌تر از سایر اداره‌هاست.

وی ادامه داد: با توجه به تفاهم‌های انجام‌شده در سال جدید تحصیلی مسئولیت تأمین و مدیریت سرویس مدارس به شهرداری‌ها محول شده است. ضروری است جلسات هماهنگی با حضور نمایندگان شهرداری‌ها هرچه سریع‌تر برگزار شود تا با آغاز سال تحصیلی، مشکل خاصی در این حوزه که یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم خانواده دانش‌آموزان است، نداشته باشیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به برگزاری مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) اضافه کرد: با توجه به اینکه خیل عظیمی از زائران و دلدادگان حضرت سیدالشهدا (ع) در روز اربعین به قصد زیارت مضجع شریف حضرت عبدالعظیم (ع) در مسیرهای شش‌گانه منتهی به آستان مطهر تردد می‌کنند، ضروری است برای آماده‌سازی کامل مدارسی که در طول مسیر حرکت مردم قرار دارند، اقدامات لازم انجام شود تا زائران بتوانند از خدمات سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و محل مناسب برای استراحت موقت استفاده کنند. 

انتهای پیام