اقتصادی

مسکن آنلاین از حوصله جمع خارج شده است!

سفر رئیس جمهور به شهر جدید پردیس و تاکید وی بر تکمیل واحدهای مسکن آنلاین نشان می دهد که پروژه مسکن آنلاین پس از 14 سال تمام نشده است، این در حالی است که دولت در نظر دارد امسال پروژه جدیدی به نام نهضت ملی مسکن راه اندازی کند. تقریبا Accelerate از اواسط سال گذشته شروع شد.

به گزارش اینترنشنال نیوز، به دلایل مختلف که شاید مهمترین آن نبود اطلاعات دقیق باشد، تعداد واحدهای باقی مانده در پروژه مسکن آنلاین دو میلیون و 380 هزار نفر که برنامه ریزی آن از سال 1386 آغاز شد، مشخص نیست. شهریور 1400 رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی از وجود 200 هزار واحد مسکن آنلاین باقی مانده صحبت کرد. ضمناً 18 خرداد 1400 وزارت راه و شهرسازی: تعداد واحدهای مسکن آنلاین تحویل نشده: 110000. محمد اسلامی – وزیر سابق راه و شهرسازی نیز گفت: تنها ۲۰ هزار واحد مسکن آنلاین باقی مانده است.

تعداد دقیق واحدهای هدف نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد. برخی آن را 2 میلیون و 200 هزار و برخی دیگر 2 میلیون و 300 هزار واحد می نامند. این در حالی است که مرحوم ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل سابق و فقید بانک مسکن در پایان سال 1398 تعداد واحدهای مسکن آنلاین را بیش از 2 میلیون و 380 هزار واحد اعلام کرده بود.

برخی آمارها که در تیرماه 1400 منتشر شد، حاکی از آن بود که در مجموع 273 هزار واحد مسکن آنلاین به صورت اقساطی فروخته نشده و در واقع هنوز تکمیل نشده است. از این تعداد 32 هزار آنلاین روستایی، 240 هزار آنلاین شهری و 414 آنلاین در بافت فرسوده بوده است.

رئیس جمهور دیروز در: بازدید از شهر جدید پردیس: وی بر تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن آنلاین تاکید کرد. سید ابراهیم رییسی در این بازدید با ابراز نارضایتی از معطلی چند ساله تعدادی از متقاضیان در واحدهای مسکن آنلاین، نگرانی و گلایه آنها را قابل درک دانست و اظهار داشت: در حال حاضر در واحدهای مسکونی مسکن آنلاین از 100 هزار تومان استفاده شده است. یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی، پیگیری اجرای نهضت ملی مسکن، پیگیری جدی مشکلات کسانی است که علیرغم پرداخت هزینه های درخواستی، سال هاست که در انتظار دریافت واحدهای مسکونی خود هستند. تاخیر در گذشته تامین اعتبار و تکمیل واحدهای مسکونی مذکور.

رییسی ابراز امیدواری کرد با تلاش وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران پردیس، سایر دستگاه های ذیربط و همچنین همراهی و همدلی مردم و ساکنان منطقه، مشکلات محرومان این منطقه برطرف شود. حقوق آنها برای سالها حل می شود و نگرانی های آنها برطرف می شود.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این بازدید گزارشی از جانمایی و زمین های الحاقی نهضت ملی مسکن و همچنین مشکلات تکمیل واحدهای مسکن آنلاین و برنامه ریزی های انجام شده برای آماده سازی زیربنا و روبنایی ارائه کرد. شبکه های منطقه پردیس

اما موضوع تکمیل واحدهای مسکن آنلاین باقی مانده در شرایطی به معضلی تبدیل شده است که اکثر ساکنان این واحدها از کمبود خدمات رفاهی و زیرساخت های شهری رنج می برند. این در حالی است که در پایان سال 1395 هزینه پروژه مسکن آنلاین 100 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود. با توجه به تورم شدید اقتصاد ایران که از ماه های پایانی سال 1396 آغاز شد، هزینه های زیرساخت های مسکن آنلاین سر به فلک کشیده و همین موضوع دست دولت ها را برای ارائه خدمات گسترده رفاهی، درمانی، ورزشی و آموزشی به مسکن آنلاین بسته است. سایت های.

دولت همچنان با طرح فرسایش مسکن آنلاین دست و پنجه نرم می کند و قول داده است تا چهار سال آینده چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرحی برای رونق تولید و عرضه مسکن بسازد. به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی، این پروژه به مرحله اجرای حدود 860 هزار واحد رسیده است و با توجه به اینکه این پروژه از امتیاز قوانین بالادستی برخوردار است، باید امیدوار بود که مسکن آنلاین که فاقد آن است. این ویژگی، آسیب نخواهد دید.

انتهای پیام: