مقایسه دو خودرو اتوماتیک پرطرفدار پژو در بازار ایران

پژو 207 اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک در بازار ایران بسیار پرطرفدار هستند و در این سال ها توانسته اند آمار فروش بالایی را برای خودروهای ایرانی به ثبت برسانند. در همین راستا قصد داریم با بررسی جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح ایمنی و امکانات رفاهی این دو خودرو به این سوال پاسخ دهیم.

PХО 207 AUTOMATIC را با ПХО Парс AUTOMATIC مقایسه کنید

طراحی قطعه:

پژو 207 (هاچ بک) در مقایسه با پژو پارس (سدان) استایل زیباتر، مدرن و جذاب تری دارد و به همین دلیل از نظر طراحی بیرونی برتری دارد. البته با وجود قدیمی بودن طراحی بدنه پژو پارس، همچنان بسیاری از مشتریان ایرانی استایل این خودرو را معتبرتر می دانند و آن را از نظر طراحی انتخاب بهتری می دانند.

طراحی داخلی هر دو خودرو قدیمی است اما پژو 207 اتوماتیک طراحی داخلی نسبتا بهتری نسبت به پژو پارس اتوماتیک دارد. همچنین کیفیت مواد به کار رفته در کابین پژو 207 نسبت به پژو پارس بهتر است.

پژو 207 اتوماتیک

البته از نظر فضای داخلی و جادار بودن، پژو پارس نسبت به پژو 207 برتری دارد. بنابراین اگر به دنبال خودرویی جادار هستید، پژو پارس انتخاب خوبی خواهد بود.

پژو پارس اتوماتیک

صندوق عقب پژو پارس می تواند فضایی در حدود 470 لیتر را در اختیار مالکان قرار دهد و این میزان برای پژو 207 تنها 245 لیتر است. در واقع پژو 207 می تواند نیاز 2 سرنشین را به خوبی برطرف کند و نیاز خانواده را برطرف کند.

مشخصات فنی:

پژو 207 اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک در قسمت فنی در یک سطح هستند و هر دو از موتور 1587 سی سی 16 سوپاپ TU5 استفاده می کنند که می تواند معادل طبیعی 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتون متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده از این موتور نیز از طریق گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

البته پژو 207 اتوماتیک وزن کمتر، ابعاد کوچکتر و آیرودینامیک بهتری نسبت به پژو پارس دارد و رانندگی هیجان انگیزتری دارد. در واقع شتاب اولیه پژو پارس اتوماتیک بسیار ناامید کننده بود و باید آن را نقطه ضعف این سدان دانست. البته پژو پارس اتوماتیک هنگام عبور سریع از جاده های منحنی و مارپیچ هندلینگ و کنترل بهتری نسبت به پژو 207 اتوماتیک دارد و قابل اعتمادتر است.

جدول مشخصات خودروهای 207 اتوماتیک و خودروهای 207 اتوماتیک

ماشین مدل: 207 اتوماتیک پارس اتوماتیک
جلو چهار سیلندر TU5
اندازه موتور: 1587 سی سی
حداکثر قدرت 105 اسب بخار
حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر
گیربکس 4 سرعته اتوماتیک
கார்க்கு சுக்க்கு 7.1 لیتر در 100 کیلومتر 8.1 لیتر برای هر 100 کیلومتر
حداکثر سرعت، بیشینه سرعت 190 کیلومتر در ساعت 180 کیلومتر در ساعت
وزن 1118 کیلوگرم 1214 کیلوگرم

امکانات رفاهی و ایمنی

پژو 207 اتوماتیک در مدل های فول آپشن نسبت به پژو پارس اتوماتیک از نظر آپشن بهتر است. این هاچ بک ایران خودرو در مدل فول آپشن خود از فرمان برقی، سیستم چندرسانه ای با صفحه نمایش لمسی و کروز کنترل استفاده می کند که پژو پارس اتوماتیک از آن ها کنار گذاشته شده است.

البته پژو پارس اتوماتیک به صورت استاندارد مجهز به تنظیم برقی صندلی جلو و ترمز دیسکی عقب است در حالی که برخی از نسخه های پژو 207 از آنها استفاده نمی کنند. به تورک کلی در بکش OPTION‌ها مدل فول OPTION پژو 207 به طور خودکار نمره قبولی را تشخیص می‌دهد.

از آنجایی که خودروهای داخلی در تست های مؤسسات معتبر ایمنی فنی شرکت نکرده اند، ارزیابی دقیق ایمنی آنها ممکن نیست، اما با توجه به اینکه نسخه اصلی پژو 206 که مدل پایه پژو 207 محسوب می شود، در در تست های ایمنی موسسه یوروبانک شرکت کرده و چندین ستاره ایمنی دریافت کرده است، باید گفت که اگر ایران خودرو استانداردها را رعایت کرده باشد، پژو 207 از نظر ایمنی در سطح بالاتری نسبت به پژو پارس قرار دارد.

جمعبندي:

به طور کلی اگر به دنبال خرید خودرویی شیک، جوان پسند، هوشمند، آپشن های بیشتر و کیفیت ساخت بالاتر هستید، پژو 207 اتوماتیک گزینه بهتری نسبت به پژو پارس اتوماتیک خواهد بود. از طرفی اگر می خواهید یک سدان با کلاس و جادار بخرید، پژو پارس اتوماتیک می تواند به خوبی پاسخگوی نیاز شما باشد.

227227

خروج از نسخه موبایل