موبایل‌های 5G چه قیمتی دارند؟

موبایل

به گفته رئیس کمیته تنظیم بازار اتحادیه واردکنندگان موبایل ، در صورت تجاری شدن فناوری اینترنت تلفن همراه نسل پنجم ، شرکت های بزرگ مدل های میان رده ای را تولید می کنند که قادر به پشتیبانی از این فناوری هستند.البته برخی از تولیدکنندگان تلفن های همراه در حال تولید مدل های تلفن همراه هستند. آنها با قیمت 300 یورو ارزش جهانی كمتر و مجهز به چیپ ست نسل پنجم (5G) تولید و فروخته شدند.

به گزارش اینترنشنال نیوز ، شایعات مربوط به معرفی نسل پنجم اینترنت گمانه زنی ها در مورد زمان استفاده از ماه ها پیش ، بسیاری از کاربران را به فکر تغییر و ارتقا phones تلفن های همراه خود به نسل چهارم تا پنجم انداخت. در همین حال ، نوسانات نرخ ارز و شرایط پیرامون عرضه تلفن های همراه باعث افزایش قیمت تلفن های همراه شده و برنامه های کاربران برای ارتقا to نسل تلفن های همراه را مختل کرده است.

از سوی دیگر ، پس از استقرار اولیه شبکه اینترنت نسل پنجم تلفن همراه ، قول وزیر ارتباطات و فناوری های اطلاعاتی تجاری سازی خدمات نسل پنجم در مناطق پرجمعیت شهری ، نقش تلفن های همراه با پشتیبانی از اینترنت 5G بیش از هر زمان دیگری قبل از پایان دولت آشکار شده است.

از سوی دیگر ، تصور عمومی این است که تلفن های همراهی که در حال حاضر از نسل پنجم اینترنت همراه پشتیبانی می کنند ، مدل های گران قیمت با ارزش بیش از 300 یورو هستند. در حالی که برخی از تولیدکنندگان تلفن های همراه 300 یورو و 300 مدل ارزان قیمت تلفن همراه مجهز به چیپ ست نسل پنجم (5G) را راه اندازی کرده اند.

در همین رابطه ، رئیس کمیسیون تنظیم بازار و تنظیم انجمن واردکنندگان موبایل رضا حر اوربان در مصاحبه با اینترنشنال نیوز گفت. به طور معمول ، قبل از تجاری شدن فناوری های جدید ، تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی مدل های محدودی از محصولات خود را در پشتیبانی از این فناوری ارائه می دهند. این کار با تجزیه و تحلیل مصرف کننده و بررسی نقاط قوت و ضعف وی در مقابل این فناوری و. البته برخی از این اقدامات نیز به نشان دادن قدرت در برابر رقبا برمی گردد.

وی با اشاره به تغییر رویه تولیدکنندگان پس از تجاری سازی فناوری جدیدی مانند 5G ، گفت: “البته ، اگر فناوری نسل پنجم اینترنت تجاری شود ، شرکت های بزرگ به سرعت مدل های متوسط ​​با قابلیت پشتیبانی از این فناوری را تولید می کنند.” به این ترتیب دیگر مردم نگران این موضوع نیستند ، زیرا با پیشرفت نسل پنجم اینترنت ، ابزارهای مبتنی بر این فناوری به سرعت: با قیمت ارزان تر ، در دسترس کاربران قرار می گیرند.

رئیس کمیسیون تنظیم واردات بازار انجمن واردکنندگان موبایل اشاره کرد. “البته پس از تجاری سازی کامل 5G که پیش از پایان دولت یازدهم در ایران وعده داده شده بود ، هر یک از تولیدکنندگان موبایل 10 تا 15 مدل مجهز به 5G در محدوده متوسط ​​تولید و به بازار عرضه می کنند.” فناوری 5G در نسل بعدی تلفن های همراه به طور خودکار جایگزین 4G خواهد شد. در پایان سال 2020 در آغاز سال 2021 شاهد عرضه مدل های مجهز به 5G خواهیم بود ، پس از آن ، به دلیل رقابت بین مارک ها ، قیمت تلفن های همراه 5G کاهش می یابد.

به گفته قربانی ، مارک های شیائومی ، پوکوفون و هواوی قبلاً مدل های 5G تلفن های همراه را در بازار ایران معرفی کرده اند که قیمت آنها کمتر از 300 یورو است.

انتهای پیام: