شرکت ملی هواپیمایی سریلانکا روز گذشته (سهشنبه) اعلام کرد یک موش سبب اختلال در خطوط پروازی و زمینگیر شدن یکی از هواپیماهای این ایرلاین به مدت سه روز شده است.
به گزارش اینترنشنال نیوز، حادثه یاد شده تاخیرهایی زنجیرهوار در پروازهای شرکت ملی هواپیمایی سریلانکا ایجاد کرد و به نگرانیها در خصوص تضعیف وجهه و اعتبار این شرکت نزد سرمایهگذاران در آینده دامن زد.
این حیوان جونده روز پنجشنبه در حالی در یکی از هواپیماهای خطوط هوایی سریلانکا مشاهده شد که هواپیما برای پرواز از مبدا «لاهور» در پاکستان آماده میشد.
مشاهده موش در این هواپیما، شرکت سریلانکلایی را مجبور کرد که دست به بازرسیها و کنترلهای دقیق بزند تا مشخص شود که موش به قسمتهای حیاتی هوایپما آسیبی وارد نکرده است.
به گفته یکی از مسئولان ایرلاین سریلانکایی، این هواپیما پس از انجام بررسیهای دقیق سرانجام موفق شد بار دیگر پروازهای خود را از سر بگیرد اما تاخیر طولانی ایجاد شده به واسطه متوقف شدن این هواپیما برنامه پروازهای شرکت را مختل کرد و بر سایر پروازها نیز تاثیر منفی گذاشت.
این مقام مسئول تصریح کرد که هواپیمای یاد شده به مدت سه روز در «کلمبو» زمینگیر بود و تا زمان پیدا شدن موش اجازه پرواز نداشت.
وی در ادامه یادآور شد موش سرانجام مرده پیدا شد و هواپیما پس از طی کردن کنترلهای دقیق پروازهای خود را از سر گرفت.
این شرکت همچنین با کمبود منابع مالی برای پرداخت هزینه کنترلهای اجباری موتورهای هواپیماهای خود مواجه است؛ مسئلهای که سبب شده تا دست کم سه فروند از ۲۳ هوایپمای این شرکت از بیش از یک سال گذشته تاکنون زمینگیر شوند.
دولتهای متوالی در سریلانکا طی سالهای گذشته بارها سعی در فروش این شرکت داشتهاند اما در این زمینه موفق نبودهاند.
وضعیت اقتصادی این شرکت به حدی وخیم گزارش شده که یکی از دولتها پیشتر به شکل نمادین بهای یک دلار را برای فروش آن پیشنهاد کرده بود.
به گفته وزیر هوانوردی سریلانکا، دردسرهایی که یک موش سرگردان در یکی از هوایپماهای خطوط هوایی این کشور ایجاد کرد ممکن است «معدود سرمایهگذاران» باقیمانده را که هنوز به همکاری با این شرکت علاقه نشان دادهاند از تصمیم خود منصرف کند.
این ایرلاین یکی از شرکتهای دولتی است که صندوق بینالمللی پول آن را به عنوان باری سنگین بر دوش بودجه این کشور قلمداد میکند.
صندوق بینالمللی پول در سال گذشته میلادی وامی ۲.۹ میلیارد دلاری برای بازپرداخت طی مدت چهار سال را به دولت سریلانکا اعطا کرد.
به گزارش یورونیوز، خطوط هوایی سریلانکا تا زمان اعتبار یک قرارداد مدیریتی با شرکت هواپیمایی امارات در سال ۲۰۰۸ که به دلیل اختلافات با «ماهیندا راجاپاکسا»، رئیس جمهوری سریلانکا فسخ شد، سودآور بود. این شرکت از دادن صندلیهای مسافران به خانواده راجاپاکسا که از تعطیلات در لندن باز میگشتند خودداری کرده بود.
انتهای پیام